Met twee tredes tegelijk stoof Belaid de Sta7 trappen af....
De dames waren druk in gesprek dat ze zelfs een naald niet konden horen vallen. Ze waren zo uitbundig in feeststemming, dat Selma al dansend zwierde op muziek van lylah ft Elji Beatzkilla-'Players'.
De meiden klapte al gierend terwijl Aicha en Maysa al buikdansend mee begonnen te deinen.
Bij de deur bleef Belaid ongezien stilletjes staan. Normaal gesproken interupeerde hij de dames nooit in hun bezigheden. Maar nood breekt wet. Hij moest Selma daar zo onopvallend mogelijk weg zien te krijgen.
Belaid besloot het spelletje mee te spelen. Op zijn manier welteverstaan. Langzaam opende hij de Beauty-Salon deur........
Als aan de grond genageld bleef Selma stil staan.
"Wat nou weer Belaid?!.....Haar stem was schor.
Hij verspilde niet veel woorden. "Loop even mee schatje! Hij pakte liefelijk haar hand en trok haar achter zich aan. Ze gingen naar de hal. Even dacht Selma dat Belaid een zonnesteek had opgelopen.
Hij sleepte haar tactvol mee naar boven richting hun slaapkamer. Daar aangekomen duwde hij haar tegen de muurwand aan...
Vlak voor Selma bleef Belaid onderzoekend rondjes om haar heen te draaien en bekeek secuur haar soepelvallende zijden beige kaftan, die losjes om haar frêle lichaam gehuld was.
Met een spottende trek om zijn mond zei hij: "Als jouw kledingstyle een poging is om mij te ontmoedigen heb je het mis!
Selma schudde haar hoofd....
"Zouter op joh! Leiperd! Waarom moest ik persé mee naar boven?!
Hij tuurde haar geruisloos aan. Hoe kan zijn eigen vrouw zoiets belangrijks als een zwangerschap verzwijgen? Ze wist dondersgoed hoe zeer hij naar een kind verlangde. Ayran staat sowieso nummer 1. Maar een biologisch kind was méér dan welkom. Snapte Selma dat niet?
Hij geloofde oprecht dat Selma geen kinderen meer kon baren. Gezien het feit dat Belaid zielsveel van haar hield, en zelfs een kogel vóór haar zou opvangen, vatte hij maar niet waarom ze hem buitensloot?
Belaid besloot net als Selma te doen alsof zijn 'neus bloede'. Eens kijken wie deze waanzin het langst volhoud., bedacht hij grinnikend....
"Och Selma,...Vrouwtje lief van mij, ik denk niet dat jij mij vanavond bij het concert van onze favoriete zanger, Lartiste laat zitten, zei hij met een suikerzoete stem. Ik bedoel...Je vertrouwd mij toch nog wel evenredig?
Wat Selma ook van plan was, dit was vóór Belaid de enige manier om erachter te komen waarom ze hem in het ongewisse liet. Diep van binnen was hij het er totaal niet mee eens.
Als Mounsif gelijk had over het wispelturig gedrag bij een hormonale schommeling door een baby, dan was Selma in werkelijkheid zwanger!
"Damn! Mijn vrouwtje is eindelijk zwanger geraakt van mijn bloedeigen kind, en leid mij bewust om de tuin! Kifesh? Spookte het door Belaid's hoofd.
Maar waarom hield zij deze heugelijke nieuws vóór hem achter? Stel dat ze nu bij wijze van een ongeluk zou krijgen? Dan ontnam Selma hem bewust de kans om mee te kunnen delen in het geluk van zijn nog ongeboren eerste biologische kind....
Hij zette zijn pokerface op én glimlachte. Zijn rechterhand ging al gretig naar de sluiting van haar kaftan.....
"Wie zijn billen brand, moet maar op de blaren gaan zitten. Je weet niet wie ik ben Inoe, zei Belaid met een heldere ondertoon. Hij bleef staan, bekeek haar onderzoekend en streelde symbolisch over haar buik.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...