"Ohw ja joh? Is dat zo? Vertel? Wat moeten we expliciet weten over die smeerlap Mounsif? Zei Ramona onverschillig..................................
"Méh, hij houdt niet van mensen die in zijn verleden of zijn privéleven wroeten! Riep Selma.
"Oehoeee.....nu word ik bang! Ach allemaal kwats en grootspraak van die gasten! Ik ben vóór de duvel niet bang. Al sleurt hij zes lijkzakken met zich mee!
"Weet je wijfie, je ken een hoopje stront wel paars verfen, maar 't blijf een hoop stront. Ik heb de duvel en z'n ouwe moer al gehad! Ze hebben vaak genoeg, geprobeerd om mij te verbranden! En telkens weer herijs ik als een Fenix weer uit het as.
"Maar je kan hem niet 'out of the blue' naar Maysa gaan vragen! Dan krijgt ze Wahed kopstoot en problemen! Stamelde Selma.
"Zie ik eruit alsof ik uit een paasei kom? Als ik de confrontatie aan ga met iemand, dan doe ik dat weloverwogen! Geef me meer info over zijn dagelijkse activiteiten hier in Marokko. Zei Ramona scherpzinnig.
"Eum.........hij heeft een Cafetaria in het stadscentrum. Maar die heeft hij te koop gezet nadat hij vlakbij Corniche een Lounge Club heeft geopend. Vertelde Selma.
"Touché!.....wat als hij morgen een afspraak met een gewillig potentiële koper heeft voor zijn Cafetaria?
"Met wie dan? Vroeg Selma snugger.
"Pfff...spuit 11! Met MIJ natuurlijk! Riep Ramona triomfantelijk. "Jij zegt gewoon dat er een koper is voor die tent. Zelfde tijd morgen 14.00 bij de Starbucks in de Morocco Mal Shoppingcenter!
"Voor nu gaan we slapen. Ik ben vandaag doodop door jullie twee raddraaiers! Klaagde Ramona.
"Ey! Wat moet ik morgen heel de dag doen? Vroeg Selma.
"Uit je neus peuteren en daarvan een stilleven op een schildersdoek verfen! Riep Ramona terwijl ze richting de hal liep.
"Wat?! Ey Wesh denk jij wel! ik laat me niet commanderen hoor! Snauwde Selma
"Hoezo? Wou je echt die muurschildering maken? Je kan goed merken dat jij bij het uitdelen van de hersenen niet vooraan stond! Mijn gunst! Volgens mij zat je toen met buikloop op de toilet! Jij hebt gewoon, die gehele intelligentie 'uitdeel sessie' gemist!
"Mocht je jezelf morgen nou echt doelloos vervelen, dan kan je Tamimount bij haar Taxi ritten vergezellen. Dan zie je weer eens de authentieke toeristische bezienswaardigheden van Casablanca, in plaats van die louche clubs nabij Cornich! Zei Ramona.
"Yek! Welke sessies heb ik volgens jou gemist dan? Vroeg Selma onnozel.
"Als me zus klootjes had gehad, was ze nu me broer! En nu naar je nest Selma! Ik loop op me tandvlees!
Selma liep hoofdschuddend met Tamimount mee, naar diens appartement aan de rechtervleugel van de familie villa............
Na een lange avond namen we afscheid van Adil & Nabil. Iedereen was bekaf. Geruisloos liepen we naar onze kamers.
De volgende ochtend lag Dries uitgestrekt op mijn buik. Ik voelde me alsof ik door een wals was platgereden. Met mijn rechterbeen duwde ik hem van mij af. Ik had nu mijn zwangerschap vorderde ruimte nodig! Héél veel space!
Verontwaardigd schrok hij wakker en staarde zwoel in mijn ogen. "Tuurlijk! Gewoon doorduwen! Je kon net zo goed vragen of ik op de grond wil gaan liggen! Seynoe van me! Lachte hij.
Hij drukte een kus op mijn buik en trok mij vervolgens in een knuffel. Ondanks mijn kort lontje, was hij zo lief tegen mij. Hij blijft onnoemelijk nederig en zo geduldig, dat ik me nooit lang aan hem kon blijven irriteren.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...