De pijn op Selma's gezicht verscheurde Belaid....
Hij wilde niet dat ze ging. Nog niet. Niet zo. Nooit! Belaid wilde haar de waarheid vertellen over zijn verleden met Numidia. En toch was hij ervan overtuigd dat Selma van een mug een olifant zou maken.
"Zo zijn jullie vrouwen nou eenmaal. Waneer de man eindelijk met pijn en moeite iets opbiecht, zal dat tot in den eeuwigheid voor zijn voeten worden gegooid. Vragen als: "Hield je meer van haar? Was ze aantrekkelijker? Was ze beter in bed?, zijn geen vreemde verhoor tactieken die door echtgenotes bewust op replay worden gezet.
"Selma?....Ik vind dat de gebeurtenissen van vroeger die een man ano nu stil houd, niets met de ander te maken heeft. Volgens de mythe heeft ieder mens immers recht op zijn eigen 'secret garden' en is hij totaal niet verplicht om oude zondes te openbaren.
"Soms is het beter om de waarheid te verzwijgen. Tenminste, zo denken wij mannen......Hij zal het niet snel vertellen, omdat hij zijn vrouw niet onnodig wil beledigen of opzettelijk pijn doen.
"Inoe....Ik ben ervan overtuigd dat jij niet zit te wachten op détails uit mijn seksuele verleden? Kun je mij één goede reden aangeven wat het voordeel daarvan is? Is het een pluspunt vóór ons huwelijk? Néé!
"Hoe gek het ook klinkt, ik heb zo mijn grenzen. Er zijn echter dingen die ik jou nooit aan zou doen! Bijvoorbeeld:..Het in stilte iemand bewonderen of stiekem verliefd zijn op een ander. Fantaseren over bepaalde seksuele verlangens die ik niet kenbaar durft te maken.
"Verder zou ik nimmer vreemdgaan of jou willens en wetens bedriegen. Ewa, ik zou niet eens informatie over de financiën achter houden, laat staan jou ontrouw zijn. Je weet dondersgoed dat ik jou nooit respectloos zou behandelen.
Selma schudde resoluut haar hoofd....
"In onze Mgharba gemeenschap kom ik dit vaak tegen: mannen die geheimen hebben voor hun partner. Hiermee bedoel ik dat ze belangrijke informatie voor hun partner willens en wetens verborgen houden.
"De beredeneringen lopen bij dat soort mannen per persoon uitéén. Vaak is het de: Angst om hun vrouw te kwetsen, onzekerheid om niet als volwaardige levenspartner geaccepteerd te worden, angst voor het beëindiging van de verloving/huwelijk.
"Maar bepaalde mannen blijven ondanks het huwelijk rasechte jagers. Zo zijn er velen getrouwde mannen die in stilte iemand bewonderen of stiekem verliefd zijn.
"Mohim,...Sommigen sneaky gehuwde mannen hebben zelfs een catfish account op socialmedia met de status "vrijgezel". Bruh! 'Been there, done that, en nooit meer! Het is alsof alle vrome mannen uitgestorven zijn.
"Check enkel de voornaamste toedracht van de gemiddelde scheidingen in de laatste decennia. Op nummer 1 staat met stip: Ontrouw, narcisme, vreemdgaan, paranoïde, liegen en bedriegen! Ze hebben géén godsvrees meer. Sheïse!
"Hoe kunnen ze als gehuwde man fantaseren over bepaalde seksuele verlangens die ze niet kenbaar durven te maken? Ze gaan ondoordacht vreemd of lopen een SOA op. Ze houden zelfs informatie over hun financiën achter in de hoop dat de zehma onwetende echtgenote die schulden niet ontdekt etc.
Belaid pakte Selma stevig vast en staarde diep in haar van tranen glinsterende ogen....
"Schatje?....Dat soort mannen hebben een gebrek aan opvoeding en ethiek. Je weet toch, van die jongens die thuis nooit verantwoording hoefden af te leggen. In onze cultuur krijgen de jongens vaak onterecht een enorme vrijheid. De ouders hadden géén flauw benul welke seksuele Zina activiteiten of vage uitspattingen hun zoon buiten de deur uitvrat.
"Later in hun huwelijk leid dat voor sommigen jongens steevast tot grote opofferingen. Vóór hen was het simpelweg een poging van het lichaam om de innerlijke onvrede te uiten of de balans te herstellen. Ze beseffen niet dat ze onbewust de skeletten en geheimzinnig gedrag uit het verleden meezeulen in hun huwelijk.
"Meestal uit dat zich in de vorm van paranoïde verwijten naar hun vrouw toe. In verwekelijkheid is dit een legale poging om zichzelf vrij te pleiten. Daarom zijn sommigen Shab's extreem jaloers of dominant, en moeten hun echtgenotes continu vóór saus verantwoording bij hen afleggen.
"Zo verbieden ze hun partners van alles, terwijl ze vroeger zelf los gingen met andermans dochters, en volop de bloemetjes buiten zetten. Het is een vorm van hypocrisie die zijn weerga niet kent.
"Zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten. Mannen die hun echtgenotes onterecht benauwen terwijl hun eigen verleden of gedrag het daglicht niet kunnen zien.
"Wat ik hiermee wil zeggen, is dat ik géén van deze karaktereigenschappen heb. Ik hoef niets vóór jou te verbergen. Daarentegen eis ik ook niets uit jóuw verleden. Ik hou van JOU en jij bent mijn VROUW! Niemand anders!
"Maak je niet druk om het verleden en projecteer al jouw energie op onze heden en toekomst. We verwachten na veel moeite en verdriet onze eerste kind, en jij zit hier te azijnzeiken over een 'one night stand' van toen ik 18 jaar was? Kifesh met jou?!
"Damn Selma! Haal géén oude koeien uit de sloot. Ik heb nooit iets noemenswaardig met Numidia gehad! Het gebeurde toen ik stoned was. Ik kan me niet eens meer alle détails helder herinneren! Waarom wil je persé alles opnieuw herkauwen??
Selma wilde net Belaid's vraag beantwoorden toen ze acuut, een enorme kramp in haar onderbuik kreeg....
Ze dook inéén en pufte krampachtig de pijnscheuten weg....
Belaid sprong bezorgd op haar af.....Selma?....Wat scheelt er?....
Kalm doch in paniek ontfermde hij zich over de hulpeloze Selma, die kermend en kronkelend op de vloer lag......................................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...