Hoofdstuk 119

106 6 0
                                    

Salima en Patron zaten al enkele uren aan Redouan's ziekbed gekluisterd......

Terwijl de privé verpleegkundige richting de plaatselijke apotheek vertrok  om de nieuwe voorraad verbandmiddelen en medicatie op te halen, raakten Salima en Patron in gesprek over de prognose van hun zieke slapende zoon.

Patron keek ontroerd naar de zwakke gesteldheid van zijn voorheen rebelse zoon.

"Salima?......Wat denk jij?...Zal Redouan ooit weer de oude worden?

Ze bekeek hem met een onzekere blik in haar ogen....

"Ilias, we moeten blijven vechten en bidden vóór Redouan's herstel.

"Wat mij betreft is de band tussen een moeder en haar zoon iets bijzonders. Het is een unieke band, levenslang en onvergelijkbaar. Hoewel ik me er ook pijnlijk van bewust ben dat hij officieel niet meer onze kleine jongen is.

"Er komt Alhamdullilah ook een dag dat hij een speciale band met zijn toekomstige vrouw zal vormen en ik naar de achtergrond verdwijn. De tijd zal uitwijzen dat zijn hart uitgaat naar de liefde van zijn leven. En toch blijf ik zijn moeder, die hem gebaard heeft, waarna hij het eerste levenslicht zag.

Patron luisterde geduldige naar de moederlijke relaas van zijn geliefde vrouw......

"Salima mijn liefste,...Jongens als Redouan kunnen schreeuwen uit frustratie, of gillen van angst, of bijten van opwinding, of ze verstoppen zich juist uit schaamte. Ze zijn fysiek in de uiting van hun emoties. Laat dat gewoon gebeuren.

"Maar geef ook woorden aan wat er diep van binnen in Redouan woedt. Benoem de emotie die ten grondslag ligt aan zijn gedrag. En als je vindt dat zijn gedrag ongepast is, vertel dan wat hij wél kan doen om dit te veranderd.

"Stimuleer Redouan om met zijn 28 jaar zelfstandig op zijn eigen benen te staan. Leer hem wassen en strijken. Leer hem hoe je de afwasmachine inruimt. Leer hem de basisprincipes van koken. Hij zal er niet altijd zin in hebben maar er uiteindelijk wel baat bij hebben.

"Zelfs als je denkt dat je als ouder geen invloed op je kind uitstraalt, heb je al de volgende prestaties geleverd: je hebt hem 9 maanden in jouw buik gedragen. Je hebt zijn lijf uit het jouwe geperst. Je hebt hem als baby in leven weten te houden. Je hebt zijn pijn met een kusje laten verdwijnen.

"Mohim, Je hebt hem leren eten met mes en vork. Je hebt zijn kots en spuitpoep opgeruimd zonder over te geven. Je hebt monsters onder zijn bed verjaagd. Je hebt bewezen sterk te zijn als hij lijdt. Tenslotte heb je bij wijze van spreken, jouw eigen leven geven om dat van hem te redden.

Salima streek liefdevol over Redouan's hand...

"Weet je wat het nou is Ilias?....Ik weet dat er in Redouan's hart altijd een plekje zal bestaan voor mij. Want de band tussen een moeder en haar zoon,....Die is niet te breken en ik zal er dan ook altijd voor hem zijn......................

~In het Taghazout strandhuis~

Karima was furieus en duwde Brahym met volle vaart opzij.
Ze beende vuurspuwende naar Azra toe. Brahym kon er nog net tussen komen. Hij dirigeerde zijn twee jonge kinderen eerst naar het aangrenzende terras, waar ze totaal onwetend dolblij begonnen te spelen.

Karima stak als eerst van wal...

"Lekkere vent die droomprins Shmetta van jou!..........Zomaar veegt hij eenzijdig co-ouderschap van tafel omdat hij zo nodig bij jou moet zijn. Bah! Smeerlap! Vergeet één ding niet: Hoe je aan een man komt, zo kom je er ook weer van af!

Azra deed een poging om Karima een enorme opdonder te verkopen. Maar Brahym ging wijselijk tussen de twee kemphanen staan.

Daardoor werd Azra nog bozer..

"Waar wil je naartoe Karima?! Ze3ma je probeert van alles om de lieve vrede te bewaren?? Zo komt het op mij helemaal niet over. Mens, wat zit jij vol met frustratie, rancune en boosheid. Als je je over elk klein dingetje blijft druk maken en zo negatief blijft doen, zal de situatie echt nooit verbeteren!

Karima gaf aan dat sinds Brahym verloofd is met Azra, er minder tussen hun gecommuniceerd wordt. Ze vond dit jammer en wilde graag dat dit veranderde. Brahym gaf aan dat ze maanden gescheiden zijn en dat het niet meer dan logisch is dat met de tijd hun wegen als ex echtpaar, wat meer scheiden.

Hij vond dat er over de kinderen meer dan genoeg gecommuniceerd wordt en ziet dan ook geen reden dit te veranderen. Uiteraard was Azra hier heel blij mee, want zo had hij het nog niet zo expliciet tegen Karima gezegd. De eerste jaren na een scheiding zijn heftig. Je bent niet voor niets uit elkaar gegaan.

Brahym kon niets maar dan ook helemaal niets. Elke valse actie van Karima's zijde, waar hij op reageerde krijgt hij altijd met veel scheldpartijen direct teruggekaatst. Het is erg vervelend dat karima het over de hoofden van de kinderen speelt, hij probeerde er niet aan mee te doen. "Wees de wijste" dacht hij diep van binnen.

Daarnaast had Brahym ook duidelijk aangegeven dat hij en Azra, zo snel mogelijk gingen trouwen. Karima reageerde daar best fel op door te gillen dat Brahym's co-ouderschap dan ophield, aangezien zij het co-ouderschap wilde behouden totdat de jongens het huis uitgaan. Brahym wilde dit niet

Brahym stond er wat ambivalent in. Hij wilde graag het contact met zijn ex Karima goed houden vanwege de kinderen, maar had geen interesse in nog een moddergevecht met haar. Hij wil ook Azra geen vervelend gevoel geven door nog onnodig contact met Karima te onderhouden. Géén enkele man  wil een stalkende ex-vrouw.

Brahym draaide zich naar Azra toe....

"Amor?....,Ik heb ook mijn tekortkomingen als gescheiden man waar ik me mateloos aan irriteer, maar ik ga die discussie niet meer mee aan met Karima, het heeft geen zin, kost me teveel tijd en energie. Ik ga met mijn kids mijn eigen gang.

Helaas is het zo, dat als een ex dwars ligt, Zij in ieder geval voorlopig aan het langste eind trekt. Daar kon Brahym zich tegen verzetten totdat hij een ons weegt, maar dat hielp niet.

Maar Karima was nog lang niet klaar met modder gooien....

"Azra kleine feeks!!!......Vraag Brahym waar hij 2 weken geleden heeft geslapen!?!......................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu