Op zoek naar mentale houvast, respireerde maysa diep..............
Haar zware zuchtende exhalatie, getuigde van een slecht geweten...............................
"Bruh! Ik weet niet meer wat ik moet doen! Jammerde ze theatraal terwijl ze handenwringend, met de ogen vol tranen steun zocht.....
Die kreeg ze niet want alle meiden zaten nieuwsgierig, vóór een dubbeltje op de eerste rij. Geïntrigeerd luisterden ze naar Maysa's ontboezeming.
"Statistisch gezien heb ik Mounsif niet echt bestolen! Ik heb zijn verpakte propriëteit bij hem op kantoor verstopt! Het ligt al die tijd gewoon pal onder zijn neus, waar hij het minst zou gaan zoeken!
Yek! Sinds ik zijn bezit heb verdonkeremaand, zit ik mezelf continu in de weg. Ik weet niet waar ik het zoeken moet en snap ook niet waar dit vandaan komt. Ik doe geen oog meer dicht. Snotterde Maysa.
Eindelijk kwam het hoge woord eruit. Ramona en de meiden keken elkaar onthutst aan.......
"Op welk kantoor heb je het pakketje exact verstopt? Vroeg Ramona scherpzinnig.
"In het pand die jij van hem gaat overkopen! Ja ik weet! Maar ik dacht zo: Als het pand rechtmatig jouw eigendom is, dan valt het pakketje ook onder jouw bezit! Riep Maysa onverschillig.
"WAT?? Jij bent echt rijp voor het Pieter Baan Centrum! Ben je helemaal mesjogge geworden met je ALS?!.....Als die ene hond, de andere niet had gekeest, dan waren er nooit zoveel honden geweest Maysa! Siste Ramona.
"Je lijkt je vader wel! Beter kunnen jullie scriptschrijvers worden bij de serie 'Flikken Rotterdam!
"Niet te geloven zeg!!! Hebbie bekant een halve 'snipperdag' gehad om de waarheid te vertellen, en wat doet mevrouwtje? Die laat mij eerste met die schurk zaken doen! En nu pas vertel je waar die shit zit? Nadat ik zowat het koopcontract al getekend heb???
Ramona kon de huidige situatie niet meer waardig beoordelen. Dat is nu teveel gevraagd. Vooral gezien de recente ontdekking van de ripdeal en gelijktijdig de ophanden zijnde koopcontract op zak.
Of all places was Ramona's nieuwe kantoor omgedoopt tot het schatkamer van Pirates of the Caribbean. Nota bene de plek waar Maysa, het waardevolle pakketje heeft verborgen!
Hoe verzin je het! Het is voor Ramona bijna onacceptabel geworden. Het feit dat Maysa nog lang niet over haar verdriet van Mounsif heen is, en het gegeven dat hij naarstig naar haar op zoek is, werkte ook niet mee.
"Mohim, bel Mounsif op en zeg dat je nu het contract ga ondertekenen! Problem solved! Riep Selma.
Ondertussen trok ze in één teug Nahila, Tamimount's dochtertje, van haar bed af. De kleine ondeugd zag in Selma's dure Louboutin hakken de perfecte 'ballerina'.
Selma's bed gebruikte ze als een gedegradeerde trampoline. In combinatie met Maysa's drama, veranderde Selma's kamer tijdelijk in een replica van Circus Rens.
"WAT zeg je nou Selma? Ben je helemaal besodemietert? We gaan ons niet verlagen tot andermans criminele niveau! Zo zijn we niet 'getrouwd'! Sinds jullie twee in Casablanca zijn, waan ik mij in de Twilight Zone!!!! Ga fietsen stelen met je sublieme ideeën! Riep Ramona ziedend.
"Die optie van Selma is zo gek nog niet! Zei ik bedenkelijk.
Als de zaak van jou is, dan kan je het pakketje ASAP laten weghalen en er voor zorgen dat het bij Mounsif word afgeleverd. Zo heeft hij zijn troep weer terug, en hopelijk Maysa haar gemoedsrust.Op haar torenhoge lederen hakken van Fendi, begon Ramona als een dolle stier, heen en weer te ijsberen...........
Ze keek Maysa met een venijnige blik aan. "Nou Maysa?! Gaat je muil niet verder open? Of ben je van de trap gepleurt? Straks geef ik je óók nog een bolus voor je kanus! Dan maggie 'm zellef eerst uitbenen!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...