Aliana overhandigde haar gsm aan de arts..........
Dokter Hamdi klonk aarzelender dan hij wilde. Hij nam de telefoon over en legde het met tegenzin
op zijn oorschelp.........Het duurde even voordat hij de gefrustreerde stemgeluid hoorde die manipulerend aangaf waarom het vervalsen van de DNA-test zo van belang was...
Zijn ogen fonkelden vol afschuw. "Gaat u me nu ook al chanteren? Wat zegt u? Noem het zoals je wilt! Bent u doof of wilt u de risico's niet inzien? Jullie hebben Allah swt nodig! Denkt u dat ik kan toveren?
"Wella? U vergeet dat ik een gerenommeerde arts ben, en géén charlatan! Ik doe géén zaken met mensen uit de onderwereld! Punt!
Het werd even stilletjes...........
De arts stond op en liep naar het kozijn.......
"Als u denkt dat u mij met Dirhams kan paaien, dan bent u aan het verkeerde adres! Wat ik daarmee bedoel? Ik doe enkel zaken in euro's! En dan wel vanaf die paarse briefjes van 500€. Als u daar een flinke stapel van 4 cm dikte kan verwezenlijken.....Dan ben ik één en al oor!...........
Aliana beet ondertussen afwachtend en nerveus op haar afgebrokkelde nagels...................
Op de snelweg............................................
Selma's haar wapperde in de avondbries terwijl zij en Belaid opgetogen lachend omlaag suisden richting Casablanca.
Met haar handen stevig om de veiligheidsbeugels van de BMW-i8 geklemd, voelde ze eindelijk een closure in die nasty DNA issue. Onderweg vroeg ze Belaid wat Mounsif allemaal over Damaya had verteld.
Belaid keek haar lachend aan. "Wil je echt weten wat ik er allemaal van vind? Selma knikte. "Helemaal NIETS Inoe van mij! Tot wij de test gedaan hebben wil ik er zelfs géén woord meer aan vuil maken. Al is een leugen nog zó snel, de waarheid achterhaalt hem wel!
"Belaid? Wat voor een type jongen was Redouan, die vriendje van Aliana?
Hij keek Selma bedenkelijk aan. "Waarom wil je dat allemaal weten Schat? Hij was een goede gozer op het verkeerde pad. Voor dat hij geliquideerd was, is hij een aantal malen door de recherche gewaarschuwd. Hij zou op de befaamde 'doden-lijst' staan. De recherche volgde volgens protocol de top-600-mocro-criminelen. Op een dag hadden ze hem in het vizier.
"Omdat het observatieteam de eigen zaak niet 'kenbaar' wilden maken, hielden de getipte geüniformeerde agenten de Audi aan voor een Ze3ma verkeerscontrole. Achter het stuur zat Redouan., naast hem zit Fais 'Scarface'. Allebei stonden ze als vuurwapen gevaarlijke criminelen geregistreerd.
"Redouan kreeg al eens jeugd-tbs nadat hij als zeventienjarige op straat een man had doodgeschoten. In de auto lagen nieuwe zwarte hoodies, Ak-47 en een valse kentekenplaat. Twee weken later werd Redouan 10 minuten van zijn ouderlijk huis door 4 straat-soldaten geliquideerd.
"Er gaan geruchten dat Redouan de liquidatie had overleefd. De CID zou hem hebben omgewisseld met een dummy. Daarna werd hij in het diepste geheim uit Nederland gesluisd. Bronnen zeggen dat hij nog leeft en inmiddels plastisch chirurgie in Cuba heeft ondergaan. Hij zou nu in de getuigen-protectie-programma van de CID zitten. Maar ik wil er nu niet meer over praten lieverd. Safie?
Hij schoof zijn vingers op de cd-speler en drukte Broederliefde-'Ik was al binnen' op de car-stereo-system...........
In gedachten bij het liedje kreeg Selma plotsklaps een helder moment. Ze keek hem met uitpuilende ogen aan...."Ze was al binnen?!......Zwanger en al!
"BELAID????.....waneer zijn jullie exact in die lounge door Aliana gedrogeerd???
Hij haalde in eerste instantie zijn schouder op. "Pfoeee.....ik denk ergens in mei rond het voorjaar. Hoezo? Selma begon te rekenen........
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...