Hoofdstuk 108

120 6 0
                                    

Azra's liefdesrelatie met Brahym werd in haar optiek onmogelijk gemaakt door haar eigen vader Patron.....

Of was het nou haar moeder Salima die tegenwicht gaf?

Ze had het toch wel goed begrepen? Haar ouders accepteerden Brahym niet als haar toekomstige partner......

Niet omwille van zijn afkomst, stam of achtergrond, maar puur omdat hij de lijfwacht van haar vader Patron is. Of toch niet? Mama viel toch ook vóór Papa die toendertijd een ware maffiabaas in spé was?

Hoe ga je hiermee om en hoe kun je in zo’ n situatie een duurzame relatie opbouwen in complete harmonie??

Het is mogelijk dat er familieleden zijn die er bepaalde overtuigingen, en vastgeroeste culturele gewoontes op na houden, en dat jouw relatie daardoor wordt beînvloedt. Sterker nog, ze zouden graag zien dat er een eind kwam aan Azra's relatie met voormalige bekende kickbokser Brahym.

Salima hield Patron in bedwang....

"Ilias?.....Het komt heel vaak voor dat gevoelens voor de partner daardoor juist worden versterkt. Kortom, Azra komt terecht in een soort loyaliteitsconflict, omdat zij het gevoel krijgt dat ze moet kiezen tussen ons als haar ouders of de liefde, wat eigenlijk een onmogelijke keuze is.

Ze voelt zich nu al onbegrepen en die stress veroorzaakt vaak wrijving en conflicten, niet alleen tussen jou en mij maar ook ervaart Azra straks veel stress in haar relatie tot anderen in haar omgeving.

Daarna liep Salima naar Azra toe en pakte daarbij haar frêle handjes vast........

"Azra, lieve dochter van mij, de enige manier om jouw familie te overtuigen is om te laten zien dat je daadwerkelijk serieus vóór elkander kiest.

"Het is nogal naïef om te stellen dat je mij en jouw vader kunt overtuigen door ons simpelweg te vertellen dat je zo ontzettend veel van Brahym houdt, en dat daarmee ook de verhouding met de familie goed zal komen.

"Ook raad ik je aan om ons niet de rug toe te keren, want je zal het uiteindelijk verliezen en alleen maar ongelukkiger worden.Wees daarentegen geduldig en begripvol en geef ons en jouw zieke broer Redouan de tijd en ruimte opdat wij steeds meer vertrouwen krijgen in jullie toekomstige huwelijk.

"Snap je het nu ieverd?...Wees vooral tevreden met jezelf en Brahym's huwelijksaanzoek, en jouw familie an sich. Neem nooit een besluit op basis van feiten die voor jou op een gegeven moment als 'de enige waarheid' worden gepredikt, terwijl ze wel degelijk worden beïnvloedt door je omgeving. Hou je hoofd koel en een nuchtere kijk op jouw toekomst met Brahym.

"Laat mensen Wes-wes praten!...Of het nu een vriendin, nicht, een tante of een neef van je is maakt niet uit….Ga je vooral omringen met positief ingestelde mensen. Jouw eigen familie zouden nog eens een nuttige rol kunnen spelen in de beeldvorming van jullie verbintenis bij de rest van jouw omgeving.

"Veel jonge Mgharba meisjes begaan de fout dat ze hun echte gevoelens niet durven uit te drukken in gesprekken met familieleden. Dat komt voort uit angst dat ze in een negatief blaadje komen te staan.

"En toch is het belangrijk als je als doel hebt dat jij en je verloofde geaccepteerd worden. Laat zien (en woorden zijn in veel gevallen minder sterk dan daden) hoeveel je van elkaar houdt. Dat is communiceren met emotie.

"Jouw gelukgevoel moet je uit kunnen stralen, anders kom je ongeloofwaardig over in een tijd dat er veel jongemannen als wolven in schaapskleren, jonge meiden voor hun lusten en lasten gebruiken!

Azra barste in huilen uit. Salima greep haar beschermend vast en zei even niets meer.....Enkel haar non verbale moederlijke knuffel kon Azra nu troost bieden....

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu