Hoofdstuk 22

137 5 1
                                    

Opgewekt liepen de mannen nog geheel in het ongewisse richting onze tafel.......

Ze namen plaats en bemerkten algauw dat wij plots zo opvallend stil waren..................

"Ewa ik zou bijna denken dat jullie net een lijk hebben weggemoffeld op de 'Al Gohfran' begraafplaats! Merkte Mounir scherpzinnig op.

Dries tilde mij op, nam plaats op mijn stretcher en trok mij bij hem schoot. "Wat kijk je toch bedrukt! Meskiena! Hij wreef over mijn buik en vroeg wat er scheelde.

Reza pakte Leila's hand vast en vroeg of alles Tranquil was. Leila knikte en liet Reza haar zoveelste geshopte costum made baby romper collectie zien..............

Dries pakte plots mijn kin vast en richtte mijn blik gedwongen op de zijne. "Ga je me nog vertellen wat jullie nu weer aan het uitvreten zijn?

"Tuurlijk gaan wij dat niet aan jullie neus hangen! Felicity stond op en maakte daardoor een euforische indruk............

Alle ogen waren op haar gericht. Met haar Jeezy designer trainings jumpsuit & dito gympen, kon ze al strijdend figureren in Tupac's film: 'All Eyez On Me.

Met de handen in de zij had ze in één nano seconden alle ogen op haar gericht. Qua uitstraling leek ze op Famke Louise in diens clip 'Me Monnie'
Onopvallend en bij de eerste view onnoemelijk veel aandacht. Verafschuwd door de Haters, bejubeld door fans, en gerespecteerd door critici.

De spanning was te snijden. Felicity moest met een klapper komen om met name de steevast achterdochtige Dries & Mounir te kunnen overtuigen.

Prompt werden we afgeleid door de luide klanken van Aicha's Marwa Loud 'Mi Corazón' ringtone............

Ze nam op en riep een aantal keer Waga gevolgd door Lá. Toen ze ophing keek ze Mounir met puppy ogen aan. "Pa, Nabil vraagt of we vandaag bij hun gaan eten. Iets over de bruidschat!

"Oh Shit! Riep Mounir. "Bijna vergeten! Ik had Adil beloofd vandaag langs te gaan om de definitieve bedrag van Aicha's bruidschat vóór hun aankomende bruiloft kort te sluiten.

"Hé Getsie! Het klinkt alsof je jouw dochter voor een aantal schapen gaat doorverkopen! Merkte Ramona op.

"Het heeft daar niets mee te maken! Dat weet jij toch al? Wij zijn dat gewoon verplicht! Ik heb Leila ook een bruidschat gegeven! Lachte Reza.

"Nou, van mijn bruidschat bestelde ik de nieuwe Hermés tassen collectie! Leg ik morgen ónder de zoden, dan heb ik in elk geval genoten van m'n leven! Proeste Ramona.

Ik bedacht me opeens, dat ik mijn bruidschat van Dries nog steeds op de bank had staan. Het was mijn buffer vóór het geval hij mij ooit zou verlaten.
Niet dat hij het ook daadwekelijk zou doen, maar in de Islam is daar goed over nagedacht. Ook op financieel gebied hebben wij als vrouwen veel rechten.

Toen hij gedetineerd was, heb ik die paar maanden flinke bedragen van mijn salaris op die rekening doorgesluisd. Het huishouden en de rekeningen betaalden we zoals altijd van Dries inkomen.

Het duurde niet lang of het onderwerp van het gesprek werd door de mannen, wederom op Felicity gericht.
Ze stond nog steeds triomfantelijk recht overeind.

"Euhm, wat ik wilde zeggen is eigenlijk al door Aicha uitgesproken. Adil heeft ons allen bij hem thuis uitgenodigd!

Touché Felicity! De maaltijden zijn voor de Marokkanen in Marokko het belangrijkste sociale moment van de dag. Iedereen nodigt elkaar gastvrij uit om bijelkaar te eten.

Die kille hollandse saaie avonden aan tafel of eenzaam op de bank is in Marokko onbedenkelijk.

Meestal eten ze in Marokko daarom samen rond de grote schalen die gevuld zijn met uitgebreide menu's en traditionele voedsel.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu