Hoofdstuk 76

134 7 0
                                    

Dries tuurde seconden lang naar Latifa's spijtige gelaat.

Zijn ogen waren significant  de ramen van zijn ziel. Ze fungeerden als een poort tussen wat hij zag en wat hij voelde. Vandaar ook dat het diep in de ogen van Latifa staren vóór hem zo onvoorstelbaar,confronterend, en transcenderend was........

Hij draaide zich daarna om en richte zich op Mounir.

"Broer? Misschien zou de mensheid uitsterven als iedereen echt goed zou onderzoeken of de degene waar ze verliefd op zijn wel echt een geschikte levenspartner is! Toch kon jij jezelf een hoop leed besparen door gedegen onderzoek te plegen naar je toekomstige levenspartner.

"Mohim, Als je eenmaal verliefd bent, is jouw partner helemaal het einde. Je ziet alles door een roze bril. Je voelt je goed over jezelf en over de ander. Als er al irritaties zijn, ben je geneigd om die aan de kant te schuiven. Je wilt verder, je wilt meer.

"Je wilt jouw Deen compleet maken door je te binden, en de rest van je leven met elkaar doorbrengen. Je verlangt naar huisje, boompje, beestje. Je negeert waarschuwingssignalen die je zelf voelt of die anderen om je heen afgeven.

"Trouwen, samenwonen in één huis, en kinderen krijgen zijn beslissingen die grote emotionele en zakelijke consequenties hebben. Die beslissingen verdienen serieuze aandacht. Vroeger werd je als man geacht je aanstaande schoonvader om de hand van zijn dochter te vragen. Die deed dan een soort "keuring'. Vond de schoonvader je betrouwbaar en in staat om in een inkomen te voorzien en op andere gebieden goed voor zijn dochter te zorgen, dan kreeg je zijn goedkeuring en zijn zegen.

"Tegenwoordig beslissen we alles zelf. En we laten ons daarbij vooral leiden door ons gevoel. De liefde is belangrijker dan de 'zakelijke kant', waarin iemand wordt getoetst op zijn kwaliteiten als goede partner en mogelijke ouder. Door de roes van de verliefdheid en je grote verlangen naar een partner, heb je de neiging om onvoldoende te onderzoeken of deze partner eigenlijk wel echt geschikt is. Daardoor gaan mensen soms een relatie aan die hen uiteindelijk pijn doet en eenzaam maakt.

"Maar goed! Genoeg gepreek. Mounir? Jij kunt nu geen kant meer op. Latifa zit nu in volle ornaat aan jouw toekomst gepakt. En néé het is niet enkel haar schuld! Jij mijn geliefde broer, hebt meer met je leuter dan jouw troebele hersencellen gedacht. Nu zullen jullie moeten trouwen en een toekomst opbouwen. Haar vader wil nu al niets meer met haar van doen hebben. Wij en vooral JIJ kunt haar niet meer klakkeloos laten vallen! Safie??

Met de tranen in zijn ogen, sprong Mounir omhoog en omhelsde Dries geruisloos.....doch dankbaar......

In het Penthouse......................................

De ochtendgloren had zich al vrijpostig door de rolluiken van het Penthouse gesperd................

Selma ontwaakte op de koude mozaïek vloer in de slaapkamer..........

Nogal versuft wilde ze zich omdraaien. Maar dat lukt met géén enkele mogelijkheid. Toen ze opzij keek zag ze waarom.

Belaid lag nog in een snoezig slaap met één brede arm strak om haar middel, en de ander tussen haar benen...

Die lustige slaaphouding van hem maakte haar dolgelukkig. Dicht tegen hem aan bleef ze staren. Stilletjes, Belaid van top tot teen opnemend. Haar zintuigen sloegen op hol. Toen ze haar handen naar hem uitstrekte, legde ze haar arm strak om zijn hals.

Hij opende langzaam zijn ogen en schoof nog dichter naar Selma toe. Zijn donkere ogen en mystieke donkere wimpers keken haar doordringend aan. De geur van zijn aftershave was magisch en opwindend.

"Belaid? Heb je nu iets geleerd van die Rwina in jullie Lounge-club? Ik bedoel meer dat elk intelligente man of vrouw moet oppassen met aangeboden drank of onbewaakt hun drinken opnieuw verorberen.
Wat Aliana geflikt heeft, is tegenwoordig schering en inslag. Weet je nog die Marokkaanse meisje van 16 die in het nieuws kwam?

"Ze was met een potentiële verloofde naar MacDonalds gegaan. Ongemerkt had hij  Ze3ma hulpvaardig, een pilletje in haar cola gedaan. Eindstand heeft hij haar versuft naar zijn appartement gebracht en haar meerdere malen verkracht. 48 uur later overleed ze aan de gevolgen van hartritmestoornissen als gevolg van de effecten van de sederende medicatie effect. 

Belaid streek over Selma's ruggenwervel. Schatje? Voor mij was dit vroeger vanzelfsprekend tot ik jou leerde kennen. Nu jij mijn huidige vrouw bent, laat ik de Lounges door mijn vaste werknemers runnen. Ik pluk nu de vruchten van onze goedlopende ondernemingen. Daardoor hoef ik niet meer 24/7 aanwezig te zijn. Zelfs het werkoverleg verliep telefonisch in onze huwelijks week.

"Belaid? Alles loop perfect, maar er is één ding waar ik niet tegen kan,....En dat is waneer jij 24/7 alleen met vrienden uit zou uitgaan. 

Belaid kust haar teder. "Inoe van me, hier hebben we al heel veel discussie over gehad. 
Ergens begrijp ik jou wel, maar langs de andere kant vind ik het jammer als jij mij zónder gegronde redenen gaat veroordelen. Het is niet enkel een beetje benauwend, maar ook een domper vóór een man.

Selma keek hem aan........

"Met 'alleen' uitgaan bedoel ik trouwens met Zjnoen vrienden & Chicks naar fuiven, discotheek, etc waar veel Breezah-sletjes & Fuck-Boys rondlopen. Gewoon die Sleezy plekken, waar nogal wat alcohol wordt verbruikt en een ware Fitna word veroorzaakt. Een avondje poolen of naar een restaurant met kameraden om contact te onderhouden etc heb ik minder problemen mee.

Hij trok haar naar zich toe. "Vóór jou doe ik alles! Jij bent mijn leven seynoe van mij.......

Ramona liep alwéér naar de toilet om haar zwangere ochtendritueel braak-sessie te voltooien....

Mounsif liep haar achterna. Terwijl ze misselijk boven de pot hing? Streelde hij liefkozend over haar rug. Daarna hielp hij haar met douchen.

Ramona wierp een blik op Mounsif die wakend naast haar stond . Ze was verbaasd dat hij mee naar het toilet was gegaan. Maar ze was nóg meer geroerd om het feit dat hij haar door dik en dun tijdens haar prille zwangerschap steunde.....

Bilal en Maysa slopen afzijdig  hun kamers uit en spraken al sinds middernacht op de Sta7-dakterras. Met een dikke plaid-deken over hun benen, zagen ze een wonderlijke tweedeling van de maneschijn naar de zonsopkomst wisselen.......

Bilal keek vol passie naar Maysa. "Lieverd? Ik wilde altijd al een meisje met een wild hart en een gedisciplineerde geest. En jij voldoet daar al vóór 200% aan. Maysa glimlachte teder naar hem.

"Bilal? Waneer gaan we ze vertellen dat wij al eigengereid de Nikah hebben gedaan? Hij zucht diep.

"We wachten nog héél even tot die DNA drama van de gare Chick duidelijkheid verschaft. Maar ik wil het niet meer over die Psycho hebben. Hij pakte haar gezicht vast en zoog al kussend haar volle lippen..........

In de buitenwijk van Casablanca...................................

Als een ongecontroleerde nomad catweazle beende Aliana in de nog schemerige stegen van Casablanca.........

Ze pakte de oude Nokia-3310 uit de ingenaaide zak van haar Djellaba. Ze haalde de simkaart eruit en gooide het in een oude stilstaande voerkar op straat..

Uit haar handtasje griste ze een nieuwe gsm. Ze drukte op de Caller-ID...........

Een eentonige stem nam op....

Het was een mysterieuze persoon die zich noch als man noch als vrouw openbaarde....

Gezien de intonaties en klemtoon wilde deze persoon de volgende list met Aliana doornemen.........

Aliana beefde angstig........

"Maar lieverd?.....hoelang moeten we hiermee doorgaan?.................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu