Selma begon te stotteren en maakte vluchtig rechtsomkeer............
Ramona sprinte haar achterna, en greep haar bij de kraag.........
"Niet zo snel jongedame! Je gaat ons eerst haarfijn de toedracht van jouw raadselachtige bezoek uitleggen! Siste Ramona.
"Ey Kowed! Laat me los! Ik waarschuw je! Kifesh? Denk je dat je Laila Ali bent Ofzo? Spartelde Selma.
"Ach kind. Met die beperkte woordenschat van jou, sla ik je al rijmend knockout! Ongelooflijk! Toen je vroeger bij Aicha op school zat leek je nog zo'n lief engeltje! Maar schijn bedriegt! Foeterde Ramona.
Ze sleepte Selma dwangmatig mee naar de garage, en snoerde haar slinks de mond door haar hand er op te drukken...............
"Nadia, Ramona?! Yalla Makla!!! Komen jullie nog eten? Riep Dries vanaf de eetkamer.
"We komen zo! Ik poeierde Dries af en trok de voordeur achter mij dicht.........
Sluipend liep ik naar de garage, waar Ramona, Selma als een gijzelaar onder bedwang hield.
Selma maakte aanstalten om weer de benen te nemen.......
Ramona liet haar tot de garage deur lopen en floot haar dreigend terug............................"Eén beweging en ik bel per direct jouw vader Youssef op met de openbaring van al jouw streken hier in Marokko! Dreigde Ramona.
Geschockeerd bleef Selma aan de grond genageld. Ze draaide zich half om. "Wie denk je wel dat je bent! Psycho! Raasde ze machteloos.
"Yep! Ik ben jouw ergste nachtmerrie! Dat 'hebbie' goed gezien wijfie! Ik draai er m'n hand niet voor om, bij het verdedigen van wat mij lief is!
"En nu als de wiedeweerga HIER komen, vóór ik je weer onder dwang moet sleuren! Commandeerde Ramona haar in plat dialect.
Schoorvoetend liep Selma naar ons toe. Ramona pakte een oude kruk en beveelde haar om plaats te nemen.
"Zo! Nu kunnen we pas zaken doen! Wat speelt er tussen jou en Maysa?
"Gaat je niets aan! Biatch! Siste Selma.
Langzaam trok Ramona haar gsm vanuit haar spijkerbroek pocket tevoorschijn..............
"Smerige klein brutaal kleutertje! Je weet niet tegen wie je aan het schreeuwen bent! Na vandaag zul je bij elke ontmoeting met mij sidderen!
Ze drukte op haar digitale Qwerty toetsenbord display, en de gsm ging over op de luidspreker............................
"Aló met Ikram! Klonk het aan de andere kant van de lijn........
"Hey Mop met Ramona!
Selma kreeg het plots spaans benauwd. Ze begon angstig non verbaal met haar hoofd, heen en weer te schudden naar Ramona..........
"Heyyyy Moontje! Hoest met jou Habiba? Vroeg Ikram nog volledige in het ongewisse. Ze had nog géén flauw benul dat Ramona haar dochter had gekidnapt.
"Goed hoor Schat! Hoe ist met Selma? Vroeg Ramona met opzet.
"Ya' rabbi! Die is nu in Casablanca Fitna aan het zaaien! Layhfed! Dat kind bezorgd mij enkel Zjnoen! Ik heb al via Soumaya met Nadia besproken om een oogje in het zeil te houden. Volgens Selma heeft ze de affaire met Mous beëindigd. Alahu A3lem!
"Ramona Hbiba, ik weet dat ik mischien teveel van je vraag, maar kan haar alstublieft in de gaten houden? Selma is te eigenwijs om terug te keren naar Nederland.
"Volgens mij wil ze Mous het leven zuur maken! Hij heeft al zijn geld die zij in bewaring had, terug geëist! Mijn familie woont te ver weg in Martil en die van Youssef wonen helemaal in Saidia!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...