Terwijl Nadia en Tamimount via de loudspeakers geduldig naar het telefonische relaas luisterden, siste en mompelde Ouafa er op los....
"Ya Allah, jullie moesten eens weten wat Rabab allemaal heeft uitgevreten! De rest vertel ik wel als we in Casablanca zijn. Ik kan niet tegen zulke heksen! Ik zou willen dat ik haar nooit had leren kennen!"
Na enkele minuten kwamen Nadia, Ouafa en Tamimount tot dezelfde conclusie:...Zo snel mogelijk terug naar Casablanca en een vrouwen meeting bij Tamimount thuis organiseren.
Alvorens Ouafa het telefoongesprek beëindigde gaf ze aan dat zij, Ria en Salima al op weg naar Casablanca waren.
Vervolgens belde Nadia direct Ramona, Selma, Felicty, Aicha, en Maysa in Marrakech op. Via de video-call-app gaf ze de meiden een samenvatting update.
Ramona zuchte diep.....
"Pffff...Hou op, schei uit over Darrys moeder! Mijn Ma belde ons net. We zijn al aan het inpakken. Selma heeft eind deze week haar eerste echo in het privé kliniek bij Saidina in Casablanca. De mannen zijn al bezig met het inladen van de auto's".............
~~~~~~~~~
Melina en Jadir wilden net naar binnen lopen toen Azra en Brahym aan kwamen rijden.
Azra stapte uit en rende direct richting Melina...
"Meid, je zult je oren niet geloven! Mijn moeder belde me net. Ze is samen met jouw tantes Ouafa en Ria, vanuit Al-Houceima onderweg naar huis. Het schijnt dat jouw moeder er in geluisd is"
"Als je het mij vraagt, riekt het verhaal naar oplichting. Dat roept ook vragen op. Ik weet heg noch steg. Maar de vrouwen komen allemaal hier naar toe. Dan horen we alle 'ins & outs, zei ze onomwonden"
Melina knikte en keek peinzend voor zich uit....
"Ik wist het! Dus mijn vader had al die tijd gelijk! Kom we gaan naar binnen. Mijn moeder en tante Nadia zijn in de keuken"
~~~~~~~~~
•~•In Patron's Mansion•~•
De fysiotherapeut en verpleegkundige van Redouan waren net bezig met het overdracht, toen Patron door één van zijn lijfwachten werd weggeroepen.......
Met een geruststellend gebaar, wenkte Patron richting de twee disciplines, dat hij binnen een paar minuten weer terug was. Kalm liep hij met de lijfwacht naar zijn kantoor....
"Wat is er nu zo belangrijk Hakim? Ik zit net in een meeting met de behandelaars van Redouan. Ondanks zijn langdurig ziektebed, schijnt hij gestaag op bepaalde oefeningen en handelingen te reageren"
Hakim keek de Patron gericht aan en fluisterde alle info in diens gespitste oren....
"Wat?!.....Is hij helemaal Loco geworden?! Wat moeten wij met hem hier in Casablanca?"
Patron griste de gsm uit Hakim's borstzak. Hij toetste vluchtig het nummer van Dries in.....
"Mijn gewaardeerde vriend. Allereerst adviseer ik je om er even bij te gaan zitten. Weet je wie er vanuit Nederland naar Marokko is gevlucht?"
Dries die nog samen met Mounir en Reza op kantoor in Fes zaten, staarden elkaar vol ongeloof aan...
"Damn! Net als je denkt dat het niet gekker kan, komt er weer een nieuwe Rwina deze kant op!, klaagde Mounir hoofdschuddend"
"Ewa broer, dat is nog niet het ergste. Hij schijnt in gezelschap te zijn van zijn kersverse echtgenote"
"Welke vrouw huwt nou zo'n loslopende schietschijf? Ik bel direct Mounsif, Belaid en de mannen op. Die zijn inmiddels onderweg naar Casablanca"
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
SaggisticaHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...