Yazid zette de SUV aan de kant van de weg en bleef roerloos zitten. Aan de overkant prijkte het bedrijfslogo van de verzekeringskantoor......
Hij observeerde Belaid die inmiddels vol adrenaline naast hem in de auto zat. Zijn gelaat stond stroef. Geen trek verried welke gewaarwordingen in zijn binnenste omgingen.
"Broer, weet je het zeker?, vroeg hij nogmaals aan Belaid.
Belaid was een paar seconden stil. Zwijgend stond hij op, fatsoeneerde zijn petje, en stapte uit de SUV, waarna hij nog even bij de geopende autodeur bleef staan...
"À sahbi Yazid, je kent mij al vanaf onze 15e jaar. Je weet zelf, ik ben een man die hoog scoort op het beschermen van wat mij lief is. Ewa vriend, mijn hart verscheurd als ik het verdriet van mijn zwangere vrouw moet aanschouwen.
"Sinds die WesWes van Numidia zie ik elke dag de immense pijn, paniek, en wanhoop in Selma's ogen. Het moet NU maar eens stoppen! Dit verdient mijn vrouw niet. Het liefst wil ik al haar zorgen wegnemen en alle obstakels voor ons oplossen.
"Mohim, Ik ben haar echtgenoot en prins op het witte paard. Ik zweer het je! Hoe het ook went of keert, ik ga er alles aan doen om Selma uit die negatieve spiraal en web vol leugens te redden.
"Numidia is te ver gegaan! Ze heeft me lang genoeg uitgedaagd. Steeds moest ik terugdeinzen, me inhouden en toekijken hoe ik, Selma en ons gezin weer gekwetst raakten door haar verzinsels.
Belaid beende richting het pand en draaide zich halverwege om..
"Wacht hier op me. Ik ben zo terug!
Hij liep onopvallend naar de balie, deed zich voor als een belangrijke klant, en vroeg direct Numidia te spreken. De receptioniste had geenszins argwaan na zijn quasi vriendelijke aankondiging.
Haar kantoor bleek achterin de hoek van de zaak gevestigd. De receptioniste wees hem beleefd de weg.
Zonder iets te zeggen, liep hij linea recta naar het kantoor van Numidia.....
Met een ferme zwaai gooide hij het kantoordeur open. Hij was overduidelijk helemaal klaar met alle negatieve, respectloze uitlatingen van Numidia....
Toen ze nieuwsgierig vanachter haar bureau opkeek, zag ze dat Belaid de deur op slot draaide. Vervolgens gooide hij de sleutel in een hoek van haar kantoor. Dat maakt een vrouw niet bepaald creatief in haar mogelijkheden om uit een precaire situatie te vluchten.
Hij stormde op haar af.....
Woedend greep hij Numidia bij haar lurven, schudde haar hard door elkaar en riep: "Wat?! Waarom kijk je zo angstig? Be careful what you wish for éh?! Is dit wat jij wilt? Dat ik je persoonlijk met de waarheid om je oren kom slaan?
"Á Sharmotta! Hoe haal je het in je hoofd om Selma te vertellen dat ik jou heb ontmaagd?! Tfoe 3lik! Is het nu opeens alle dagen kermis met jou? Dus na al die jaren besluit jij uit het niets om mijn gezinsleven tot een hel te maken? Heb je niets beters te doen?!
Numidia zat als een rat in de val....
"Wat wil je nou horen Belaid? Dat ik je nooit meer wil zien en dat jij de grootste fout of mislukking van mijn leven bent?
Ze ademde de geur van zijn huid in, wat haar onmiddellijk deed terugdenken aan hun eerste ontmoeting. Ze begon te huilen en beefde als een rietje....
"Laat mij met rust! Je werkt me op de zenuwen Belaid! ,' riep Numidia lispelend. Naarstig deed ze een poging om zich los te rukken, maar Belaid liet haar niet gaan.
"We gaan NU alles uitpraten! Ik sla geen vrouwen, maar ik sta ook niet vóór de gevolgen in als jij mij blijft tarten! Deze waanzin moet echt stoppen. Ik wil dat jij voorgoed uit mijn leven verdwijnt!,' zei hij hardop met een grimmige blik......
Tja......Spoken uit het verleden...
De één vergeet ze en anderen worden roekeloos achtervolgd....
Een tekort aan warmte en affectie kan levenslange gevolgen hebben. Wat vóór de één een gesloten boek is, kan vóór de ander een nieuwe hoofdstuk zijn.....
Op het ogenblik dat er wordt gesproken van eenmalige vrijage en na die tijd nooit meer, heeft een man dat in circa 70 procent van alle gevallen meegemaakt. Hij was slechts een roekeloze tiener die onder invloed van zijn hormonen de bloemetjes buiten zette, maar nog geen zin had om zich te settelen.
Jongens geven er soms ondoordacht de voorkeur aan om te genieten van het leven zolang dat kan. Dat wil echter niet zeggen dat ze een serieuze relatie, verloving of huwelijk zullen ontlopen op het ogenblik dat ze de ware tegen het lijf lopen. Tot het zover is wil hij echter gewoon plezier blijven maken.
Numidia probeerde zich opnieuw uit Belaid's houdgreep te ontfutselen......
"Safie Belaid!....Vóór jou betekende het niets en voor mij alles! Ik ging er vanuit dat wij eindstand zouden trouwen. Is dat een rare gedachten van mij? Ben ik nu verantwoordelijk voor de hartzeer van jouw vrouw? En ik dan? Als jij zo onschuldig was, hoe komt het dan dat jouw echtgenote van niets wist?!
Belaid schudde zijn hoofd, telde tot tien en probeerde kalm te blijven...
"Numidia, we waren 18 jaar en in 'the middle of nowhere' van de Sahara. En jij wist dondersgoed dat ik onder invloed van een foute Nomad jointje was. Geef maar toe dat je toen jóuw kans schoon zag.
"Normaliter zou ik je nóóit met één vinger hebben aangeraakt. Laat staan jouw onschuld wegnemen. Waarom heb je het laten gebeuren aangezien jij de nuchtere van ons tweeën was? Of ben ik ook verantwoordelijk vóór jou gewilligheid?
"En waarom nu, na al die jaren alles weer oprakelen en mijn gezin stalken? En hoe wist je dat mijn vrouw kinderloos was?! Wat ben je allemaal aan het bekokstoven NUMIDIA?!?
Ze schrok van zijn keiharde ontboezeming en deed zenuwachtig een paar stappen achteruit.
Klaarblijkelijk had ze geen enkele zelfreflectie....
Belaid werd witheet en eiste een verklaring van haar..............
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...