Tamimount vond de entree van Melina in de ontvangst salon te lang duren.....
Ze beende met een smoes verpakt in excuses tegen Jadir en zijn ouders Louisa en Manu, linea recta naar Melina's kamer.
"Melina?....Yallah Zied!...Wees vooral jezelf! Mohim, belangrijkste van allemaal: probeer je niet anders voor te doen dan je bent. Natuurlijk moet je niet in jou eeuwige Shi 'Netflix-chill-modus' aan komen zetten, maar gedraag je niet opeens heel anders dan hoe je je normaal zou gedragen.
"Jadir is echt gek op jou om wie je bent, en zijn ouders Louisa en Manu zijn dat zo te horen ook. Darrys en ik hebben al ruim een halfuur met ze gesproken. Het zijn nette respectvolle mensen.
"Vergeet niet dat JIJ en Jadir elkander vrijwillig hebben leren kennen. Niemand dwingt jullie om vandaag al stanté pède te verloven. Het is een aankondiging moet je maar denken.
"Deze jongeman wil jou serieus huwen. Dat is heel wat anders dan die verdwaalde Shmetta jongens van tegenwoordig, die met hun leuter, in plaats van hun hersenen denken.
Melina zuchte diep en bekeek haar slanke lichaam gehuld in de met gouddraad versierde Takshita secuur in de passpiegel.....
"Mam?.....Al die cliché's over gemene schoonmoeders herken ik totaal niet in Louisa. Als mijn vriendinnen helemaal losgaan over die 'bemoeizuchtige Marokkaanse schoonma-heksen' of verhalen over dat een schoonmoeder ze haat, hou ik me wijselijk stil.
"Sinds onze kennismaking op Felicty driedaagse bruiloft, whatsappen Louisa en ik ook dagelijks met elkaar. Inclusief emoji's en Wahed lieve opbeurende woorden.
"Als ik de laatste week ergens mee zit bel ik niet alléén jou, maar ook Louisa. En gek genoeg lijken jullie oplossingen altijd bést veel op elkaar. Zelfs Jadir dénkt nu al dat ik een betere band hebt met zijn moeder dan hij. En eerlijk gezegd durf ik het niet te ontkennen.
Melina trok haar dunne Kaftan wat strakker om zich heen en liep achter Tamimount de salon in......
Er was nog wel plaats voor haar enorme trots als verloofde To-Be, en ze zou er een overwinning als toekomstige echtgenote van jadir mee behalen...
Toen Melina samen met haar moeder binnenkwamen hield het hele gezelschap prompt op met praten.
Alle ogen waren op Melina gericht. Natuurlijk dwaalde Jadirs verlegen blik meteen af naar haar mooie gestalte in de prachtige Takshita verlovings gewaad.
Hij glimlachte..............
~~In het academisch medisch centrum Casablanca~~
Nadat Shira de dochter van Mounsif en Ramona éénmaal geboren was, gebeurde er ook nog een heleboel standaard geboorte procedures......
Achteraf besefte Ramona dat sommige handelingen in een Marokkaanse ziekenhuis volledig vreemd voor haar was. De meeste informatie gaat namelijk tot aan de geboorte van het kind en daarna stopt het.
Als in het academisch medisch centrum van Casablanca, alles goed gaat met jou en je kindje, wordt hij of zij direct bij je gelegd na de geboorte. Je hebt dan je kindje eindelijk in je armen!
En terwijl Ramona en Mounsif vol liefde, bewonderend kennis maakten met hun dochtertje Shira, schoof het aanwezige verpleegkundige personeel een warme doek om hun kindje, ze werd secuur schoongewreven en kreeg een bedekend mutsje op.
Het is dat Mounsif alles op film heeft staan waardoor Ramona later terug kon zien dat wat er allemaal gebeurd was, maar ze herinnert zich er nu al weinig van.
Ramona was zó vol van Shira op dat moment, dat er rustig een fanfare van veertig man in Regadda dans door de verloskamer kon trekken zonder dat zij het door zou hebben.
Direct na de geboorte had de pasgeboren Shira haar eerste rapportcijfers al te pakken: de Apgar-score.
Een geboorte Apgar-test bestaat uit vijf onderdelen. Hartfrequentie, spierspanning, kleur van de huid, ademhaling en reflexen. Per onderdeel kan je kindje 2 punten scoren, in totaal dus 10 punten.
Zelf is dit onderdeel totaal aan Ramona voorbij gegaan. Shira werd direct nadat ze geboren werd bij Ramona gelegd en terwijl ze werd drooggewreven en begon te huilen hoorde Mounsif en Ramona de gynaecoloog roepen dat 'het er allemaal goed uit zag'.
De Apgar-test werdt twee keer door gynaecoloog Drs. Loukili en kinderarts Mevrouw Drs. Yakhlaf gedaan. De eerste keer gebeurt direct al na de geboorte en de tweede keer vijf minuten na de geboorte.
Als de Apgar-score minder dan 4 is, wordt er hulp van een kinderarts ingeschakeld. De meeste kinderen scoren echter een 7 of hoger, wat betekent dat je kind gezond is en het goed doet. Drs. Yakhlaf de kinderarts glunderde toen de apgarscore van Shira een dikke 10 was.
Ramona en Mounsif kregen wel het advies om na de zware keizersnede, ter observatie minstens drie nachtjes op de kraamafdeling te blijven.
Ria, Aicha, Maysa en Ouafa besloten niet van hun zijde te wijken. Selma, Belaid en Ayran gingen direct terug naar het Penthouse.
Het ging hun meer om Ayran zo snel mogelijk te laten wennen aan zijn nieuwe onderkomen bij hun in het Penthouse.
Bij de Brocante entreehal van hun huis zagen ze prompt Damaya de tante van Aliana, met vier volgepropte koffers paraat staan.
"Huh?...........
Wat nu weer?!....Foeterde Selma geïrriteerd.......................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...