Hoofdstuk 117

109 4 0
                                    

Onderweg naar het ziekenhuis, raakten Dries, Nadia, Leila en Reza in een ontluisterend gesprek.....

Latifa en Mounir waren de kersverse ouders van hun pasgeboren zoon Younas en tevens het neefje van Dries en Leila. Normaal gesproken is er niets mis met een soortgelijke familie vreugde.

Maar Latifa was met name in het begin van haar intrede in de familie niet bepaald geliefd.
Ze omhulde met haar bijna duivelse streken exact 't plaatje van de cliché gehate schoonzus.

Terwijl Ramona de favoriete schoonzus was, konden bepaalde gezinsleden Latifa's bloed wel drinken.

De dag dat ze Latifa als schoonzus kado kregen, stond nog in hun geheugen gegrift. In het begin was het allemaal erg voorbeeldig en amicaal. Maar naar het einde van haar eerste breuk met Mounir werd het allemaal platvloers.

Al rijdend kreeg Dries een flashback....

"Ewa, Ik praat Latifa's Psycho streken niet goed maar je kan niet hopen dat het nooit meer gebeurd. Bepaald gedrag, zoals stoken zit er eenmaal in. En op een gegeven moment knap je. Maar je kan niet steeds op je tenen blijven lopen in de hoop dat het niet gebeurd. Dat is niet normaal. En geloof me dat heb ik al meegemaakt.

"Wat ik wil zeggen is,...Je kunt een helse schoonzus nimmer veranderen. Dat moest Latifa door schade en schande zelf ook inzien, ze moest het ook aan den lijve ondervinden. Maar zolang Mounir niet voor je opkomt dan weet je genoeg.

"Niemand verwachte dat rigoureus zou veranderen en zijn 1e huwelijk met latifa abrupt verbrak, en expres met ons als zijn rechtschapen familie ruzie en Rwina opzocht. Maar het zegt wel heel wat dat hij tijdens haar zwangerschap voor haar opkwam.

"Nu ze zijn zoon heeft gebaard, blijkt pas wat Latifa daadwerkelijk voor hem betekent. Maar in die paar roerige vergaande jaren, bleef ik mij aan Mounir's gedrag irriteren. Hij en Latifa waren de mini versie van Bony & Clide. Waarom zou ik daar niet tegen willen vechten?

"Maar goed, Mounir wilde per sé bij Latifa blijven, dan is het slikken of stikken als het om je schoonzus gaat. Want die gaan zich echt niet ineens anders opstellen. Ze brainwashen jouw broer en stoken hem op tegen de hele familie. Sommigen worden behoorlijk onder de plak gehouden.

"Maar nu denk ik...Laat het verleden rusten. Hoe Latifa ons heeft behandeld was niet leuk. Maar nu lijkt ze een metamorfose te hebben ondergaan voor de titel van: De zachtaardige schoonzus. Nu ze haar gedrag ten goede heeft veranderd, is Latifa zo relaxed dat wij gewoon samen met haar in één huis kunnen léven.

"Als wijze man zou ik zeggen; ik zal rechtvaardig handelen. Als Mounir de schuldige is dan zal ik hem daarop aanspreken, met wijsheid en respect. Als Latifa de schuldige is dan zal ik haar ook daarop aanspreken. Een wijze man kiest geen partij en doet zijn best om de problemen op te lossen zonder de één boven de ander te verkiezen.

Nadia en Leila luisterden ontroerd naar Dries relaas...

"Dries?....Wist je dat jij een barmhartige broer, echtgenoot, en Papa bent?, trots legde Nadia haar hand op de zijne.....

           ~In de Maison~

De toenemende ergernis over haar vaders halsstarrigheid verschafte Azra hernieuwde energie en ze vloog op hem af.....

Wijdbeens stond ze voor hem en staarde hem aan, trillend en bijna wilde ze schreeuwen...

Hij fronste. "Wat maakt jouw toch zo furieus Azra?

Ze frunnikte met de tranen in de ogen, aan haar Hermes Tuniek.

Azra stond op het punt om weg te lopen...

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu