Ahmed was ziedend op Tamimount....
"Wesh denken jullie? Melina heeft ze3ma geen vader éh?! Stelletjes egoïsten! Tfoe 3lik voor jullie! Die man van jou is zichtbaar een watje. Je kunt wel merken dat hij jonger dan jou is. Ben je seniel geworden? Èh Tami?!?
Tamimount gooide haar pollepel besmeurd met Marmita saus naar Ahmed's hoofd.....
"Éh smerige bajes Shmetta! Hoe durf je commentaar op Darrys te geven! Hij is ondanks dat ie iets jonger dan mij is, toch wel meer man dan jij ooit in jouw miezerige leventje zult worden!
"Anders zoek je even een leven en een nieuwe vrouw die mooier, jonger, langer en dunner is dan ik, en ga je daarmee trouwen omdat het je ze3ma ware mektab liefde blijkt te zijn. Dat bedoelde ik NIET warmhartig. Maar dat is precies wat er WEL zal gaan gebeurden.
"AHMED jij bent een Shab tuig van de bovenste rigel. En dan ook nog een eerste klas smeerkees, die met het toegezonden geld van MIJN broer vóór MIJ en de kinderen, naar prostituees ging! Yek! Heb jij jezelf sinds jouw vrijlating wel goed in de spiegel bekeken?
"Je vertoon gelijkenissen met de Shaytan! Zie het zo:...De dag dat onze scheiding werd uitgesproken, heeft mijn leven nog meer waarde, dan die 15 jaar huwelijk met jou! Smerige criminele Hmar!
Ahmed boog zijn hoofd en liet zich smekend op zijn knieën vallen....
"Tami?....Die slechterik in mij is verleden tijd. Ik heb in de gevangenis bij de Imam die ons gedetineerden wekelijks bezocht officieel berouw getoond. Mijn gedrag jegens jou en onze kinderen sneed als een mes in mijn hart. Daarom heb ik Tawba verricht.
"Wat ik jullie allemaal heb aangedaan, kan ik nimmer goedpraten. Maar ik kan jullie wel oprecht mijn nieuwe vrome gedrag vertonen. Als je eens in mijn ziel kon kijken, zou je zien dat ik mijn zes kinderen verschrikkelijk mis!
Vóór het eerst in 20 jaar zag Tamimount haar ex-man Ahmed als een verwaarloosd kind huilen........
Ze was zelf 16 jaar toen ze voor haar moeder boodschappen moest doen in de Soukh van haar geboortestad Mellila. Daar kwam ze oog in oog te staan met de stoere knappe Ahmed. Hij was de zoon van een bekende Perzische tapijt verkoper uit Cueta.
Vanaf dag één was de in haar ogen aantrekkelijke Ahmed al hottel de bottel van de in zijn visie mooie Tami met amandel kleurige iris. Ze probeerde hem de eerste maanden te ontwijken, door telkens een andere toegang naar de Soukh te nemen.
Maar Ahmed was een volhouder. Hij moest en zou deze mooi jongedame beter leren kennen en vooral trouwen. Toen hij zijn vader op een dag, de mooie Tamimount vanaf een afstand liet zien, begon de echte strijd. Zijn vader wilde vrijpostig Ahmed's oudste broer Hakim om Tamimount's hand laten vragen.
In zijn ogen was Hakim, die hem onvoorwaardelijk hardwerkend ondersteunde, een betere kandidaat dan de feestende reggada dansende Ahmed. Nadat zijn vader voet bij stuk hield, en daadwerkelijk om Tamimount's hand bij haar ouders ging vragen voor Hakim, besloot Ahmed het heft in eigen handen te nemen.
Hij volgde op die bewuste dag Tamimount stiekem vanaf de Soukh naar haar ouderlijk huis. Tien minuten voor zij haar straat inliep, trok hij Tamimount terug de hoek om. Daar gooide hij als een waterval al zijn lang gekoesterde liefde vóór haar eruit.
Ondanks dat ze in stilte allang verliefd op Ahmed was, duwde Tamimount hem woest opzij en nam vervolgens een harde sprint richtig haar huis.
Eenmaal thuis aangekomen kreeg ze van haar vader te horen dat hij en haar moeder er serieus over nadachten om haar uit te huwelijken, aan Hakim de oudste zoon van de welvarende tapijtverkoper in de Soukh.
Tamimount dacht geen seconden na en rende weer terug naar de inmiddels teleurgestelde Ahmed.
"Ahmed??....Mijn ouders willen dat ik met jouw broer Hakim trouw! Maar ik vind hem eng, en hij rochelt altijd zo vies! Hij draagt van maandag tot donderdag dezelfde spijkerbroek!, klaagde Tamimount in paniek......
Ahmed draaide zich 90 graden om en rende naar Tamimount, waarna hij dolgelukkig haar optilde en rondjes zwierde met haar. Hij kuste haar daarna vluchtig op de mond.
"Tami? Ik weet dat ik je niet mag zoenen of aanraken...Maar jij word toch echt mijn vrouw! Laat Hakim maar met die stalkende Farida trouwen!
"Die is al jaren gek op hem. Haar vader is al 2 keer bij onze ouders geweest. Maar Hakim weigert vooralsnog omdat volgens hem, Farida nog maar ze3ma 6 verrote tanden in haar mond heeft. Trouw alstublieft met mij Tami?!
En zo geschiede het. Ahmed trouwde met Tamimount en Hakim moest bijna gedwongen met de bijna tandloze Farida trouwen.
Moraal van deze Flashback?...
Tamimount heeft in haar huwelijk met Ahmed enkel verdriet en teleurstelling meegemaakt.
Hakim en Farida zijn nog steeds gehuwd en vormen een hecht gezin met hun 7 kinderen en kleinkinderen. Toen Hakim de tapijtverkoop van zijn vader overnam, spaarde hij elke maand steevast honderden Dirham voor Farida's gebits-correctie in Spanje.
Nadat Farida eindelijk haar gebits-metamorfose had ondergaan, zwoer ze dat zij en Hakim een ware El-Mektab paar waren. Hun verhaal moest in haar beleving van generatie op generatie worden doorgegeven.
Immers..."Van enkel een mooi bord kun je niet eten".
Wel als je het combineert met een verwaarloosd bijpassend servies. Want de één lift de ander op. Denk aan zout en suiker. Eb en vloed. Koud en warm. Winter en zomer, enzovoort.
"Het draait om de innerlijkheid!
Zowel Ahmed en Tamimount knipperden ontkennend hun ogen na die zoetsappige flashback in Mellila....
"Tamimount?...Zeg mij NU dat je niet meer van mij houd?!
"Hier knielend in jouw keuken wacht ik op jou antwoord...
"Naar gelang jouw gegeven antwoord,......
"Grijp ik nog liever naar die slagersmes op jouw aanrecht,en snijd ik mijn polsen Wahed door........................................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...