Hoofdstuk 134

93 5 0
                                    

"De wereld is een zooitje", zei Belaid tegen Mizra, de directrice van het weeshuis.

'En hoe paradoxaal het ook klinkt, de moderne wereld lijkt mij een groter zooitje dan de echte wereld waar ik vandaan kom. Twintig jaar geleden was de wereld nog een klassieke western waarin je tegen de slechteriken vocht en daardoor automatisch bij de ‘goeden’ hoorde.

"De strijd was hard, maar overduidelijk. Tegenwoordig, zowel in Marokko als Nederland heb ik soms het gevoel dat ik midden in die bekende anekdote zit over de Imam die naar twee verdwaalde smekelingen luisterde en tegen de één zei: 'Je hebt gelijk' en tegen de ander: 'Maar u hebt ook gelijk'.

"We leven hier in een Mgharba  wereld waarin iedereen zogenaamd gelijk heeft en niemand iets fout doet. Iedereen is goed en mag er zijn. Niemand is ze3ma zondig. Yek!

"Ik schrok me Wahed het leplazerus toen Patron ons over de erbarmelijke situatie van de kleine Ayran vertelde. En diezelfde shock houdt mij en mijn vrouw Selma de laatste dagen meer bezig dan ik voor mogelijk had gehouden.

"Noem het een late Mgharba cultuurshock, maar ik denk dat mijn wereldbeeld in deze fase aan het veranderen is. Wat dat precies voor mij betekent, weet ik nog niet. Ik doe wat binnen mijn vermogen ligt voor deze onschuldige kleine mannetje.

Kinderen zijn puur! Naast hun onschuld beschikken zij ook over een magische kracht die mij en Selma rust geeft. Tot nu toe word het maar één kind, maar hopelijk  zijn er meer op komst.

"En deze kleine Ayran heeft zonder dat hij het zelf doorheeft iets gedaan wat de wereld en mij al maandenlang niet meer lukt: een beetje orde scheppen in dit zooitje van de ouderlijke wereld.

"Mensen trouwen en beginnen soms zonder enig flauwbenul aan kids. Ze checken niet eens hun eigen psychische vermogen als toekomstige ouders! Een kind heb je niet tot 18 jaar, maar voor het leven.......

"Het is zelfs mij duidelijk dat ik niets kan doen om het grote lichaam van de wereld een ziel te geven, maar zolang één kind als Ayran voor onze kinderloze ziel kan zorgen, denk ik dat het zielloze lichaam van de wereld in goede handen is: Bij ons als ouders die kinderen voorop stellen. nieuwe rondes, nieuwe kansen vóór ons en Ayran.

    ~~Bonito - Brazilië~~

Felicty en Adil vertrokken na hun driedaagse bruiloft vanaf Marokko naar Macau en vervolgens naar hun eindbestemming in Bonito te Brazilië.

Bij het prachtige idilische Bonito, komen wonderbaarlijk 10 verschillende rivieren samen. Waarvan: Rio Formoso, Rio de Sucuri, Rio de Peixe, Rio de Prata etc. Ze vormen een heus natuuraquarium.

De Rio de Prata wordt ook wel de 'zilveren rivier' genoemd en is misschien wel de mooiste zoetwater-snorkelplek ter wereld. Het stikt er van de gekleurde tropische vissen, en allemaal zijn ze niet bang om met je te zwemmen, vriendelijke piranha’s incluis.

De setting van de rivier, in het groene regenwoud vol apen, neusberen en pekari’s, maakt het geheel nog spectaculairder. Een ander hoogtepunt van Bonito is de Gruta do Lago Azul of 'Blue Lake Cave', een schitterende grot met indrukwekkende rotsformaties.

Binnen, in 100 meter naar beneden, is een helblauw ondergronds meer dat 70 meter diep en 120 meter breed is. Of het Araras Sinkhole, een groeve met unieke flora en fauna waarin tientallen pappagaaien wonen.

En dan de spectaculaire Anhumas Abyss, een grot die je bereikt voor 72 meter te abseilen door een kleine opening in de rotsen. Eenmaal beneden vind je een sprookjesachtig meer waarin je kunt snorkelen en duiken.

Felicty kneep hard in Adil's krachtige atletische handdruk...

"Geloof mij Adil, ik ben vóór mijn gevoel bij verre de gelukkigste gehuwde vrouw op aarde.

Toen Adil haar dicht tegen zich aantrok, kwam ze hem tegemoet en wierp zich in zijn brede armen. Hij hield haar stevig vast, draaide haar in het rond en genoot van haar lach... '

"Schatje?...Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik sinds ons prille huwelijk elk centimeter van jouw prachtige zijdezachte lichaam minuscuul mag 24/7 beminnen.

Adil trok Felicty in een luttele seconden mee naar hun privé bracht resort appartement...

Eenmaal daar aangekomen rukte hij alle kleding van Felicty's lijf. Ze hield zich uit alle macht aan hem vast, draaide zich om en leunde tegen de balk alsof alles precies zo passioneel moest gebeuren....

Felicty pakte zijn hand en snakte naar adem toen ze een schok voelde, een krachtige stoot die haar rozen wolken in Brazilië, als kersverse bruid deed duizelen.................................

           ~~In Tëtouan~~

Nerveus liepen Belaid en Selma achter Mizra aan....

In de speeltuin zagen ze de driejarige Ayran onbezorgd met de anderen kinderen spelen. Soms werd emotioneel en begon stilletjes te huilen. Belaid pakte haar stevig beet en verdrong daarmee zijn eigen tranen.

Mizra nam hen even apart...

"Ik wil jullie wel meegeven dat kinderen zoals Ayran totaal niet bewust zijn van de ernst in hun thuissituatie. Ze zien daarom alle volwassenen, ook vreemden, als potentiële bronnen van alle dingen die ze nodig hebben. 

Hij is zich op zo'n leeftijd er nog niet van bewust dat zijn moeder in zijn aanwezigheid een zelfmoordpoging heeft gedaan. Integendeel, deze kinderen zijn juist geneigd om extra lief of aanklampend te zijn naar mensen die ze niet kennen.

"Ze zijn onwetend charmant om jullie aandacht te vangen, nemen jouw hand of klimmen direct op schoot.

"Zijn jullie ook voorbereid op de terugslag, gedragsverandering, nachtmerries etc, die logischerwijze na een poos bij Ayran kunnen ontstaan?

"Zodra Ayran zal beseffen dat hij zijn levenspad zonder zijn biologische moeder Aliana, zal moeten bewandelen, kunnen dit soort dilemma's zijn psychische vermogen aantasten............................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu