~~Ciudad de Panama~~
Luid tierend aan de telefoon, gebaarde de doodgewaande Redouan opgefokt met zijn handen......
Eerlijkheidshalve was hij géén uitzondering. Sommigen Mgharba's overschreeuwen, met verheffende stem hun zingeving, stelselmatig op hoge toeren.
Daarbij deert het hun niet of ze een telefonisch gesprek ondergaan, op een bruiloft zijn,...zich op een openbare plek vertonen, en daarbij een verhitte discussie ontlokken.
Bij ons is het net een Rap-Battle alla Maghribia-101Barz. Het draait enkel om wie het hardst er bovenuit komt. Dat is een teken van de macht en touwtjes in handen zegevieren. Soort van Bam! In your face shizzles.
Het interesseert hen niet meer op welke locatie ze die schreeuw-wedstrijd houden. In de tram, bus of trein, Supermarkt, de straat.....
Ma3lish.....Hele verhalen, flow's, beledigende woorden, noem maar op word rijkelijk gespit en bestempeld, en in de befaamde hokjesgeest gestopt......
De scheldwoorden die Redouan steevast gebruikte waren o.a die van de nare ziekte en een verstandelijk beperking: 'Mongool' (Down-Syndroom) en 'Kanker'. Men beseft nog steeds niet dat beiden woorden NOT DONE en zéér krenkend overkomen.
Het zijn tevens ook afgeraden zondige woorden. Je beledigd daarmee jouw eigen medemens of zelfs familie die met deze twee woord-ziektes-beperking te kampen hebben.
Meestal word het door kleine onwetende pubers, stigmatiserende types, en ongeschoolde straat-tuig gebruikt.
Redouan ijsbeerde al pratend heen en weer "Ey Shab? Wie heeft hun over mijn geheime opstanding en onderduikadres vertelt?
Zijn gesprek partner schraapte diens keel. "Het blijkt dat die arts waar jij zaken mee wilde doen, een goede vriend van Patron Khoya senior is.
Het zweet brak hem uit. YALLAH!.....Haal onmin voldoende cash Floes uit onze depot!!!!!
"ZIED!, Regel Shi snel, vandaag nog een HELIKOPTER! Bereken samen met die corrupte piloot, een undercover-discretie vluchthoogte/route en positie van de helikopter. Hij moet binnen 24 uur hier landen! Daarna zet je het hoogste bedrag op de hoofden van die tweeling. Deze opdracht kun je nu al uitzetten...
Het werd muisstil aan de andere kant van de lijn........
"Shab?....Ik denk eerder dat JIJ op jouw tellen moet gaan passen. Je word nu niet enkel door die diekende misdaad-media-journalisten gezocht! Je-weet-zelf éh?! Zodra die tweeling in kolone Harley-trips door marokko plannen, dan weet je al hoe laat het is. Die gasten strekken niet eens één centimeter van één pink uit. En toch reikt hun macht verder dan de evenaar.
Redouan mikte gefrustreerd zijn bellende gsm op een halfdode zwaar respirende rat. Ach.....Die lag al reeds, op leven na dood, in een straaltje urine en uitwerpselen te creperen.
Met z'n schamele 1.70m lengte, kon hij op zijn criminele-hazenpad, die weerloze rat met gemak aan...........
Finaal paranoïde griste hij een tweede gereedstaande aftandse mobiel.
"Degradeer die tweeling one-time tot Wahed lijkzak-materiaal......IK....Redouan zoon van Salima en Ayoub, ben vóór de duvel niet bang!!!!....F*ck hun!................................................
~~In het Penthouse~~
Aicha stond in dubio voor haar walking-closet. Haar inspiratie voor de outfit-of-the-day was net zo lauzy als haar zenuwen-level voor haar aankomend huwelijk.
Uiteindelijk koos ze zuchtend en steunend vóór een transparante chiffon tuniek uit de Chanel-vaporous silks collectie.
Er werd abrupt op haar slaapkamerdeur geklopt.........
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...