Ria en Ouafa beraamden ter plekke een stappenplan.
"Oké! Zei Ria kordaat na overleg...."Dit is het dan......
Ouafa knikte blazend, en stampte twee keer met de Reggada stok op de grond.
Beiden dames waren geenszins van plan om strijdend ten onder te gaan. In gedachten haalde zij al fictief hun pistolen uit hun holsters en controleerden, bij wijzen van of het volledig doorgeladen was....
Vastberaden liepen ze afzijdig naar de twee verschillende toegangsdeuren van de villa. De één liep achterom via de garage en de ander via de voordeur.
Ze waren onwrikbaar en verre van de naïeve mens, die zich eerst nog snugger zou afvragen wie nou het doelwit of vijand was...................
In een nieuwe poging om zichzelf en Latifa om zeep te helpen, stak Mounir een andere vuurlont aan. Latifa liep achteruit en smeekte hem hoofdschuddend om te stoppen.
"Yallah Latifa! Knoop het nou eens goed in jouw oren: Niemand wilt kinderen met JOU! Niet omdat ze wars van kinderen zijn, maar omdat zij geen Fitna praktijken dulden! Schreeuwde Mounir.
"M-Ma-Maar....Mounir? Het is jouw kind! Dit kun je niet maken! Het is mijn eerste kind! Mohim eindelijk raak ik zwanger en nu wil je ons naar het Paradijs helpen?
Hij begon te lachen en stak de inmiddels uitgedoofde lont nogmaals aan. "Kijk Latifa! Zie je dit vuurtje? Dit is wat jou te wachten staat in de hel! Wesh dénk jij? Je bent géén Paradijs materiaal! Ewa er is niets meer te redden aan jouw verdorvenheid.
"En ja! Ik weet dat het mijn kind is! Maar de manier waarop jij MIJN zaad praktisch gestolen hebt, keur ik niet goed! Sinds waneer wílde ik kinderen met jou? Kifesh? Jij bent zo desperaat dat ik een obsessie vóór jou ben! Woeshoem!
Prompt werd er op de deur geklopt. Schoorvoetend liep Mounir naar de hal en opende de deur....
"Goedendag Mounir! 'Hoest' met de vader van mijn kleindochter? Laat je jouw ex-schoonmoeder nog binnen of wat? Lachte Ria quasi vriendelijk.
"Sorry dat ik stoor! Maar wij waren bijna onderweg naar Selma's bruiloft in Marrakech. En plotsklaps belde ze ons op, en vroeg of ik haar beautycase in haar oude kamer wilde ophalen! Je kent het vast wel hè Mounir? Mensen die de belangrijkste dingen des levens klakkeloos vergeten? Riep ze gniffelend.
Mounir stond even in dubio en had zelfs niet in de gaten, dat Ria zichzelf al schuifelend had binnen gelaten. Terwijl ze vrijpostig in elke kamer een blikje wierp, bleef ze bij de doorgang van het buiten terras staan.
Mounir wilde haar nog tegengehouden. Maar het was al te laat. Met snelle passen liep ze op de angstig Latifa af.
"Wel...Wel....Wel!...Nu breekt m'n klomp! Als ik niet beter wist, zou ik denken dat Lucifer en de Anti Christ in levende lijve op aarde waren neergedaald! Zelfs het vuur brand al naar hartenlust! Ze pakte de nog smeulende stuk lont en wierp het vliegensvlug in het zwembad.
Ria liep op Latifa af. "Wat scheelt er Mop? Wat kijk je sneu! Ze gaf Latifa een gespeelde knuffel en bekeek haar secuur.
"Weet wat nu het wrange is Wijfie? Toen jij samen met die smeerpijp mijn dochter bedroog was je vast niet zo verdrietig? Ofwel? Néé...niet jokken! Jij en Mounir hebben mijn Meissie gewoon om de tuin geleid! Wipkip en Haantje de voorste! Twee liefdeloze mensen die elkaar gevonden hebben! Hoppa!
Ze sloeg met haar hand op het terras tafel. "En willen jullie weten wat ik hier van vind? Helemaal niets! Noppes, nada! Eindstand hebben jullie in werkelijkheid elkander bedrogen. Mijn dochter is nu getrouwd met een echte vent! En als kers op die heerlijke slagroom taart is ze eindelijk na 21 jaar zwanger!!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Kurgu OlmayanHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...