Het was een prachtige zonnige dag in Casablanca. De lucht was strakblauw, en het Penthouse volgestouwd met goed volk.....
Beneden in het Penthouse waren de wedding-planners al druk doende met orders voor, de bruiloft-thema-interieur-zaal-indeling-buffet-cathering-decoratie enzovoort.
Aanstaande bruid Aicha zat nerveus aan haar kaptafel. Ramona, Ria, Nour, Ouafa, Rachida, Bouchra, Felicity, Mania, Tamimount, Zahira, Saidina, Nadia, Leila, Ismailiya, Maysa en Selma zaten al supportend om Aicha heen, of zittend op haar bed.
De artistieke Bride make-up styliste Maryam wilde nog een beetje hight-light-blush aanbrengen, terwijl kapster coiffeur Lamya aan Aicha's opgestoken kapsel friemelde. Ramona probeerde samen met Zianna-Jamila, Aicha ervan te overtuigen dat ze een blauwe accessoire bij haar eerste van de drie trouw-Lebsa moest dragen.
Felicity en Mania maakten die onzekere momenten wat luchtiger, in de hoop dat Aicha haar zenuwen even kon vergeten. Zo schoten ze bijvoorbeeld een paar gekke groeps selfies, en draaiden ze wat grappige filmpjes, en hielden een snelle karaoke-ronde met Aicha's favoriete liedjes.
Juist op die ochtend van haar grote dag had Aicha de meiden meer nodig als ooit te voren. Al haar emoties zorgden ervoor dat zij door de bomen het bos niet meer zag. Daarom was het de taak van de vrouwen om haar te kalmeren en ervoor te zorgen dat Aicha enkel genoot van haar bruiloft.
Immers.....Vóór elke vrouw is de bruiloft een van de belangrijkste momenten van haar leven, en op die dag wil elke bruid er natuurlijk perfect uitzien naast de liefde van haar leven. Verder moet alles soepel verlopen. De rest van je leven kijk je terug op deze mooie dag en zwijmel je weg bij de prachtige trouwfoto's en compilatie-video's.
Aicha zuchte diep en keek in de spiegel. "Stel dat ik een klungelige indruk maak tijdens onze huwelijksnacht?
Maysa en Selma begonnen keihard te lachen. "Huh? Aicha? Je hebt nu toch géén second thoughts éh? Praat die maar snel uit jouw koppie Zine! Herinner vooraf alle redenen waarom jij in eerste instantie "Ja" hebt gezegd toen Nabil jouw ten huwelijk vroeg en op zijn knietjes ging.
"Je moet juist met volle teugen van dit moment moet genieten. Mohim, je staat namelijk op het punt om met Nabil de liefde van jouw leven te trouwen.
Aicha kreeg even een vlaag van onzekere gedachten over zich heen. "Eum.....Stel dat alles perfect lijkt én Nabil na ons huwelijk in een monster, vreemdganger, of narcist veranderd?....De meiden tuurde elkander stilletjes aan....
Selma pakte haar hand vast. "Kijk Aicha, periodes van stress hebben we allemaal, zeker tijdens je bruiloft en ja! Ook in jouw eerste huwelijksjaar. Maar zelfs op die momenten moet je proberen om zo min mogelijk te stressen. Stress is één van de factoren die zorgt voor haarverlies en dat moet je nou juist net niet hebben.
"Stress verstoort de haargroei en het kan er dus voor zorgen dat die mooie haren van jou één voor één zullen uitvallen. Zorg tijdens de stressvolle periodes dus voor genoeg momentjes van ontspanning en geniet samen van al die liefde en genegenheid.
Felicity bukte op haar hurken en wreef over Aicha's knieën. "Liefie? Dat een man vreemd gaat in een huwelijk en daar geen excuus voor is, staat als een paal boven water! Soms zijn er onderliggende redenen die een reeds ontrouwd man sneller de stap laten nemen, en een klankboord bij een andere vrouw gaat zoeken. Nogmaals...Het is geen excuus. Maar ik denk dat we anno 21e eeuw ook kritisch naar onszelf als echtgenote zijnde mogen kijken.
Ramona streek geruststellend over Aicha's lange haren. "Meisje van me, als een getrouwde man éénmaal die stap onderneemt, dan is er al een achterliggend gedachten waarom hij het bij een ander zoekt. En néé! Dit hoeft echt niet het geval te zijn. Maar ondertussen ken ik zat vrouwen die het huwelijk niet staande konden houden door een gebrek aan intimiteit of bewondering voor de mannelijkheid of uiterlijke verzorging van hun echtgenoot.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Não FicçãoHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...