Youssef??.....Rij alstublieft een stuk rustiger!!
Hij scheurde plankgas in zuidelijke route over de drukke snelweg richting Casablanca.
Selma had hem en Ikram in Oujda gebeld over haar diagnose...
Ikram keek Youssef gericht aan..
"Het is ook weer niet zó dat Selma in levensgevaar is èh?!
Youssef toomde in en liet zijn SUV toerenteller terugdeinzen van 160km naar 100km.
Hij bleef op veilige afstand, reed over de snelweg en gaf richting aan om de snelweg, nu in tegenovergestelde richting, naar Casablanca te vervolgen...
De relatie tussen moeder en dochter is de eerste relatie die je hebt. Het is een levenslange band die daarna kan uitgroeien tot de meest warme en liefdevolle die je ooit zult hebben. Of de meest gecompliceerde.....
Ikram was een beschermde mama voor Selma. Ze was een ware moederkloek, en erg betrokken bij het wel en wee van haar inmiddels gelukkig getrouwde dochter. Toen Selma over haar prognose van de myomen opbelde, bedacht ze zich géén moment. Ze moest en zou Selma in Casablanca gaan ondersteunen.
Haar jongere kinderen Kerouan en Saoutar zaten inmiddels op de middelbare school in Oujda. Ondertussen hadden zij en Youssef het huis van Ikram's overleden vader compleet gerenoveerd en opgeknapt. Omdat haar moeder Milouda daar alleen woonde en haar 72 jarige oma Melab nog leefde, woonden Ikram en Youseff met beiden in het grote erfgoed familiehuis, die parmantig in een upper-class wijk van de stad was gelegen.
Oujda is een hoofdstad van het noordoostelijke deel van Marokko. Het Oriëntaalse deel ligt ongeveer op 60 km afstand van de Middellandse Zee. De stad is een strategische gebied die niet ver van Spanje is en 15km van de Algerijnse grens.
Ikram is daar geboren en getogen. Youssef werd toendertijd verliefd op haar en de veelzijdige impressie. De atmosfeer in Oujda is die van een grote Marokkaanse stad, echter zonder alle drukte en stress, maar met een ontspannen en levendig karakter.
Oujda werd in 994 A.D. gesticht door Ziri ibn Attic, de leider van de Zenata-Berber-stammen. Gedurende de eerste tachtig jaar van haar bestaan was de stad de hoofdstad van de Maghreb, door de erfenissen van de twee dynastieën der Almoraviden en Almohaden Amzigh-Imazighen stammen. In 1048 onderging de stad diverse uitbreidingen. Nu is het bij velen Marokkanen en toeristen The Place to Be.....
Youssef was geen prater. En toch had Selma's nieuws hem geraakt. Géén enkele vader ziet zijn dochter verdrietig. De band die hij met Selma had was omhuld door de Daddy's Litlle Girl gehalte. Niemand mocht zijn geliefde dochter met één haar krenken. Maar op wie moest Youssef nu boos zijn??
"Snap je dit Ikram? Ik ben gefrustreerd maar kan niemand verantwoordelijk stellen of in elkaar rammen omwille van onze dochter! Het ligt niet aan Belaid en ook niet aan Selma dat ze een problematisch baarmoeder heeft! De schuldige is de natuur en haar levenslot. Yek!
Ikram drukte eerst de keiharde muziekgeluid in de auto van Ismo ft Bracket - Win her'.
"Lieverd? Je doet nu, al het onmogelijke voor onze dochter! Het feit dat we plankgas van Oujda naar Casablanca rijden, getuigd al van de enorme inzet en toewijding die wij beiden als betrokken ouders voor Selma koesteren!
Youssef vertoonde eindelijk een welgemeend glimlach op zijn bezorgde gezicht. Hij legde al rijdend zijn liefkozend hand op Ikram's schoot, terwijl hij richting Casablanca reed.............
In de Maison
Azra was ondanks haar 19 jonge jaren, nog steeds Patron's kleine eigengereide meid....
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...