Hoofdstuk 68

145 6 0
                                    

Damaya keek peinzend naar Aliana...........

"Die tweeling zijn in een kort tijdsbestek getrouwd. Yazid is inmiddels verloofd. Hij is nu ook hier omdat de vader van zijn verloofde ernstig ziek was.

"En zelfs hun neefje is ondertussen verloofd met de dochter van Mounir en Khadija. Die is weer een de dochter van Barak en Kaoutar uit Zaio.

"Maar de vraag is.....wie van de vier is nou de vader van jouw kind Aliana?

Aliana's keel werd dichtgesnoerd door emoties. Ze omhelsde haar tante stevig.........

"Dat is het hem nou juist Tante! We waren die avond in de lounge. Mijn vriendin werkte toendertijd als bar-medewerker bij hun in de lounge. Ze was een expert in het mixen van exotische limonade cocktails.

"Daarbij was ze helemaal hoteldebotel op één van hun. Maar hij zag haar niet staan. Toen opperde ze om Rohypnol in de Shiba-thee te mengen. Na sluitingstijd ging ik haar ophalen.

De zaak was leeg. Alle vier aanwezig heren lagen languit in de lounge-hoek.
We kregen hen niet meer optimaal wakker. Dus besloten we uit nood de zaak van binnen af te sluiten en te wachten tot ze een beetje helder van geest waren.

"Helaas liep het anders. We waren dood moe en ik werd licht in mijn hoofd. Waarschijnlijk had ik onbewust uit dezelfde geprepareerde thee gedronken. We ploften naast die mannen neer.

"Toen we de volgende ochtend met knallende koppijn wakker werden schrok ik van mijn gedrag. Het bleek dat wij allen onder invloed van die Rohypnol los waren gegaan. Ze waren in totaal met vier man.

Aliana tuurde naar haar inmiddels spelende zoontje. "Mijn vriendinnen zeggen dat hij op Yazid lijkt. Maar onze nicht Fatima, zegt weer dat mijn kind op die anderen lijkt....

Damaya keek bedroefd vóór zich uit. "Aliana? Begrijp je nu wat ik bedoel? Je hebt géén poot om op te staan. Je gebruikte je hersenen niet optimaal. Waarom heb je in Nederland niet om een DNA-test gevraagd?

"Tante, hoe kon ik dat Au-Plein-Public eisen?! Dan zou mijn broer Mo mij aan de hoogste galg hangen! Daarom heb ik tegen hem gelogen dat de vader van mijn kind geliquideerd was.

"WAT? Je hebt toch niet gezegd dat die geliquideerde Redouan de vader was? Aliana knikte beschaamd. "Ben je helemaal gek geworden?! Nu snap ik pas waarom zijn moeder helemaal weg is van jouw kind! Aliana dit kan niet zo doorgaan! We moeten die mannen per direct gaan confronteren met een DNA-test. Dat kan ook hier in het Academisch-ziekenhuis te Casablanca.

"Tante Damaya, ik geloof er eigenlijk niet meer in, dat iemand bij me zal blijven. Door schade en schande geloof ik niet meer in dat sprookje. Hoe graag ik ook zou willen dat hij toendertijd voor altijd bij mij zou blijven omdat ik zoveel van hem hield.

"Eerlijkheidshalve wist ik dat hij mij na die ene keer toch zou dumpen. Hij had andere toekomstplannen. Ik paste toen al niet in zijn wereldje. Ik wist dat er ooit een ander huwbare meisje in zijn leven zou komen die serieuzer waren dan ik.

Damaya keek haar bedenkelijk aan."Luister Aliana, dat komt ook gewoon omdat die dingen nou eenmaal zo gaan. Relaties gaan aan, relaties gaan uit. Dat is tegenwoordig de normaalste gang van zaken. Blijkbaar was die Riz9 niet voor jou bedoeld. Laat het aan Allah swt over.

"Maar Tante Damaya? Ik kan het ook allemaal prima als alleenstaande moeder! Ik heb mensen genoeg waar ik mijn tijd aan kan besteden. Dus ik heb hem niet nodig. Maar oh, wat is het fijn als hij er voor zijn kind kon zijn.

"Mohim,..Toekomstplannen maken voor over een paar maanden vind ik al eng. Ik durf maximaal een paar weken vooruit te plannen.

"Aliana? Is het kind nou van hem,....van zijn broer,....hun vriend....of hun neefje?.........

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu