Hoofdstuk 141

90 5 0
                                    

Patron liep al pratend heen en weer met de gsm tegen zijn oorschelp aangedrukt....

Belaid volgde nauw en kon met gemak met het telefoongesprek meeluisteren, tussen Patron en zijn anonieme bron.

Na een paar minuten verbrak patron zwijgzaam het telefonisch contact.....

"Wie had dat gedacht! Het Team Criminele Inlichtingen (TCI) en justitie heeft een nieuwe eerste slachtoffer bereid gevonden om als kroongetuige op te treden in die langslepende Mocro-Maffia.

"Sinds 2012 was nog nóóit iemand vanuit die Mocro labyrint syndicaat naar voren getreden. Het maakte daarbij niet uit of ze een wajong of universitair niveau hadden. Niemand dorste met namen te gooien alsof het confetti is.

"Sniches get stiches', is een veelgebruikt gezegde in de onderwereld. Maar ik zei al vanaf dag 1 dat de Recerche ze tegen elkaar op aan het zetten was. Zo informeerde ze eentje dat hij op een dodenlijst stond, en vervolgenz brak de Fitna-hel onderling los.

"Vanaf dat moment, werden ze abrupt achterdochtig jegens elkander. Ze vertrouwden zelfs hun eigen schaduw niet meer.

"Jonge Shab gasten die met elkaar waren opgegroeid en soms ook nog eens familie waren, begonnen paranoïde om zich heen te schieten, of lieten een liquidatie uitzetten. We hebben veel broeders verloren in deze onzinnige strijd. Het is een Yannah gebed zonder einde.

"De desbetreffende kroongetuige had logischerwijze wroeging. Hij kon er niet meer mee leven dat de familie van één van de laatste slachtoffers, nauwe banden bleek te hebben met zijn eigen familie.

"In zijn levensgevaarlijke traject als kroongetuige, werd hij tot drie keer toe gewaarschuwd. Mocht hij namen gaan 'zingen', zou hij nog langer dan Doornroosje slapen. Permanent welteverstaan. Ziedaar..ze hebben de daad bij het woord uitgevoerd.

"Hij had nóg géén 30 namen rondgestrooid of de media bestempelde het als scoop van het jaar. Nog nooit eerder is het wirwar puzzelstuk van de 6 jaar slepende Mocro-war zo snel opgelost. Alles klopte als een bus. De genoemde namen waren géén kattenpis.

"Zelfs de logica van de voorheen nooit getraceerde geliquideerde lichamen sloten als een net eromheen. Conclusie: In stukken gesneden en aan de haaien in zee gevoerd.

En nu hebben ze zijn eigen bloed om zeep geholpen. Kifesh met deze losgeslagen generatie?
Dus zodra men gaat praten, dan betaalt hun familie de tol? Dit is nieuw vóór mij. Vroeger had men één code. Van familie en dierbaren bleef je af. Stelletjes doorgesnoven ADHD tijdbommetjes! Snotneuzen! Tfoe!

Belaid liep heen en weer en streek zuchtend over zijn petje..

"Damn! Ik ken die jongens nog van vroeger! Niet elk familielid is een schurk en niet elke crimineel behoort tot 'La Familia'! Dus stel je voor Mounsif is een ze3ma 'Bad guy', dan pakken ze mij voor zijn daden? Het moet ook niet gekker worden!, éh Patron?

Patron belde direct al zijn mannen bij elkaar...

"Belaid?...Ik weet dat Mounsif net vader is geworden. Hij en Ramona zullen het nu druk genoeg hebben met de pasgeboren Shira. Maar we moeten een spoedberaad plannen! Nu! Yallah zied!

"Dit doet mij echt pijn. Ik ken persoonlijk al die ouders van die straat tuig! Behalve dat zij hun ziel al reeds aan de Shaytan hebben verkocht, zetten zij ook nog eens hun anderen onschuldige, hardwerkende familieleden onbewust in de liquidatie uitverkoop. Wella?!

Belaid liep naar Salima en Selma toe. Hij fluisterde een paar zinnen in Selma's oor. Salima rende naar Patron toe en binnen 15 minuten greep ze Ayran vast. Ze wenkte Selma om mee te gaan naar de garage.

In de auto belde Selma naar Nadia.....

"Pfffff....Astaghfirullah!!, riep Nadia verontwaardigd. We zitten hier met Dries, Mounir, Reza, Leila, naar het nieuws vanuit Nederland te kijken.

"Dries kent hun ook nog van vroeger. Dit is het begin van een slecht aflopende Rwina rel tussen onze eigen broeders onderling! Moge Allah swt een ieder beschermen tegen het giftige kwaad.

"Selma?...Kom samen met Samira en Ayran naar ons tor! Ramona, Aicha, Maysa zijn ook onderweg.

Dries, Mounsif en de mannen verrekken zometeen ook richting de Patron's Mansion...........................................

In Tamimount's appartement

Terwijl Tamimount met het avondeten bezig was, bedacht ze nog feiloos hoeveel geluk ze wel niet had. Melina was nu goed en wel verloofd met Jadir, die uit een welgesteld en respectvol gezin komt.

Gelukkig had Melina haar nooit voorgelogen of stiekem streken achter haar rug uitgehaald. Ze was allang blij dat Jadir netjes aan haar had gevraag of Melina met hem, Azra en Brahym, mee mocht naar Al Houceima.

Tegenwoordig mag je al blij zijn als jouw kind open en eerlijk tegen jou als ouder durft te communiceren en ventileren. Er moeten echter wel duidelijk grenzen worden opgesteld.

Zo moest Melina van Tamimount eerst haar studie accountancy afmaken. Jadir was ook nog bezig met zijn 1e jaar rechtenstudie. Om hun Deen compleet te maken moeten ze in de tussentijd ook hun leven op orde hebben.

In principe had Tamimount altijd gedacht dat ze na haar scheiding van Ahmed, een 'For Ever Single Mom Alone' zou blijven. Maar het leven had haar twee keer verrast. Of beter gezegd: Haar El-Mektab gaf al haar oude zorgen een andere wending.

Eerst was daar haar lieve tweede echtgenoot Darrys, en als klap op de vuurpijl doet Melina het ondanks de scheiding van Tamimount en Ahmed bijzonder goed op de universiteit.

En nu is haar oudste dochter ook nog eens verloofd. Wat wil een ploertend mens nog meer? Hoe is het toch mogelijk? Van armoedig straatverkoopster uit Mellila, tot gediplomeerde taxichauffeur. En dan woont ze ook nog eens in het prachtig naastgelegen appartement van Dries en Mounir in de luxe vinex wijk te Casablanca.

Tamimount zwijmelen in gedachten langzaam weg onder het koken van haar authentiek zelfgemaakte Marmita stoofschotel.

Tot Zahira haar abrupt uit die onbekommerde dagdroom hielp.....

"AHMED staat voor de deur!, lispelde Zahira zo onopvallend mogelijk. Ze rolde non-verbaal hyper met haar versperde ogen richting de ingang van de keuken.....

Tamimount draaide zich om en moest bijna met haar soppige handen vol Marokkaanse kruiden in haar ogen wringen.

"A-Ah-Ahmed???....Wat doe jij hier??

"Waneer hebben ze jou vrijgelaten?!....................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu