Aarzelend staarde ze hem aan. Inplaats van doodsangsten uitstaan, borrelde er een enorme felheid in haar op........
Ze voelde van zijn kant onbegrip en paniek opkomen.
"Ewa ik kan zo niet doorgaan! Ik ga niet verder tot dat ik weet dat ik je onvoorwaardelijk kan vertrouwen Ramona!
"Wil je echt de waarheid? Zei ze ten slotte.........
Met een onbewogen gezicht wierp hij een achterdochtige blik op haar......................
"Wat denk jezelf?! Je houdt iets voor mij achter. Wat dus betekent dat jij mij niet volledig vertrouwd....Of je hebt iets geflikt waarvan je weet dat het verkeerd is!
"Ramona, ik ben bang dat het iets heel ergs is en dat het tussen ons kan komen. Je zal vast beweren dat je er niets van wist. Of dat het allemaal mee valt!
"Misschien denk je dat ik achterlijk ben. Of probeer je mij te overtuigen dat er niets is. Maar er is iets! Ik zie het in jouw ogen! Je snapt zelf toch ook wel waarom ik jou ondervraag?
"Als jij zelfs dit niet met mij kan delen, dan heb je waarschijnlijk iets te verbergen. Nochtans vertrouw ik je voor de volle 100%. Naar mijn idee heb je nog niet tegen me gelogen voor zover ik weet!
"Maar als je vrouwen bij voorbaat, hoort hakkelen en stotteren, zoekend naar een verklaring dan heeft ze waarlijk iets te verbergen! Klaar! Siste hij.
"Mounsif daag mij niet uit! Ik draai me zo om en ik loop weg, als je blijft schreeuwen!
"Je doet maar! Ontkennen help niet! En dit is trouwens nog mijn ingehouden woedende reactie!
"Ook goed! Doe maar wat je niet laten kan! Riep ze.
"Jij onthoud mij doelbewust van de waarheid! Brieste hij.
"Nietwaar! Da's een leugen! Antwoorde ze.
"Wel waar! Schreeuwde hij laaiend.
Vervolgens voelde Ramona op een stekende huilerige manier, de onmacht in haar opkomen.
"Hoor eens, commandeur! Eerst wil ik dat je mij vertelt waar jij Maysa van kent!
Hij zuchtte en haalde zijn hand door zijn haar. "Eigenlijk heb ik je al over haar vertelt. Maysa is dat meisje die mij van Nederland tot zelfs in Casablanca stalkte.
"Het koffiehuis van mijn vader is vlakbij haar school. Toen mijn Pa geopereerd was, heb ik een paar maanden, zijn zaken waargenomen. In de auto, op de route naar de zaak, zag ik haar vaak lopen. Tot Bilal haar op een zomerdag vanuit de auto, aansprak en loog dat hij haar kende.
"Sindsdien hing ze steevast elke dag rond openingstijd met vriendinnen in de buurt van het koffiehuis. Bilal vond haar leuk, maar achteraf bleek dat ze verliefd op mij was.
"Vanaf dat moment heeft ze zich via Bilal in onze vriendenkring opgedrongen.
Ik ben een type die zulke vrouwen niet snel vertrouw. In de weekeinden kwam ze steeds vaker, met Bilal naar het koffiehuis of bij mij thuis."Je kon duidelijk merken dat ze losbandig en verwend was. Zulke Mgharba meisjes zijn duidelijk van god los. Ze verkiezen 'The Good Life' boven, de Taqwaa! Die jonge desperate meiden van tegenwoordig verkopen zelfs de waardigheid van hun ouders, om hun zin door te drijven!
"Maysa begon zich geobsedeerd aan mij op te dringen. Ik had haar vanaf het begin haarfijn uitgelegd dat ik niets met kleuters begin! Zoveel vrouwen op de wereld en dan ga ik een jong meisje onteren? Wella? Eindstand heb ik nooit toegegeven aan haar verleidingen.
"Daardoor kreeg ze uit rancune, een fling met Bilal. Die domme Hmár Tjappie, kon haar niet meer weerstaan. Hij ontmaagde haar. Daarna veranderde ze in één ongeleid projectiel. Eerst loog ze tegen Bilal dat ze zwanger was. En vervolgens legde ze hun probleem bij mij neer.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...