Azra was Karima's gestook tussen haar en Brahym spuugzat....
Karima zag hoe zij reageerde op haar heksen gedrag en dat was kennelijk de bedoeling.
Azra bedacht zich geen seconden. Gewoon negeren dus. En je vooral niet mee laten sleuren in die modderpoel, dan is de lol er snel af!
Voor haar gevoel had ze dus een vent zonder ballen getroffen die liever naar de pijpen van zijn ex danst dan de strijd aangaat voor zijn kind en zijn rechten.
Azra geloofde Karima's kromme verhaal gewoon niet helemaal. Ze had het idee dat Karima nog niet zoveel kaas had gegeten van het ouderschap.
Het blijkt zelfs dat een ongewenste liefdesbreuk of scheiding in je brein dezelfde reactie oproept als fysieke pijn. In die depressieve toestand sturen we onze exen venijnige appjes, plaatsen we wanhopige post's op sociaal media.
Het beste advies is tijdelijk hrt contact verbreken, niet bellen, niet mailen, en niet langsgaan. Dat is het beste recept voor een gebroken hart. Maar voor een groep mensen gaat dit advies niet op: de gescheiden mensen die één of meerdere kinderen delen met hun ex.
Het is allesbehalve makkelijk want zelfs nu nog zou ze erg graag die idiote ex van brahym heel graag de waarheid willen zeggen met als afsluiting een prachtig rake dreun op haar neus.
Maar daar los je niets mee op....
Zoals mijn moeder Salima altijd zegt: "woede is een verspilde emotie!Maar Brahym geeft al onbewust aan dat hij Karima's kont gaat kussen in het belang van hun kinderen, dus rest Azra weinig over dan, of daarin meegaan om de lieve vrede te bewaren, of de verloving te verbreken.....
~~In het Privékliniek ~~
Bij het zien van de serieuze blik in Saidina's ogen, liep Belaid compleet overrompeld met haar mee.....
In de wachtkamer zat Selma lethargisch voor zich uit te staren. Zelfs Belaid's empatisch stevige arm om haar deerde haar even niet meer....
"Nou Belaid en Selma,..Ik heb goed en slecht nieuws voor jullie.
Selma kroop inéén en Belaid voelde de zenuwen door zijn lijf gieren...
"Begint u dan maar met het goede nieuws zeiden Belaid en Selma, toch wel een beetje zenuwachtig tegen Saidina.
"Het goede nieuws is, je hoeft niet bang te zijn dat jij iets ernstigs onder de leden hebt, dat hebben de test wel uitgewezen.
"Pffff.....Gelukkig!, zei Selma opgelucht, want ik was er toch wel bang voor , brengt u dan nu maar het slechte nieuws want dat kan nooit zo erg zijn dan.
"Nou,....zei Saidina met een scherpe ondertoon. Je hebt een bloedprop verloren. De helft van het bloedverlies in de eerste maanden van de zwangerschap is er sprake van een miskraam. Dit gaat meestal gepaard met menstruatieachtige of weeenachtige pijn in combinatie met bloedverlies maar dit hoeft niet.
"De oorzaak van een miskraam is bijna altijd een afwijkingen in de chromosomen die toevallig is ontstaan bij de bevruchting van de eicel. Dit leidt tot een stoornis in de aanleg van de zwangerschap waardoor de zwangerschap niet verder kan groeien en wordt afgestoten.
"Een miskraam is een vaak voorkomend en natuurlijk verschijnsel: bij tenminste een op de tien zwangerschappen treedt een miskraam op. Jaarlijks krijgen duizenden vrouwen een miskraam. De kans op een miskraam neemt toe met de leeftijd.
Eén keer een miskraam betekent meestal geen verhoogde kans bij een volgende zwangerschap op een nieuwe miskraam. En is geen reden tot nader onderzoek.
"Na twee achtereenvolgende miskramen kan onderzoek in het bloed van jou en Belaid plaatsvinden naar de chromosomen en eventueel naar de stolling of afweerstoffen in het bloed.
"Bij een miskraam in gang gaat de baarmoeder het zwangerschapsweefsel uitdrijven en opent de baarmoedermond zich, dan ontstaat krampende pijn en bloedverlies.
"Bij een complete miskraam is het zwangerschapsweefsel volledig uit de baarmoedermond gedreven. De pijn verdwijnt en het bloedverlies vermindert en de baarmoedermond sluit zich weer.
"Bij een incomplete miskraam blijft er echter soms nog weefsel in de holte van de baarmoeder achter en is de miskraam nog niet compleet. Het bloedverlies en de krampen houden dan aan. Maar bij jóu hebben we een succesvolle curettage zonder nadelige gevolgen kunnen uitvoeren.
"Het lichamelijke herstel na een spontane miskraam of een curettage is meestal vlot. Gedurende één tot zes weken kunt u wat bloedverlies en bruinige afscheiding hebben. Het is verstandig met gemeenschap te wachten tot het bloedverlies voorbij is.
"Het zwanger worden op zich wordt door een miskraam niet bemoeilijkt en medisch is het niet nodig te wachten met opnieuw proberen zwanger te raken. De volgende menstruatie treedt na ongeveer vier tot zes weken op.
"Selma?...Na een miskraam kan je een moeilijke tijd hebben. Verdriet, schuldgevoelens, ongeloof, boosheid en een gevoel van leegte zijn veel voorkomende emoties. Het is moeilijk aan te geven hoeveel tijd hiervoor nodig is. De vraag waarom het misging, houdt u wellicht bezig. Hoe invoelbaar ook, schuldgevoelens zijn bijna nooit terecht.
"Een miskraam is een natuurlijke oplossing voor iets wat fout ging rond de bevruchting of tijdens de ontwikkeling van de vrucht. Over het algemeen is een miskraam niet te voorkomen. Het is verstandig te praten over jouw gevoelens met Belaid, familie, vrienden, of met mij.
"Een volgende zwangerschap verloopt in de meeste gevallen goed, ook bij vrouwen die meer dan een miskraam hebben doorgemaakt. Je kunt bij een volgende zwangerschap gewoon weer bij mij of de verpleegkundige aanmelden voor een echo.
"Sommige vrouwen hebben behoefte aan een vroege echo na een miskraam van 6-9 weken. Dat kan hier in onze privékliniek. Ik adviseer jullie eerst alles te laten bezinken en vooral goed te verwerken.
Selma was uit het veld geslagen...
"Dus ik had gedurende deze zwangerschap gedacht dat ik menstrueerde, wat bloedingen bleken te zijn door de zwangerschap? Dus ik heb gewoon níks gemerkt??
Belaid's eerste reactie was: Ze zal wel haar kop in het zand hebben gestoken en gedaan hebben of er niks aan de hand was....
Ze waren beiden even in een lichte shock. Het was ongelooflijk schrikken voor beiden. Wat erg! Ze wilden dolgraag een kind, en nu bleek Selma ongemerkt zwanger te zijn geweest. Het wrange is dat ze de baby van ruim 4 weken abrupt verloor....
Selma kreeg een flashback van haar vriendin Naïma in Nederland...
"Het was ook een keer een geval dat Naïma een paar testen had gedaan. Allemaal negatief en negen maanden later had ze een baby. Ik vroeg me ook altijd af van hoe kan dat nou? Zoiets MOET je toch merken? Maar blijkbaar niet!
"Nu was ik zelf weken zwanger geweest zonder het te weten. Ik slikte altijd de pil door en slikte hem heel trouw, zonder darmproblemen en dergelijke. Nu komem Belaid en ik er nu pas achter dat ik een miskraam heb gehad.
"Dit is bizar! Ik werd zonder stopweek in te lassen naar mijn idee normaal ongesteld. Nu ik er aan denk, was het veel heftiger dan een normale ongesteldheid en duurde het langer, na twee weken bloeden dacht ik dat het aan de myomen lag. We zijn daarna relaxed naar Ouzoud gegaan en ik had totaal niets door! Hoe dan?!?.........................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...