Hoofdstuk 175

89 5 0
                                    

Ramona, Selma, Aicha, Maysa, en Felicity besloten een meiden-day-out in Marrakech te plannen......

De mannen hadden vóór zich zelf óók een Harley motorrijden richting de Sahara gepland.

Marrakech leent zich bij uitstek voor een dagje weg met meiden. En bij dat soort tripjes hoort natuurlijk een middagje flink shoppen in de shoppingcenter en Souks van Marrakech.

Uiteraard wordt er ook veel ge-relaxed, gegeten en authentieke Marrakech non-alcohol cocktails van dadels, cactusvrucht, avocado en thee gedronken.

Er zijn talloze straatjes, pleinen en areas waar je kunt shoppen in Marrakech en voor je het weet verdwaal je tussen alle stalletjes en kraampjes.

Als uitgangspunt kozen de dames het Jemaa El Fnaa plein. Al rijdend in de AMG SUV hielden ze rechts aan, waarna ze in het straatje van lunch hotspot Zwin Zwin de auto parkeerden. Hier konden ze prima winkeltjes kijken en vast een beetje pre-shoppen vóór de aankomende Ramadan.

Marrakech is een stad waar voldoende te zien en te doen valt. De ontelbare hoeveelheid winkels en kramen in Marrakech zijn een bezienswaardigheid op zich. Bijna alles is er te koop. Zeker in de Soeks van de Medina, die een ware labyrint vormt, is het aanbod divers.

In de nieuwe stad met de wijken Guéliz en Hivernage is het allemaal wat moderner. De winkels zitten in betere panden en het aanbod is allemaal wat luxer. De betere designer merken zijn hier makkelijker te vinden dan in de Medina. Vooral het aanbod rondom het Place du 16 Novembre bij Plaza Marrakech en aan de vlakbij gelegen Rue Tarik Ben Ziad is chique te noemen.

Toen ze na ruim 2 uur shoppen er opeens achter kwamen dat ze knetter veel trek hadden, besloten ze richting NoMad en Le Jardin te lopen. Daar konden ze in de chill mode crashen voor een hapje, drankje en heerlijke Marokkaanse eten en tapas.

Nog mooier is de binnentuin aan de achterkant van het pand. In volledige luwte konden ze daar op chille loungebanken nippen aan een verse muntthee, met volop zon en weinig wind om de kop omdat het zo lekker beschut is.

En de bediening is ook nog eens vlot en vriendelijk. Na 4:29 minuten stonden 5 culinaire mini Bestilla's en flan's klaar om weggetikt te worden door de meiden...

De vriendelijke hardwerkende meisjes van de bediening waren er vlot bij. Met een grote lach namen ze alle bestellingen op. Ramona, Selma, Aicha, Felicity en Maysa hadden nog maar net een onderwerp aangesneden om over te babbelen of alles stond alweer voor hen klaar.

"Wowh!...Dit soort Quality time had ik effe hard nodig na mijn wonderbaarlijke positieve zwangerschap test!, riep Selma voldaan.

"Hoe is het trouwens afgelopen met jouw marathon gesprek met Belaid over die gare chick?, vroeg Maysa curieus...

"Ey...Meiden...Ik zweer jullie! Sommigen desparate wijven zijn finaal de kluts kwijt! Die chick schijnt aan Belaid te hebben gevraagd of ik nog kinderloos ben! Kifesh? Hoe komt ze aan die info, en wat boeit het haar of Belaid en ik wel of geen kids baren?!

"Like Dude! Alsof ik Belaid zou verlaten voor een onbemind vlekje in zijn verleden?! Hij is niet eens met haar verloofd geweest en zij dreigt hem als ex-verloofde te claimen? Hoe levenloos moet je zijn om iemand te eigenen die niks van jouw moet weten?

"Ik zeg je girlfriend...Die goedkope eenzame Trash wijven van nu hebben schijt aan alles. Het maakt ze niet uit of die gozer gehuwd is of niet. Egoïsme viert hoogtij. Lachte Aicha.

"Maar ze vergeten dat hoe je aan een vent kom, je er ook vanaf komt. Kama Toedien Toedaan Shizzles 2.0. Ze pakken een vent af en eindstand worden ze door diezelfde man verlaten vóór een ander. Next! Mompelde Felicity. Blijf gewoon bij jezelf en Allah swt bedeeld je met een goede man die enkel van jou is!

Ramona schudde haar hoofd...

"Weet je wat tegenwoordig zo zielig is? Vrouwen die geen zelfrespect of schaamte meer hebben. Ik bedoel....Zij komt nu interessant doen terwijl het tig jaren geleden is dat zij en Belaid contact hadden. Klinkt als mijn drama met Latifa. Maar dan een tikkeltje erger. Zij was ook net ducktape op Mounir.

"Toen ik na een jaar moe werd van het strijden en stelselmatig controleren, koos ik vóór mezelf. Like: Soort zoekt soort. Ik verliet Mounir en vond mijn ware Mektab bij Mounsif. Hij is pas een echte vent, goeie Papa, en een lieve echtgenoot met een flinke dosis verantwoordelijkheid besef.

"Eindstand werd Mounir door zijn eigen karma gedwongen om met Latifa te trouwen. Zijn Shir plegende maitresse die ook nog zwanger van hem bleek te zijn. Shit happens. Dan kunnen ze vroom de Tawba hebben gedaan. Maar zulke daden zullen ze hun gehele leven mee moeten zeulen.

"En geloof mij, ik heb het hun al lang vergeven. Immers door hun toedoen heb ik de liefde van mijn leven mogen ontmoeten. Nu ben ik gelukkig gehuwd met Mounsif. En als kers op de slagroom kregen wij ook nog onze mooie prinses Shira. Wat wil een mens nog meer?

Selma werd stil en leek afgeleid....

"Hey?....Selma?...Hoor je ons wel?, vroegen de meiden in koor.

Als een radar volgde Selma's havik ogen twee dames in de verte....

De meiden zagen prompt om wie het ging......

"Numidia?!?....................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu