Hoofdstuk 83

123 6 1
                                    

"LINKSSSSSSSS OUAFA!!...............

Ria gilde het uit. Ouafa deed alsof haar neus bloede. Tijdens het autorijden nam Ouafa het niet zo nauw met de verkeersregels. En laat dat nou net de strohalm van de nuchter Hollander zijn. Regels & wetten.

Hoewel Ria ergens wel gelijk had, paste Ouafa's rijstijl ook perfect in de Noord-Afrikaanse cultuur van Marokko. Het is een kruising tussen de 'Fast and the Furious' & de dodenmansrit van 'Thelma & Louise' alla Maghribia.

Alleen het feit al dat Ouafa met haar 50+ jaartjes als vrouw in het macho-Marokko kon rijden, was al een oorkonde alla Beyonce-Formation sterke vrouwen oeuvre-award waard.

Aangekomen bij het Penthouse stormden de twee met ADHD bedeelde vrouwen het huis in.

Ramona kon er niet onderuit, haar moeder Ria en Ouafa deden zichzelf een weekend kado in het Penthouse. "Van vrijdag tot zondagavond Mop! Zei Ria terwijl ze Felicity, Aicha en Ramona een dikke knuffel gaf.

Ze bekeek Aicha van top tot teen aan. "Ik zou maar snel trouwen met Nabil lieverd. Met zo'n figuur maak je die arme jongen helemaal gek. Of hij heeft inmiddels een lamme rechterhand, of hij stopt straks hopeloos zijn klappende leuter nog in Aziz's en Nour's schapen.

Aicha liep rood aan. "Oma? HOU OP HOOR! Nabil is echt niet zo! Hij is vóór mij nog steeds een gentleman!

Ouafa begon keihard te lachen. Waga! Mijn ex Hamido leek als klei gekneed in de moskee! Tot dat hij met twee Reggada danseressen in bed lag! Layhfed mijn mooie nichtje met je verleidelijke groene ogen. Nabil zal vast genoeg geduld hebben om op jouw te wachten Hbiba van mij. Welke meisjes zijn er tegenwoordig nog maagd op hun 22e jaar??

Rachida en Bouchra kwamen hijgend aangerend. "Had u niet kunnen wachten Yemma?

Ouafa draaide zich met haar handen in de zij om.

"Kifesh? Wachten op wat? Op de dood? Bouchra gooide vermoeid haar hoofd naar achteren. "De dag dat Yemma een normaal antwoord geeft, dan organiseer ik een Shi grote party met Aymane Serhani! Speciaal vóór haar.

Mania begon te lachen. "Wella? Is toch mooi? Moeders ondersteuning is een ware zegen. Daardoor zijn de hardwerkende dochters onder de pannen. Een betere kans om tussen de bedrijven door uit te rusten bestaat er niet.

Ria en Ouafa glimlachten warmhartig terug. Ze keken beiden de zwangere Ramona aan. "Lieverd? Ben je een beetje opgeknapt na alle misselijkheid en beproevingen?

Ontroerd knikte Ramona met haar hand op haar buik, ze wierp heimelijk een blik op haar minuscule bultje. "De mannen zijn naar het ziekenhuis. Zodra ze thuis komen dan start de officiële opening van de zaak.

Onderweg naar het academisch-ziekenhuis...............

Richting het ziekenhuis was Belaid wat aan het dollen met de mannen en Mounsif die naast hem in de auto zaten. Continu vertelde hij een hilarische dijenkletsers. De mannen kwamen niet meer bij van het lachen. Letterlijk.

Prompt werd hij stil. "Vinden jullie dat ik een goede Papa zou worden? Mounsif fronsde zijn wenkbrauwen. "Kifesh broer? Heb je nu al raak geschoten bij Selma? Belaid keek wazig voor zucht uit. "Dat is het hem nou juist! Ze wil nu géén kinderen.

"Vanochtend kwam ze met een Torrie dat ik ouder dan haar ben. Ze wil zelf liever wachten. Éy kifesh?, ik zeg je eerlijk, het was voor mij gelijk klaar. Ik werd diep van binnen radeloos. Ik denk dat desillusie het juiste woord is. De vragen schieten meteen door je kop: Hoe kun je gehuwd en Tranquill JAREN op de komst van kids wachten? Ik heb zelf géén kinderen, maar weet hoe het is om ze vast te houden, ermee om te gaan etc. Zo hebben wij Bilal praktisch opgevoed toch? Mounsif knikte.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu