Hoofdstuk 81

121 6 0
                                    

Saidina toog na haar bezoek in het Penthouse, spontaan richting haar vader dokter Hamdi in het medisch-centrum.........

Daar aangekomen vertelde ze haar vader met een opgewekt gezicht het lange en bizare verhaal over hoeveel medelijden ze wel niet had, met Mounsif en de mannen......

Ze haalde de envelop uit haar tas. Terwijl ze het hem overhandigde probeerde hij haar blik te vangen....

Ze vertelde haar vader uitgebreid dat het avontuurtje 'Gone Wrong' met Aliana een regelrecht oplichtings-poging was.

Dokter Hamdi keek verrast doch bedenkelijk. "Dit verhaal komt mij zeer bekend vóór. Een patiënte probeerde mij vandaag samen met haar handlanger te chanteren. Ik hoop niet dat wij het over dezelfde oplichters hebben!

"Ma3lish! Ik zal eens een hartig woordje met haar spreken. Gedurende onze eerdere gesprek vertrouwde ik deze sluwe koelbloedige mensen vóór geen meter. Dit kunnen ze niet maken. Deze patiënte mist elke vorm van moraal. Mijns inziens is ze ook nog eens gewetenloos.

Voorovergebogen op zijn bureau tilde dokter Hamdi een tipje van de grauwe sluier voor zijn dochter op............

"Shoef Saidina, Al geruime tijd hangt er sinds jaar en dag een geur van corruptie in marokko. Dit lijken praktijken waar men in Nederland wars van zijn. Desalniettemin zijn er in deze kwestie enkele links in Nederland naar boven gekomen. Ook Mgharba's uit Nederland pushen ambtenaren in Marokko tot het uiterste. De manier waarop hij zijn verhaal nu vertelde, liet er geen twijfel over bestaan..................................

In het Penthouse.......................................

In de avond kwamen Nadia en Dries met Imane bij het Penthouse aan. Ze waren gezellig door Ramona en Mounsif uitgenodigd om samen mee te eten met hun volle bezetting van: Felicity, Adil, Aicha, Nabil, Belaid, Selma, Maysa en Bilal.

Sinds Ramona's huwelijk met mounsif hebben ze een speciaal contact met Nadia en Dries. Ramona was na 22 jaar, als moeder van hun nichtje Aicha, een gewaardeerde familielid geworden. Zij en Nadia deden niet enkel veel samen, maar óók hun echtgenoten konden het bijzonder goed met elkaar vinden.

Ze dineerde samen onder het genot van allerlei Marokkaanse lekkernijen, met als hoofdgerecht een complete culinaire mix van allerlei vissoorten zoals, gamba's, dorade, sardines, salade, paella, brood etc. Daarna dronken ze relaxed in de buiten-lounge heerlijke kruiden thee & Marokkaanse spicy-kruiden koffie met Appel-caramel-zeezout-room-cake.

Yazid en Mania stormden een kwartier later de eet-salon binnen. In hun opperbeste stemming genoten hij en Mania onder het genot van de gezamenlijke diner, van het ultieme verrassende ontknoping over Aliana's leugen.

Dries keek Mounsif en de mannen aan. "Waneer gaan jullie die DNA-test doen?

Mounsif glunderde. "Insh'Allah morgenochtend broer!

Eindelijk konden de mannen opgelucht ademhalen. Ze voelden letterlijk en figuurlijk hoe er een last van hun schouders afviel.

Mounsif was ervan overtuigd dat ze ook snel achter de identiteit van Aliana's handlanger konden komen.

"Broer, onze gekoesterd verwachtingen, kunnen in situaties met andere mensen soms te hoog, of vaak te laag uitpakken. Voor de meesten geldt, dat we zelden bij onszelf nagaan wat we daadwerkelijk van anderen verwachten. We zullen levenslang stelselmatig worden teleurgesteld en beproefd, door onze zondigde medemens.

Dries keek bedenkelijk vóór zich uit. "Á koya, Ik hoorde ooit van Mo dat Redouan nog leeft. Mo werd naar Cuba gehaald. Tijdens de desbetreffende afspraak dook behalve Anass opeens een Marokkaanse jongeman met een grote zonnebril op. Hij had exact dezelfde gestalte als Redouan.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu