Hoofdstuk 78

142 5 0
                                    

Met een volkomen natuurlijke beweging stak Damaya een graaiende hand in haar tas.

Kalm maakte ze haar tas open en viste er een gekreukte envelop uit die ze Mounsif  aanreikte.....

Mounsif keek verbaasd naar de inhoud............

Damaya die door het oprakelen van de hele kwestie in onbedaarlijk huilen was uitgebarsten, wist het nu héél zeker: Er moest zo snel mogelijk korte metten worden gemaakt met de waanzin van haar nichtje Aliana.

Damaya stond kordaat achter haar keuze. "Het is een haar-lok van Aliana's zoon! Als jullie NU geen actie ondernemen, blijft mijn nichtje om de hete brei heendraaien

"Er zijn argumenten aan te dragen dat Aliana al veel eerder verschillende contacten met allerlei mannen had. Ze kreeg een relatie met Redouan. Hij was de eerste die wel met haar wilde trouwen. Maar Aliana was promiscues en vertoonde het gedrag van een sex-nympfomaan. Later is ze dus daadwerkelijk velen malen vreemdgegaan. En toch had ze openlijk voor Redouan gekozen. Ik raad jullie met klem aan om een DNA-test te doen.

"Ik als tante van Aliana begrijp de twijfels die jullie allen zullen hebben. Vanuit mijn eigen positie als familielid, zou ik ook graag duidelijkheid willen hebben. Het is heel wat om een liegende nichtje in huis te hebben. Vannacht is ze niet thuis gekomen. Ik heb Rachid op pad gestuurd om haar te zoeken. Vaak is zijn haar fratsen erg intensief voor ons. Aliana heeft soms stelselmatig moeilijk gedrag.

"Nadat haar ouders, mijn broer en schoonzus, bij een auto-ongeluk omkwamen, heb ik Aliana al sinds haar 6e levensjaar opgevoed en echt mijn uiterste best gedaan. Ik investeerde veel in haar psyche. Ze vertoonde al héél jong moeilijk gedrag. Via school werd ze bij de SARR getest. Ze bleek een vorm van ADD te hebben. Bij de IQ-test kwam ze niet hoger dan de marge 89.

"Haar broer Mo heeft ook van alles gedaan om haar van de straat te halen. Rachid sloeg haar regelmatig midden in de nacht naar huis. Dat mocht niet baten. Volgens de psychiater had Aliana een hechtingstoornis en een anti-sociale tekortkoming. Ze heeft geen besef van verantwoording noch schuldgevoel.

"Haar brein ontwikkelde géén geweten. Aliana mist de empathie voor haar medemens. Alles draait narcistisch om haar zelf. Wat zij wilt, moet ze hoe dan ook krijgen. Nadat ze op  school een klasgenoot in de hand had gestoken, heeft ze van haar 15e jaar tot haar 18e in jeugddetentie gezeten. En toch mocht dat niet meer baten. Haar agressie wisselde ze in voor de lust naar aandacht en sex met mannen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde..... 

Mounsif en Ramona keken Damaya verbouwereerd aan. Ze hadden dus niet enkel met een bedriegster te maken. Néé! Dit ging veel verder. Aliana was niet alléén ziekelijk en zielig, maar ook gevaarlijk.....

Mounsif streek met zijn duim over de enveloppe. "Ik doe deze DNA-test uit liefde voor mijn vrouw. Toch vraagt deze hele Rwina best veel van zowel mij als mijn vrouw en de andere jongens inclusief hun echtgenotes.

Ramona pakte Mounsif stevig beet en wende zich tot Damaya. "Als ik zou weten dat de mannen het allemaal doen voor een kind wat in wezen niet het biologische kind van hen is, zou ik dat moeilijk vinden. Het makkelijkste is om alles weg te stoppen en er niet meer aan te denken. Maar het blijft ons bezig houden..................................

In het Penthouse ging het er een stuk gezelliger aan toe.....

Maysa was superblij met zo'n lieve schoonmoeder als Safia.

"Kijk Safia, je hoort in onze gemeenschap  vaak dat schoonmoeders zich na het huwelijk tot een ware monster ontwikkelen. Ze kiezen in gevallen waar discussie plaats vindt tussen de twee echtegenoten, altijd in het geniep voor hun eigen zoons. Daarnaast hebben veel Marokkaanse mannen last van het 'Mama-syndroom'. Daardoor leg je het als schoondochter vaak af tegenover de Ze3ma heilige mama. Maar met jouw heb ik dat gevoel totaal niet Safia!

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu