De voorbereidingen van het ultieme bruiloftsfeest was al in volle gang.....
Selma en Belaid trokken zich even terug op hun kamer. Het was daar waar hij geen geduld meer kon opbrengen, en selma liefdevol doch ruw beetpakte.
Daarna wisten ze zich in trans van hun kleren te bevrijden, waarop ze zich op bed lieten vallen.
Ondanks hun verwoede pogingen zwanger te raken, bleef Belaid in Selma's ogen een charmeur eerste klas met donkerbruine pretoogjes om in te verdrinken.....
Selma dacht toen al bij hun toevallig kennismaking onderweg naar het concert van 'Lartiste': "Als ik ooit trouw, doe er maar zo een! Er was overduidelijk een klik tussen hun. Vooral toen Belaid haar heimelijk verleide in de donkere kelderruimte. Nog nooit was ze zo passioneel bemind door een man....
Tijdens het kussen liet Belaid zijn hand over haar in zijde gehulde lichaam glijden, even stopte hij ...
"Selma?....Ik mag hopen dat het niet minstens een jaar zal duren voor je opnieuw zwanger word?? Ik zweer je, dat is het laatste wat ik wil.......
Terwijl de meiden druk in de weer waren met de bruiloftsfeest planning, bleven Ouafa en Ria als een ware baas zitten.
Ouafa luisterde aandachtig naar Ria's gypsy bruiloft verhalen en anekdotes. Het veroorzaakte een flashback van haar eigen eerste huwelijk met haar jeugdliefde Hamido.
"Toen ik met mijn ex Hamido trouwde, wist ik van vóór of achter niet wat ik tijdens ons trouwdag en huwelijksnacht moest doen. Hamido was allereerst te laat bij de huwelijksplechtigheid in de moskee.
"Hij moest helemaal uit Boudinar komen. Het was een rasechte Temsamane. Ze waren in die tijd met paard en wagen gekomen. Zie je het vóór je? Een stoet van 150 mensen die vanaf hun verre bestemming naar Casablanca afreisden om hun zoon te trouwen.
"Ik leerde Hamido kennen bij optredens met mijn Anasheed band. Ik was net 18 jaar en zo groen als een blaadje. Ik had zelfs niet door dat mijn schoonfamilie op geld uit was. Mijn vader was een welvarende zakenman met velen huizen en hectaren grond.
"Mijn broer Ali, de vader van Dries, Mounir en Leila nam na onze vaders overlijden de familiezaken waar. Nu hebben we zowel in Marokko, België, Nederland een florerende zaken imperium.
"Gelukkig zetten Dries en Mounir zich in vóór de familiezaak. Mijn dochters Rachida en Bouchra zijn daar te lui vóór. Die willen enkel in die shi 'Loes vuttoen' en 'Fucci' designer kleding paraderen.
"Eindstand heeft mijn huwelijk van 20 jaar met Hamido het niet meer gered. Hij was niet enkel een parasiet en profiteur, maar ook een notoire vreemdganger. Met zijn Dakka Marrakachia band heeft hij meer vrouwen ondergoed dan floes in zijn handen gehad. De smeerlap Sharmotta!!
"Nu ben ik dolgelukkig getrouwd met Hamza. Dat noemt men pas een heer en vrome echtgenoot inéén! Hij is mijn droom-man plus steun en toeverlaat. Meer heb ik niet meer nodig op deze leeftijd.
"Mohim, ik hoop enkel dat er snel een huwelijkskandidaat voor Bouchra en Rachida op mijn deur zal kloppen. Ewa, een Boerenzoon of Bergbewoner, maakt mij niets uit! Nog effe en mijn nu twintigers dochters, zijn 60, bejaard en nog steeds inwonende bij mij?! Allah 'hyfed!!
~~Onderweg naar het Penthouse~~
De Patron liet zich samen met Salima en Azra naar de bruiloft rijden in een zeven ton zware gepantserde Cadillac, waarvan de voorruit naar beneden kon worden geklapt, zodat zijn lijfwachten onbelemmerd alles konden observeren....
Eenmaal aangekomen in het Penthouse werden ze door Mounsif verwelkomd. Terwijl de heren richting Mounsif's kantoorruimte liepen, werden Salima en Azra door de anderen vrouwen meegesleurd naar het buitenterras...
Tamimount, Darrys, Nadia, Dries, Leila, Reza, Mounir, Zahira, Mohammed en alle kinderen maakten kort daar na ook hun entree in het Penthouse die even omgedoopt werd tot een ware feestpaleis.
Melina zocht al gauw het gezelschap van Aicha en Maysa op. Toen Azra verlegen aan hen vroeg of ze bij hun mocht "schuilen" voor die saaie oude wijven praatjes van de oudere dames, waren de jonge meiden in hun element.
Melina zuchtte diep, tegelijkertijd haalde Azra diep adem....
"Je zou maar verloofd zijn met een gescheiden lijfwacht! Klaagde Azra hardop.
De meiden hingen aan haar lippen en vroegen haar hoe die lijfwacht heette....
"Hij heet Brahym!, zei Azra met een verliefde twinkeling in haar ogen.
Melina sprong omhoog en gilde euforisch....OMG!! dat is de broer van Jadir!!!
Aicha en Maysa snapten er niets meer van......
"Waar heb je het over Melina?!
"Wie is Jadir en wat heb jij met hem???.............................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...