Hoofdstuk 171

95 5 0
                                    

"Laat me los!' krijste Selma toen Belaid haar naar de sofa sleurde en haar dwong te gaan zitten.

"Ewa, blijf zitten en hou op met dat gekrijs!,gebood hij.

Belaid bleef pal voor Selma  staan. Vol zelfvertrouwen staarde hij in haar ogen, en op slag verdween bij haar iedere wens om hem heel subtiel op zijn bakkes te slaan.....

Haar ademhaling stokte toen Belaid een stap naar voren deed en langzaam voorover boog....

"Mag ik vragen waarom je voor saus mijn autosleutels pakte en zonder iets te zeggen naar huis bent gereden?!'

Selma keek hem gericht aan...

"Omdat ik haar anders  terplekke had gewurgd!!! Gilde ze uit onmacht.

Hij pakte haar vast, kuste haar voorhoofd en begon stilletjes te lachen...

"Mijn mooie ninja kickboks vrouwtje. Ik herken je bijna niet meer! Normaal gesproken had je 'An plein publiek' een hele scène daar gemaakt. Ik vermoede al dat je vanwege de baby was weggelopen. Maar ik heb echt niets met haar schatje! Ik zweer het!

"Belaid? Hield je van haar? Was zij jouw eerste liefde?

"Shit Selma! Bijna alle vrouwen zeggen deze dingen weleens tegen hun echtgenoot en jagen mannen hierdoor juist weg. Het feit dat er ooit iemand vóór jouw tijd was, zegt helemaal niets. Een beproeving heeft namelijk niets met liefde te maken. Daar kom je pas achter als je de ware leert kennen

"Selma ik hou met héél mijn hart van jou. Sinds het moment waarop ik besefte dat ik niet meer in 'Ik' dacht, maar in 'wij', beseft ik gevoelsmatig dat jij mijn Mektab bent. We zijn voor elkaar geboren en daar kan niemand wat aan veranderen. Wat Allah swt bij elkander brengt kan géén enkele Shaytan of Shir uit elkaar halen.

Selma begreep zijn laatste zinnen niet zo goed....

"Waar heb je het over Belaid? Denk je dat zij er toe in staat is om ons iets aan te doen?

Belaid tilde haar liefdevol uit de fauteuil, ging erin zitten en trok Selma bij hem op schoot. Hij tuurde langdurig in haar verleidelijke ogen. Vervolgens streelde hij over haar wang en lippen en drukte haar teder tegen zich aan.

Allereerst wilde Belaid haar vertellen hoe het tussen hem en Numidia zat. De nerveuze blik in haar afgewende gezicht weerhield hem er echter niet van om al die onuitgesproken dingen op te noemen, en open kaart met Selma te spelen.

"Numidia was al ver vóór ik jou leerde kennen uit de picture. Het frappante is dat ik nóóit officieel met haar verloofde was. Jij bent mijn eerste verloofde, en tevens echtgenote. Je kan als je wilt mijn versie van het verhaal bij mijn ouders verifiëren. Ik heb géén énkele redenen om tegen jou te liegen of dingen achter te houden.

"Mijn familie kent Numidia's familie al decennia lang. Haar zus zat bij mijn oudste zus Safya op school. Mijn moeder's neef is getrouwd met een nicht van Numidia's vader. Op feesten en partijen kwamen onze families bij elkaar over de vloer. Numidia veranderde van een jongensachtig meisje in een stoere jongedame.

"Wij hadden één ding gemeen. En dat was motorrijden. Regelmatig maakten we met haar broer Said en een groep vrienden, vanaf de stad Marrakech richting de Sahara lange Nomad ritten. Haar zus Kaoutar maakte vroeger al geintjes dat Numidia en ik later zouden trouwen omdat wij beiden wild en avontuurlijk waren.

"En ja....Er was heel kortdurend  een aantrekkingskracht tussen ons. We waren zo rond de 19 jaar. In Marokko beginnen de ouders in die fase bewust of onbewust hun kids te pushen om de zo gekoesterde Deen completeren. Want tja...De zoon van die, en de dochter van die zijn al gehuwd en leiden volgens hun een perfect gezinsleven.

"Numidia begon toen steeds vaker over een officiële verloving. Telkens als wij met de groep samen waren dan vertelde ze aan iedereen dat ik haar verloofde was. Maar ik zweer het je Selma er was vóór mij géén énkele feeling of verliefdheid in het spel.

"Ik heb toen ook eerlijk tegen haar gezegd dat ik me nog niet wilde binden. Met niemand! Ik was meer bezig met mijn toekomstige buissines, reizen, motorrijden en de Lounges in Nederland en Marokko opzetten met Mounsif. Zodoende zag ik haar nauwelijks meer.

"Op zakelijk gebied waren Mounsif en ik met regelmaat 6 maanden op en af in Nederland, Marokko, Spanje of Algerije. Ik had géén tijd voor een relatie of verloving. Eindstand heb ik na veel telefonisch gestalk van Numidia met mijn vader gesproken.

"Hij is toen met Numidia's ouders gaan praten dat ik er nog niet aan toe was. Ik ben daarna 1 jaar in Nederland gebleven. Sindsdien zegt ze dat ik die ze3ma verloving heb verbroken. Kifesh? Welou verloving?! Dat wijf is echt niet barkie!

"Ik vind het sowieso verdacht dat ze nu toevallig in het zelfde restaurant opduikt waar wij zaten. Ze moet hebben gehoord dat wij in Marrakech zijn. Ze is iets van plan. Maar zolang ik leef zal jouw en ons gezin niet overkomen Inou van mij.

De gedachte aan hun baby in Selma's buik bracht tranen in zijn ogen en op dit soort momenten besefte hij hoeveel hij van hun gezinnetje hield. Alléén al daarvoor wilde Belaid heel concreet déze sluipende  problematiek aanpakken.

Voor Selma was het geen drama, eerder bevrijdend, maar het verlangen naar een antwoord bleef......

"Belaid?....Je moet mij nu wel alles vertellen wat jullie hebben besproken. Als ik moet gaan gissen of later achter bepaalde dingen kom, sta ik niet meer vóór mijzelf in. Wij zijn één en delen alles met elkaar. Ik heb géén énkele redenen om jou te wantrouwen. Maar geef mij dan ook géén speculatie om aan jou te gaan twijfelen.

Belaid zuchte diep......

"Lieverd? Ik wil jou nu niet gaan stressen. Het kan best dat Numidia aan het bluffen is of dat ze gewoon desperaat is.

Selma draaide zich naar hem toe terwijl ze nog door hem geklemd op zijn schoot zat....

"Hoe bedoel je Belaid?......

"Wat heeft ze exact tegen jou gezegd?!?.........................................

   ~~Bij Tamimount  thuis~~

Het was al laat toen Tamimount vermoeid doch voldaan thuiskwam....

In huis was het pikkedonker en zo te horen lagen al haar kinderen al te slapen. Er hing een serene rust en het huis rook naar gebraden kip met zitoun.

Nog volledig in het ongewisse liep ze de keuken in en plofte neer aan de eettafel.....

Tot te prompt Ahmed breedlachend zag zitten.....

"Ahmed?! Wat doe jij nog hier?, kreeg ze nog net over haar lippen terwijl ze hem verbaasd aan bleef kijken.

"Óók een goedendavond Tami! Je kon ook vragen hoe mijn dag met de kinderen en aanhang was verlopen? Of interesseert het jou allemaal niet meer?

"Mohim, ik heb ze gedoucht, eten gegeven, paardje gespeeld en tig spannende verhalen voorgelezen, alvorens ze als een roos in slaap vielen. Melina en Zouhayra zijn met Azra, Brahym en Jadir naar de bioscoop.

"Owh ja! Ik heb ook nog telefonisch met de ouders van Jadir kennis gemaakt. Ze komen zaterdag avond hier eten. Als jij het ermee eens bent welteverstaan....Tami?...Hoor je mij wel?.....

Tamimount kon géén zinnig woord méér uitbrengen...

"Ouafa en Ria zijn met de kleintjes richting Marrakech! En ik ga naar mijn bed! Nog bedankt Ahmed.

Na een aantal seconden maakte ze aanstalten om op te staan....

Tot Ahmed haar vastpakte en abrupt tegenhield..........................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu