Hoofdstuk 113

122 6 0
                                    

Toen Selma en Belaid samen met haar ouders Ikram en Youseff het Privékliniek wilden verlaten, bleven ze geheimzinnig stil staan......

Beiden snapten er niets meer van.

"Mam?....Pap?....Wat scheelt er? Jullie gaan toch wel mee naar ons Penthouse?....Toch??

Youssef en Ikram staarden met een voldane glimlach naar hun dochter en schoonzoon.....

"Lieverd,....Wij hebben een verassing voor julie tweeën. Onderweg naar Casablanca, stoppen we bij Badr en Mounia in Marrakech. Alle vier als zijnde jullie ouders, waren het unaniem over eens dat jullie er even tussenuit moesten.

Ikram zag de tranen over de wangen van de verraste Selma biggelen....

"Hbiba dochter van me,...We hebben een accommodatie in Ouzoud voor jullie in petto. Een prachtig privé Chalet met uitzicht op de prachtige watervallen. Mohim, gewoon even bijkomen met z'n tweeën en verstand op nul.

Belaid kneep stevig in Selma's nerveus handpalm....

"Inoe?...Hier hoeven wij toch niet over na te denken?

Hij omarmde Youssef en Ikram..

"Mijn dank is groot. Jullie zijn niet enkel dierbaren schoonouders voor mij, maar ook de onzettend geliefde ouders van Selma. De bijval die wij van jullie krijgen is onbetaalbaar. Alléén al door de steun en toeverlaat waar wij momenteel van genieten, is onbeschrijfelijk. Shokran Bezaf!

Youssef nam het dankwoord van Belaid bescheiden aan....

"Mohim,....Jullie verdienen die midweek naar Ouzoud dubbel en dwars. Daar zul je verschillende serene accommodaties treffen waar jullie even bij kunnen komen van alle consternaties. Het wordt vooral door natuur liefhebbers en rustzoekende mensen aangedaan.

"Vandaar dat bij de watervallen verschillende eetgelegenheden gevestigd zijn. De watervallen zijn spectaculair als de waterhoeveelheid nog groot is door het smeltwater uit de bergen.

Selma en Belaid keken elkaar dolblij aan.....

"Eum,.....Papa?.....Waar ligt Ouzoud ook alweer?

Youssef kneep liefelijk in Selma's wangen.....

"Lieverd,..Ouzoud is een dorp op ongeveer 120 kilometer ten zuiden van Beni Mellal en 150 kilometer ten noordoosten van Marrakech de geboortestad van Belaid en Mounsif. Het ligt tevens vlak bij de Atlas-gebergte.

"Ouzoud is vernoemd naar de bekendste, sprookjesachtig watervallen van Marokko. De Fransen noemen deze watervallen 'Cascades d'Ouzoud'. De watervallen zijn ongeveer 110 meter hoog en adembenemende.

Buiten voor de kliniek overhandigde Youssef de sleutels van het Chalet aan Belaid. Toen Ikram zich omdraaide zag ze een lichtelijk paniek in Selma's ogen.....

"Mam?......Wij hebben niets bij ons! Zelfs geen schone kleding en reis-benodigdheden

Ikram en Youssef begonnen glunderend te schaterlachen......

"Maar lieve Selma,....Je denkt toch niet dat wij jullie onvoorbereid wegsturen éh?? Toen we in het Penthouse aankwamen, vertelden Mounsif en Ramona dat jullie al naar de afspraak hier in de kliniek waren.

"Nadat we onze verassing aan jullie met hen bespraken, pakten Aicha en Maysa spontaan jullie koffers in. Alles is al vóór jullie geregeld Habiba. Youssef zal de ingepakte reis spullen, wel uit onze auto halen en bij Belaid in de kofferbak zetten.

Na een uitgebreid kortdurend afscheid van haar ouders reden Selma en Belaid richting Ouzoud.....

"Belaid?.....Wat gaan we allemaal voor leuks doen?

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu