Hoofdstuk 131

107 5 0
                                    

Azra pakte Melina stevig vast....

"Verman jezelf Melina! Je gaat toch niet kennis maken met koning M6 en zijn vrouw ofzo éh!?

"Voordat je deze toiletdeur uit stapt om Jadir's ouders te ontmoeten, is het belangrijk dat jij en Jadir op één lijn liggen wat betreft jullie aankomende verloving. Zijn jullie serieus? Denken jullie aan een toekomst samen? Of leren jullie elkaar net kennen en mag het eigenlijk nog geen 'relatie' heten?

"In dat laatste geval ben je er misschien nog helemaal niet aan toe zijn ouders te leren kennen. Kortom: praat met elkaar over jullie verbintenis en waar jullie nu staan. Ga daarna pas een stapje verder.

"Mocht je het nu echt eng vinden....Doe dan eerst moeite om je in zijn ouders te verdiepen. Doe vooronderzoek bij Jadir, stel hem vragen. Hoe ze elkaar hebben ontmoet, waar ze zijn opgegroeid, wat voor werk ze doen, wat hun hobby’s zijn?

"Misschien zijn er overeenkomsten. En zo niet, heb je in ieder geval gespreksstof: Vraag hen er op de avond zelf verder naar. De meeste Marokkaans ouders praten graag over hun interesses en passies.

"Mohim, natuurlijk zijn jullie tweeën dolverliefd, dat is heel mooi. Ook horen kusjes, knuffels, aanrakingen en handjes vasthouden bij een gezonde relatie.

"Maar je kersverse schoonouders hoeven waarschijnlijk niet zo nodig te zien hoe jij over hun zoon heen kwijlt. Het is al ongemakkelijk genoeg om twee mensen in het openbaar in elkaar op te zien gaan, laat staan als het je kind is.

"Uiteraard is Jadir inmiddels volwassen, maar voor zijn ouders zal hij altijd hun kind blijven. Ze mogen merken dat je gek op hem bent, maar op een respectvolle manier. Hou je handen daarom even tot de verloving op je schoot.

"Het ontmoeten van je schoonouders hoeft niet eng te zijn. Wees gewoon de leukste, meest beleefde, vriendelijkste versie van jezelf. Je kunt ze niet dwingen je te mogen, maar je kunt wel een goede indruk achterlaten......................................

        ~~In de feestzaal~~

Terwijl Ouafa en Ria onbezorgd midden op de dansvloer los gingen op muziek van Tiiw Tiiw ft Gravata - 'Maria,.......Waren alle anderen families en genodigden op Felicty en Adil's 3 daagse bruiloft, met hun eigen privé sores bezig...

Selma hoorde Mounir, Maysa, Ramona en Aicha kissebissen over baby's.....

"Huh?.....Wie is er nou weer zwanger?!? Bruh!

Ramona lachte zich bijna een breuk en hield haar inmiddels dikke zwangere buik beschermend vast....

"Ik ben zwanger! De rest praat enkel gebakken Sabon lucht. Let niet op deze heetgebakerde vader en dochters. Na 25 jaar weet ik dat je alles wat ze  raaskalten met een kilo zout moet aannemen.

Mounir draaide zich naar Ramona toe en begon keihard te lachen....

"Mijn gewaardeerde ex-vrouw Ramona, over bazelen gesproken,....Jij was er ook als de kippen bij met jouw Shi snelle Jelle huwelijk en zwangerschap.

"Ik weet niet hoe Mounsif het vóór elkaar heeft gekregen om jou te huwen én in één keer zwanger te maken in een kort tijdsbestek. Of hebben jullie voordien zitten vozen in deze enorme Penthouse?

"Voor zover ik weet, kwamen jij en je zus Felicty een zakendeal met hem afsluiten. Eindstand is Felicty met Mounsif's vriend Adil gehuwd,...Maysa mijn dochter met Mounsif's neefje Bilal getrouwd,...Selma met Mounsif's tweelingbroer Belaid gehuwd en Aicha onze dochter is nu de wettelijke echtgenote van Adil's broertje Nabil.

"Ben ik nog iemand vergeten?...Ooowh jaaaa.........

"Tamimount is door toedoen van mijn tante Ouafa en jouw moeder Ria, met Darrys de zoon van de bekendste keurslager in Casablanca getrouwd. En nu is haar dochter Melina, ook nog eens bijna verloofd met Jadir de broer van Patron's lijfwacht verloofd.

"Ewa, zelfs de dochter van de Patron gaat binnenkort trouwen met Brahym! Wie is hier nu perfect? Of beter gezegd;...Wie raaskalt er nou het meest?

Belaid, Dries, Reza, Nadia, Leila, en Mounsif kwamen op het drukke debat af.......

"Ey Sahbi!...Heb je het naar je zin in mijn huis Mounir?, vroeg Mounsif terwijl hij een arm om Ramona sloeg.

Belaid lag in een deuk......

"Dat denk ik wel broer! Mounir  is "Superblij" dat jij zijn ex-vrouw uit z'n vreemdgaande klauwen hebt gered. Ma3lish! Nu is hij zelf gehuwd met een voorheen praktiserende Ze3ma magiër. Ze is nu genezen....welteverstaan.

"Shouf....Ze schijnen nu volgens de Quran te leven, Alhamdullilah. Bravo!..Zo zie je maar dat op elk potje een Wahed goede deksel past. Zullen we nu dan maar als mannen ónder elkaar de rest bij een kop Shiba thee bespreken Mounir?

De mannen wilden al schaterlachend naar de feestsalon vetrekken toen Patron naar ze toe kwam lopen.

"Onmin Jnoen problemen mijn gewaardeerde Sahbi's!!

"Damaya de tante van die Loco vrouw van mijn zoon Redouan belde mij net. Aliana is voor onbepaalde tijd opgenomen in een gesticht van Tetouan. Ze vraagt nu of wij voor onze kleinzoon Ayran kunnen zorgen.....

"Op zich géén punt, zij het niet dat Redouan catatonisch is. Hij praat nog niet, maar is verder Insha'Allah wel op de goede weg om te herstellen.

"Mijn vraag is eigenlijk, of Selma en Belaid tijdelijk voor hem kunnen zorgen. Zo hoeven ze zich niet continu bezig te houden met die nare uitblijvende zwangerschap. Moge Allah swt ze alsnog snel met een eigen kind zegenen. Amin.

De mannen keken plotsklaps  allen richting Belaid.......

Ondanks zijn grote mond klapte hij finaal dicht.

Hij gooide zijn rug tegen de muur en voelde tranen van blijdschap en geluk in hem opkomen.........................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu