Hoofdstuk 57

163 6 0
                                    

"Selma? Wat is er met jou??? Smeekte Belaid in paniek......

Hij griste zijn gsm uit zijn spijkerbroek pocket en belde Felicty op...........

"Wat?? Selma niet lekker? Hoe dan? We komen er direct aan! Riep Felicty bezorgd.

Na ruim een 20 minuten kwam Felicty samen met Adil, Ismailiya en een vrouw van Felicty's leeftijd de trap op rennen.

Adil trok Belaid uit de kamer terwijl de dames zich over Selma ontfermden.

Belaid begon gefrustreerd heen en weer te ijsberen in de hal. Adil pakte hem vast en hield hem staande. "Je bent echt gek op haar éh broer? Ik heb je nog nooit zo passioneel voor een vrouw gezien! Lachte Adil.

Belaid werd emotioneel maar vermande zich. "Klopt helemaal Shab! Selma is bang dat ik haar van de ene dag op de andere laat vallen en kan mij ook niet echt vertrouwen. Ze is heel bang om weer gekwetst te worden.

"Ze maakt zich hier vaak zorgen over en fantaseert dat ik slechte dingen doe als ik niet bij haar ben. Maar haar jaloezie begint rare vormen aan te nemen! Sta ik vandaag chill bij de beachclub met Amir en zijn verloofde te praten, komt ze mij vragen wie die 'chick' is?

"Maar ik zweer het je Adil, voor haar offer ik zelfs mijn hart op als het moet! Het is nu voor het eerst voorgevallen dat ze na één stomme trigger, plots heel stil wordt en zich van mij afkeert. Dit vind ik heel frustrerend want ik heb geen ervaring met iemand die zo kwetsbaar is.

Met zijn handen op zijn hoofd gevouwen zuchte Belaid diep. "Ik blijf altijd rustig, toen dit voorviel heb ik zelfs een paar pogingen bij haar gedaan om contact te maken. Ik kreeg telkens nul op rekwest van madame!

"Toen ze begon te hyperventileren en het faliekant fout ging, begon ik slechtgezind te worden en kreeg ik Ze3ma zelfdestructie neigingen!

"Belaid, maak je niet zo druk! Ze heeft gewoon tijd nodig om de issues uit haar verleden te verwerken. Felicty vertelde dat Ramona haar weer op het rechte pad kreeg. Dat gaat haar niet in de koude kleren zitten Broer!

"Maar ik hou van haar! Waarom geloofd zijn mij niet? Ik voel me in onze verbond heel erg goed! Tot een situatie zoals dit voorvalt. Dan ga ik de toekomst eerder somber inzien. Nu weet ik niet goed hoe ik hiermee om moet gaan.

"Adil? Hoe kan ik haar gerust stellen? Dat ik goede bedoelingen heb en niet zo ben als haar vorige 'vriend'. Hoe moet ik haar behandelen?

"Belaid, ik ken dat! Het enige dat helpt is jezelf niet laten beperken door haar gevoel, maar er wel voor haar zijn.
Gewoonweg lief voor haar zijn, en haar laten ervaren dat jij anders bent. Geloof me, bij vrouwen moet je 'Horen, Zien, en Zwijgen'!

"Ze wegen elk woord die jij uitspreekt op een weegschaal. Soms krijg je maanden later je eigen gedane uitspraken vóór je voeten gegooid! Snap jij ze nog? Ik ook niet! En toch hou ik van Felicty en jij van Selma. Voor Selma's vertrouwen kun jij slechts deels zorgen, ze zal het toch echt zelf moeten doen. Broer, heb gewoon Sabr zou ik zeggen.

Felicty en Ismailiya keken toe terwijl de arts Selma onderzocht. Ze was Ismailiya's jeugdvriendin en werkte als internist in de privékliniek.

Toen Belaid Felicty in paniek belde, regelde Adil via zijn zusje Ismailiya een arts, en tevens haar beste vriendin Saidina. Op haar werkzame huisbezoek middag, bewees Saidina haar vriendin een gunst.

Saidina was een vriendelijke jonge vrouw, met een rustige stem, en een wijze uitstraling. Haar rode brilmontuur van Yves Saint Laurent, en haar keurige mantelpak van Escada, gecombineerd met haar Tod's Mocassin, bespiegelde haar Marokkaanse yuppen high class style.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu