Maysa en Aicha konden de euforie van hun vader Mounir, om OPA te worden, niet rijmen met het feit dat hij net vader was geworden van hun stiefbroertje Younas.......
Maar Papa?....Als ik jou nou zou vertellen dat een man van jouw leeftijd met gehuwde dochters van rond de 25, in slechts één jaar vader en opa word zou je me voor gek verklaren toch?!
Mounir luisterde met toegeknepen ogen naar zijn dochters relaas.....
"Jullie vergeten één ding. Ik had een stabiel leven opgebouwd. Samen met Dries en Reza werkte we hard in ons familiebedrijf vóór jullie! Het feit dat jullie in de duurste designer kleding liepen en dure auto's konden rijden, is het antwoord op mijn eerste zin.
Latifa komt ook uit een welgesteld gezin. En toch had zij die stabiele kansen echter niet. Op 17-jarige leeftijd raakte ze betrokken bij louche lounges in Tanger. Door haar wispelturig gedrag belande ze door sancties van haar vader uiteindelijk op straat. Door haar thuis situatie liep alles een beetje uit de hand. En om alles nog wat erger te maken raakte ze ook nog eens zwanger, terwijl Ramona en ik pas uit elkaar waren.
"Op het moment dat ze hoorde dat ze zwanger was is ze op wonderbaarlijke wijze per direct gestopt met haar onwetende wraaklust praktijken. Ze is nu niet meer die vrouw die jullie kende. Nadat Raqi Ismail roqia bij ons beiden verrichte, beleden we gezamenlijk de Tauwba.
"Maandenlang hadden we bij geleerde Ismail diepzinnig koran bewustzijn sessies gevolgd. Nu durf ik als jullie rechtschapen vader, met het hand op mijn hart te zweren dat wij beiden oprecht berouw hebben getoond vóór onze fouten en zondes.
"Latifa en ik gebruiken nu dagelijks de Quran als leidraad. Daar halen wij onze dagelijkse levenskracht uit. We zullen jullie stiefbroertje Younas Insha'Allah ook op die levenswijze opvoeden.
Toen Latifa voor het eerst in haar leven zwanger raakte, ervaarde zij het als een wereldwonder. Ze had ruim 6 jaar vergeefse pogingen ondergaan om überhaupt een voldragen kind in haar buik te mogen dragen, laat staan baren.
"Maar nog steeds had ze geen enkele plek waar ze naartoe kon. Ze had geen goede band meer met haar ouders waardoor ze er alleen voor stond. Althans....Dat dacht ze. Toen besloot ik mijn plichten na te komen en haar te huwen, maar vooral te vergeven.
"Mijn geliefde dochters...Wie is er überhaupt zonder zonde? Kunnen jullie mij één naam noemen van iemand hier op aarde, die gelijkenissen met een zuivere engel vertoont?...............
~~In de Trouwzaal~~
Louisa en Tamimount keken achterdocht uit naar Jadir en Melina. Omdat het zo druk was, gebaarde Louisa haar oudste zoon Brahym naar zich toe. Samen met Azra ging hij naast zijn moeder Louisa en Tamimount zitten.
Louisa vertelde Brahym en Azra over Melina en Jadir. Hoewel beiden allang op de hoogte waren van die brandende prille liefde, hielden ze wijselijk hun mond. Tamimount bekeek Azra indrukwekkend....
"Azra, je hebt nog meer moed dan de gangbare verloofde meiden van jouw leeftijd. Je hebt met de hakken in het zand een besproken en berispte man in jouw handen. Alleen al het feit dat jij hem laat transformeren naar een respectvolle man op het rechte pad, getuigd van jouw innerlijk Naffs.
"Niet elke vrouw die zich met een wildebras verloofd is gedoemd om te mislukken. Mijn oma zei vroeger dat dit soort vrouwen een missie hebben om zichzelf te spiegelen.
"Immers...Je word pas een beter mens als je een ander helpt en op het rechte pad kan krijgen. Perfecte mannen, zijn enkel die plastics mannequin etalage-poppen die geen hart en mimiek hebben.
Louisa pinkte een traantje weg en gaf Tamimount een warmhartig knuffel. Daarna vroeg ze Brahym om Jadir op te zoeken in de immense grote penthouse.........
~~Buitenverblijf terras~~
Brahym liep in rap tempo naar de serre. Azra die hem achterna liep, trok hem even terug....
"Géén preek gaan geven éh?! Melina en Jadir kunnen dat nu niet gebruiken. Vertel ze op een empathische wijze dat Louisa en Tamimount hen wilt spreken.
Brahym toomde in en zag Jadir en Melina zwijgzaam op een bankje zitten......
"Jadir?....Mama en Melina's moeder wil jullie even zien...
Vóór Melina brak de tijd aan om de ouders van haar kersverse geliefde Jadir te ontmoeten. Ze excuseerde zich vliegensvlug met de mededeling dat ze toch echt eerst even naar het toilet moest.
Daar bleef ze in trans voor de spiegel hangen....
Spannend! Ze wist best dat de kans groot was dat ze haar gewoon hartstikke leuk zouden vinden.
Maar toch bleven bepaalde gedachtes door haar hoofd spoken. Het was een soort van, Meet The Parents hersenspinsels.
"Wat als ze me niet mogen? En Straks valt het gesprek stil en hebben we niets om over te praten. Bedacht Melina zich vluchtig.
Ze spoelde haar rood opgelopen gezicht met koud water.....
Immers.....Jouw toekomstige schoonfamilie ontmoeten kan best stressvol zijn.
Azra kwam de luxe toiletruimte inlopen....
Ze pakte Melina's tere bezwete handen stevig beet en gaf haar een vette knipoog.
Prompt kreeg Melina een black out.......
Met versperde ogen stond ze van de zenuwen aan de grond genageld.........................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...