Hoofdstuk 190

98 5 1
                                    

Belaid pakte Selma's kin beet en draaide haar gezicht naar zich toe. Toen hij de glans in haar ogen zag, zei hij liefdevol.....

"Wat ik gedaan heb, deed ik om mijn gezin te beschermen. Vóór jou en mijn kind verzet ik bergen!

"Mounsif had ergens wel gelijk. Ik had haar broer Said moeten inlichten en hem haar moeten laten confronteren. Maar je weet zelf Selma, als mij onrecht aangedaan word dan deert mij niets meer.

"Wat dat betreft ben ik een heethoofd. Maar ik kon niet langer toezien hoe Numidia jou bewust pijn deed. Daarentegen ben ik jou dankbaar dat je mij het voordeel van de twijfel gaf, en vierkant achter mij blijf staan.

"Hoe fijn is het om, als het even tegenzit, een zelfverzekerde echtgenote aan je zijde te hebben? Je bent waarlijk een vrouw uit duizenden die mij kan aanvullen en óók zelf heel goed weet wat ze wilt.

"Selma, jij bent met recht mijn soulmate. Je hebt een sterke persoonlijkheid die erop vertrouwt dat alles goed komt. Deze gebaren versterkt onze band en maakt de communicatie tussen ons beiden een stuk harmonieuzer.

"Daardoor raken wij nooit uitgesproken met elkaar en zullen bepaalde onderwerpen ook niet tussen ons in blijven staan, wat vaak de oorzaak is van ruzie of een discussie. Schatje?, niemand kan tussen ons in staan. Geen énkele boze oog zal onze verbintenis kunnen ruïneren......

Hun verstrengelde handen lagen op Selma's miniscule  zwangere buik. Belaid bekeek haar blote buik en dacht te zien dat het ietsjes ronder was. Hij vond het helemaal fantastisch! Hij kon er niet vanaf blijven en praatte fluisterend tegen de kleine in haar buik.

Nu het zichtbaar werd, voelde Selma zich voor het eerst oprecht een mama in spé. Ze was zwanger...Ze word moeder... Haar hand op haar buik leggend, ademde ze diep in. Wat was ze erkentelijk dat dit kindje hun gegund werd. Ze leefde van dag tot dag. Hopend dat ze de trauma van die miskraam te boven was.

Belaid vond haar prachtig, mooi en nog steeds de aantrekkelijkste echtgenote van de hele wereld....

"Inoe, wij hebben hier zolang op moeten wachten, en hebben er zoveel moeite voor moeten doen dat ik alleen maar kan genieten van jouw en die groeiende buikje.

Hij was ontzettend trots en dolgelukkig dat hij papa mocht worden.

"Je bent van harte welkom mijn lieve 'inie-mini' baby.....Jij bent ons eerste meesterstuk....Ik kan niet wachten om met je te kroelen., zei Belaid. Zacht, met een hand om haar gezicht en de andere nog op haar buik. Hij lachte en kuste haar nog eens....Hij boog zich voorover en drukte een kusje op Selma's  buik...................................................

       ~~In Casablanca ~~

Ahmed overhandigde Tamimount het document en sloeg haar gade toen ze hem las....

Ze las de akte driemaal en wist niet of ze hem begreep. De adem stokte haar in de keel toen ze de inhoud las. Ze zou zich verheugd moeten voelen. Die brief had alles in één keer duidelijk opgelost.....

Zij en Ahmed waren officieel nog steeds gehuwd. Ze stond stil en tuurde hem wazig aan. Ze wende heel even haar blik van hem af en keek nogmaals zijn richting uit. Hij kon bijna van haar gezicht aflezen hoe opgelucht ze was.

Hij kwam dichterbij staan en streek teder met zijn handen over haar gelaat. De tranen stroomden over haar wangen, en hij kuste ze weg. Hij greep haar stevig vast en met een hongerige kus nam hij het initiatief en kalmeerde haar.

Ze beantwoordde zijn liefdevolle greep, maar aarzelde een ogenblik......

"Ahmed? Moeten we géén aangifte tegen Darrys doen?

Hij glimlachte en pakte haar gezicht zachtjes vast......

"Als je het mij vraagt, drukt het te zwaar op zijn geweten om jou vergiffenis te vragen. Je moet begrijpen dat hij het ook moeilijk heeft gehad met deze openbaring. In Al-Houceima  kan hij weer een beetje bijkomen en zijn gedane zondes overdenken. Mits hij een geweten heeft welteverstaan.

"Wrok veroorzaakt enkel haat.
Dus vergeef en laat los, er is geen andere optie: Rancune voelen is als een dosis gif die je jezelf toedient. Laat het los.

"In principe hoeven wij helemaal niets te doen. Geloof mij, hij ontloopt zijn straf niet. Het feit dat hij jou kwijt is zegt al genoeg. Wat wij nu moeten doen is onze krachten bundelen  en gezamenlijk vóór de kinderen zorgen. Ik ga straks mijn spullen uit de studio halen.

"Vind je het goed als we vanavond de kinderen op de hoogte brengen?Eerlijkheidshalve voelden ze al feilloos aan dat wij bij elkaar zouden komen. Telkens weer als ik Jihane, Junayda, Ahmich en Faysel naar school bracht, zeurden ze waneer papa & mama net als vroeger, weer één compleet gezin worden.

Tamiount moest lachen om die opmerking. Zijn hart maakte een verliefde sprongetje. Vóór hem stond de vrouw die hij daarvan de schuld gaf.....

Ze had zijn hart gestolen....

Hij streelde haar wang, keek in haar ogen, en was bevangen door haar pure schoonheid.

"Tami?...Zonder jou, ben ik een kudde zonder herder. Die vlinders in mijn buik geven me duidelijk het besef dat dit ware liefde is. Iets waar ik tot een paar maanden geleden alleen van kon dromen. Vóór jou en onze kinderen ben ik nu ten goede veranderd.

"Gaan we samen door deze beproeving? Jij en ik, zij aan zij? Er is geen dal te diep geen berg te hoog. Alles voor jou liefde is wat ik beoog. De toekomst is van ons. Geef me dus alsjeblieft een positieve reponse. Het eeuwige-ja-woord wil ik horen. Niets anders kan me meer bekoren.

"Mag ik weer jouw echtgenoot, steun, toeverlaat en vader voor onze 6 kinderen zijn?...................

      ~~In Al-Houceima~~

Ouafa stapte samen met Ria uit de SUV en streek haar met gouddraad geborduurde kimono glad.......

Ze draaide zich om en knipoogde naar Samira die achter het stuur zat.

"Blijf hier op ons wachten en houd een oogje in het zeil! Mocht je iets verdachts zien, dan claxoneer je 3 keer. Safie?"

Samira knikte kordaat en ging paraat zitten.....

Ria trok Ouafa die al reeds richting de woning liep, even terug.

"Hey wervelwind? Niet zo snel! Ik moet effe mijn pokerface opzetten! Stel nou dat ze blijven ontkennen? Mensen zijn meer wat ze verbergen dan wat ze laten zien.

Ouafa glimlachte......

"Dan zullen ze weten met wie ze te maken hebben!"

"Niemand solt met mijn vriendinnen!!.................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu