Gillend draaide Tamimount zich vluchtig om, waarbij de keukenstoel wankelde....
Prompt zag ze Ahmed met een zelfingenomen grijns achter haar staan.
Hij wapende zich al lachend tegen een bijtende opmerking, maar ze staarde proestend in zijn pretoogjes. Ongemerkt lachte ze haar huivering weg.
"Sorry mijn prinsesje vergeef me! Ik wilde je echt niet laten schrikken, verontschuldigde hij zich snel. Zijn ogen glinsterden vol passie.
Ahmed verraste haar steeds weer, ze kon moeilijk boos worden om zijn speelse humor. Daar viel ze 18 jaar geleden op. Liefdevol gedrag zegt meer dan woorden over liefde.
Een man die jou ondanks alle zorgen, aan het lachen krijgt is een teken dat hij verliefd op je is. Dat betekent dat hij zich comfortabel voelt en al zijn charmes in de strijd gooit om jou vrolijk te maken.
Hij was zoals altijd blijmoedig opgetogen en reikte naar haar fraaigevormde hand en nam die in de zijne. Heel even leek het alsof ze bang was voor wat er komen zou.....
"Mijn liefste Tami, soms kom ik niet uit mijn woorden, laat staan zinnen. Want houden van is zoveel meer dan enkel beminnen. van mijn part schreeuw ik het NU van de daken. Als het moet zet ik het in de krant van Casablanca.
"Jij bent het mooiste wat mij ooit is overkomen. Toen ik in detentie zat schreef ik je naam in de lucht, maar de wind nam hem mee. Ik schreef je naam in het zand, maar de zon smolt hem weg. Ik schreef je naam in mijn hart en daar zal hij eeuwig blijven.
"We leerden elkaar kennen toen we net 17 waren. Het was liefde op het eerste gezicht. Het was een passie die ook nooit meer over is gegaan. Inmiddels zijn we al bijna 19 jaar getrouwd en nog steeds zijn we echt oprecht verliefd.
"Mohim, ik kan me dit moment exact herinneren. Ik ruik nog de geuren, zie nog de kleuren, hoor nog het ruisen van de bladeren en weet nog precies welke kleren je aanhad, hoe je verlegen van mij wegliep en wat je tegen me zei.
"Door vervelende omstandigheden, waar ik zelf de aanleiding van was zijn we even uit elkaar gegroeid. Maar nu krijgen wij beiden een tweede kans om elkaars hart opnieuw met ware liefde te vervullen, en onze 6 kinderen gezamenlijk in harmonie op te voeden.
"Voor mij ben jij de enige vrouw waarmee echt alles klikt! Je bent de moeder van onze kids. Je kan me van alles wijsmaken Tami. Maar dit stond al voorgeschreven. Het koste ons 18 bittere jaren om elkaar te leren waarderen. Eerlijkheidshalve vind ik dat we geen tijd meer moeten verspillen aan twijfels.
"Wij hebben een magische chemie van vrijen tot simpele leuke babbels of samen lachen. We zoeken ook beide hetzelfde in het leven en vinden dit allemaal terug bij mekaar. Het feit dat het Darrys niet gelukt is om ons uit elkaar te drijven zegt al genoeg. Wat wil je nog meer?
"Ik ben in mijn pauze bij mijn neef Marouan op kantoor geweest. Je wilde toch een transparante bewijs van de burgelijkestand hebben, is het niet? Dit is onze officiële trouwakte. Nog steeds ongeschonden.
Zonder commentaar reikte hij haar de grote bruine enveloppe.
De akte was vergezeld van twee deels gecodeerde documenten....................................
~~In Marrakech~~
Na Belaid's vertrek kwam er niets meer uit Numidia's handen....
Ze betrapte zich erop dat ze uit het raam zat te staren. Dagdromend dat zij en Belaid ooit weer bij elkaar zouden komen. Vanachter haar bureau in het kleine kantoortje hoorde ze nog in gedachten de harde uitlatingen van zijn pittige afwijzing....
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...