Hoofdstuk 144

78 6 0
                                    

Ahmed dreigde geknield op de grond in tamimounts keuken, met zelfmoord.......

Nadia, Ramona en Zahira kwamen net op tijd de keuken ingerend.

Tamimount stormde op Nadia af en vroeg in paniek advies. Nadia die als professionele gezinscoach met moeilijk opvoedbare, en psychische verwarde jongeren werkte, kon Ahmed gemoedstoestand direct peilen.

"Als iemand op zo'n theatrale aandachttrekkerij ze3ma dreigt met zelfmoord moet je reageren met:... 'Dat is je eigen keus', zodat je de verantwoordelijkheid bij hen legt, ipv dat ze het van hun geliefden af laten hangen.

Vaak draait het met dit soort manipulerende mannen niet eens om hun ex-vrouw, maar voert hun angst om alleen te zijn de boventoon. Negeren werkt in zo'n geval het beste.

"Ze zijn namelijk totaal niet van plan om daadwerkelijk zelfmoord te plegen. Het is eerder een wanhoop poging om de ex te bespelen. Immers door dit soort aantijgingen, zal in hun beleven de ex wel moeten luisteren naar hun gezever.

Nadia draaide zich naar de hulpeloze Ahmed toe en reikte hem de hand. Hij nam het aan en kroop omhoog. Met gebogen hoofd bleef hij als een gestraft klein kind in de hoek, pal vóór Nadia en Ramona staan. Zahira sloeg troostend haar armen om de inmiddels huilende Tamimount heen.

"Ahmed??....Niemand heeft het recht om van zijn probleem jouw probleem te maken. Je kunt niet direct vanuit de gevangenis, linea recta bij Tamimount verhaal komen halen. Toen wij haar van de straatverkoop naar binnen haalden zat jij in detentie.

"Ze heeft haar leven in een kort tijdsbestek 90 graden verbeterd. Met namen jullie 6 kinderen hebben een dak boven hun hoofd, een dagelijks warme maaltijd en degelijk onderwijs.
Waar was jij al die tijd? Je was ruim 15 jaar met haar gehuwd. Welke positieve dingen heb jij in jullie huwelijk verwezenlijkt?

En nu het Tamimount voor de wind gaat, kom jij in jouw gevangenis flow, bij haar verhaal halen? Voor wat? Ze is nu gehuwd met Darrys die hardwerkende vóór haar en jullie kinderen zorgt. De jongste kids zijn nu in balans en veel minder onrustig dat toen Tamimount op straat haar koopwaar moest verkopen.

"Ze spelen dagelijks bij mij en Dries in de naastgelegen familie-Villa. Soms zijn Ze weken bij ons. Enige conclusie die ik daaruit kan trekken, is dat ze zielsgelukkig zijn en het goed doen. Wat wil jij nu hiermee bereiken? Hun leven op z'n kop zetten? Of wil je gericht aandacht?

Ahmed schraapte beschaamd zijn keel.....

"Ma3lish, ik wilde eerlijkheidshalve allang rechtsomkeer maken. Van mijn part slaap ik weken op straat tussen de zwervers! Ik had bijna de deurklink in mijn hand, toen Tamimount schoorvoetend opbiechte dat onze dochter Melina een week geleden verloofd is. Ze is bekant 17 jaar! Kifesh??

"Waarom heeft Tamimount mijn familie niet ingelicht? Safie!...Ze heeft in principe niets meer met hen te maken, maar zij zijn wel degelijk FAMILIE van Melina! Mijn broer Hamid en zijn vrouw Farida zijn al meer dan 17 jaar goed bevriend met Tamimount. Waarom heeft ze hen of mijn ouders niet gebeld?

"Toen ik vast zat hoorde ik over jóuw barmhartige geste Nadia. Mijn neef die hier in de buurt woonde vertelde mij over Tamimount's nieuwe leven. Daarbij gaf hij aan dat het verhaal rond ging dat de echtgenotes van de welvarende Dries en Mounir haar hadden geholpen.

"Mijn dank daarvoor is groot. Nu kunnen mijn kinderen naar school en hun toekomst veilig stellen. Ouagha! Ik ben géén voorbeeldige vader geweest! Ik durf zelfs toe te geven dat ik dagelijks bid om mijn kinderen vooralsnog te behoeden om niet dezelfde pad als mij te bewandelen.

"Geloof mij dat ik de criminaliteit hem verbannen uit mijn leven. Ik heb berouw getoond en wil zelfs niemand tot last zijn. Maar als MIJN dochter trouwt, ben ik haar Wali. Wesh denken jullie ik was dood ofzo?! Ik zat in detentie! Ze hebben daar ook telefoon en bezoekuur. Waarom ben ik nóóit door mijn bloedeigen kinderen opgezocht?!

"Die rijke slagerszoon kan hoog of laag springen, maar ik ben hun VADER! Jullie vergeten dat ik ook rechten heb! Onze jongste dochter Jihane is net 5 jaar, en onze één na oudste dochter Zouhayra is 15 jaar. Worden ze binnenkort ook uitgehuwelijkt aan een rijke Shab? Mag ik mijn eigen kinderen niet meer zien? Wella?

Nadia wilde net haar mening aan Ahmed uit de doeken doen, toen Zahira vanuit haar ooghoeken via de keukenraam, Darrys auto richting de garage zag rijden...

Ramona twijfelde geen seconden en trok Ahmed mee naar de tussen ingang die de familie-Villa en Tamimount's appartement verbond.

Terwijl Nadia haar vinger op haar lippen legde vergezeld door een omerta knipoog aan de paniekerige Zahira en Tamimount gaf, vermande zij zich in rap tempo.

Ahmed stopte halverwege de tussen gang en liet Ramona's hand los....

"Néé...Láh!....Ik ga mezelf vóór geen enkele ze3ma stiefvader van mijn eigen kinderen verstoppen...........................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu