Deel 3

400 23 0
                                    

De puberteit was een ongemakkelijke tijd in mijn leven. Volgens mij is dat zo voor iedere tiener. Iedereen heeft een hele ongemakkelijke fase waarin alles net begint te groeien maar het nog net niet iets is. Bij mij begon alles pas veel later, geen wonder dat Thomas me niet zag staan als meer dan zijn overbuurmeisje... Jongens op de middelbare vroegen me wel vaker mee uit. Ik voelde me dan even wat positiever over mezelf maar ik zei altijd nee. Ik bleef iedereen met Thomas vergelijken...ik moest daar echt mee kappen. Omdat ik met mezelf had afgesproken dat ik ja zou zeggen ging ik dus een paar dagen later op date met een jongen genaamd Olivier. Hij zat in de examenklas en was twee jaar ouder dan ik...net als...Nee dat ging ik niet meer doen. Mijn moeder en Agenlina waren té enthousiast geweest over het feit dat ik op date ging. Ik denk dat ik twee uur bezig ben geweest met mijn haar krullen en mijn make-up tot ik eindelijk klaar was. Toen de bel ging riep ik gelijk naar beneden dat ik open zou doen. Ik trok mijn zwarte jurkje recht en probeerde rustig van de trap te lopen omdat ik hakken droeg die ik normaal niet aan had. Ik was zenuwachtig. Ik ademde diep in en rustig uit. En ik deed de deur open met een glimlach op mijn gezicht. Mijn glimlach was gelijk weg toen de deur open was. Thomas stond met een grijns op zijn gezicht naar me te kijken. 'Hey' was het enige wat hij zei.

'Wauw' zei hij daarna

'Wat is er?' was mijn reactie.

'Heb je plannen?' vroeg hij.

'Hoezo?' vroeg ik aan hem. Als hij wilde weten wat ik ging doen dan wilde ik eerst weten wat hij hier kwam doen.

'Ik wilde vragen of je met me wilde eten' zei hij.

Thomas bekeek me van top tot teen en ik voelde alweer de kriebels die hij me gaf...die ik niet zou moeten voelen.

'Ik denk dat ik je net voor was' had Olivier gezegd die de oprit op kwam lopen. Ik keek pijnlijk naar Thomas. Ik weet niet wat ik had gedaan als Olivier nog niet op de stoep had gestaan. Misschien had ik hem dan wel afgebeld...Olivier stak een arm naar me uit. Ik haakte mijn arm in de zijne en liep met hem mee naar zijn auto.

'Fijne avond' had Thomas gezegd. Ik keek nog achterom voordat ik in de auto gestapt was.

De date verliep helemaal niet goed. We gingen naar de film en ik voelde me zo ongemakkelijk omdat Thomas de hele tijd aan mijn hoofd had gezeten. Ik had Olivier mijn hand laten vastpakken maar toen hij meer probeerde wilde ik er niks van hebben. Ik raakte in paniek. Nog voordat de film was afgelopen had hij me weer naar huis gebracht. Hij was niet eens boos geweest. Olivier was een lieve jongen. Hij zei dat ik de volgende keer alleen ja moest zeggen als ik ook echt graag met die persoon uit wilde. Dat het hem opviel hoe de jongen van bij mij thuis naar me keek. Ik vertelde hem gelijk dat dat onzin was, dat Thomas gewoon een vriend was, mijn overbuurjongen. Dat hij me nooit anders zou zien dan dat. 'Maar jij ziet hem wel anders, en wat dat betreft denk ik dat je blind bent voor hoe hij naar je kijkt. Dat was niet hoe een vriend naar een "gewone" vriendin kijkt' had hij tegen me gezegd.

Een paar dagen later had ik een speaker gekregen van mijn ouders voor op mijn kamer. Ik bracht bijna al mijn vrije tijd door op mijn kamer. De tijd die ik normaal gezien met Thomas zou besteden. Maar nu niet. Ik zong luidkeels mee met liedjes die over liefdesverdriet gingen, terwijl ik niet eens een relatie met Thomas had gehad. Ik vond het gewoon kut dat hij telkens weer een nieuw vriendinnetje had. De ene week was hij met de een en dan was dat weer voorbij. Nog geen twee weken later was er dan weer een ander. Ik hield het niet eens meer bij. Het meest ongemakkelijke van mijn puberteit is dat die zo laat begon. Ik begon in de vierde pas eindelijk wat vormen te krijgen. Even was ik bang geweest dat het nooit zou komen. De dokter had mijn moeder verteld dat ik waarschijnlijk wat langer door zou groeien dan normaal, aangezien ik ook later was begonnen. Toen ik mijn shirt uit deed op een avond stond ik even voor de spiegel, terwijl ik nog steeds aan het meezingen was met de muziek uit mijn nieuwe speaker. Ik bekeek mezelf in de spiegel. Ik zag dat mijn lichaam begon te veranderen. Een maand geleden had mijn moeder nog een nieuwe bh in cup a gekocht voor me, die nu al weer te strak zat. Ze had me dertig euro meegegeven en gezegd dat ik een nieuwe moest gaan halen, een maat groter of misschien twee.

Dus ik had gelijk een mooie gekocht. Het was een cup b, die zat wel goed. Ook al zei de verkoopster dat ik net op het randje cup b of c zat. Het was een push up bh. Hij was van wit kant en ik vond hem zo mooi toen ik hem in de etalage had zien hangen. Ik besloot de nieuwe aan te proberen. Ik was verbaasd over het feit dat ik hem zelf mooi vond staan. Dit was in ieder geval vanaf nu mijn favoriete bh. Ik keek even achter me. Het was al helemaal donker buiten en ik had niet eens mijn gordijnen dicht gedaan. Toen ik keek naar het huis aan de overkant van de straat zag ik het licht branden in Thomas zijn kamer. En dat niet alleen, hij stond zelf ook bij het raam en hij keek naar mijn kamer. Naar mij. Had hij me nu echt zien omkleden? Ik probeerde hem boos aan te kijken maar hij stond alleen maar met een grijns op zijn gezicht naar me te kijken. Een grijns die me net iets liet voelen wat ik niet meer voor Thomas wilde voelen. Tot mijn verbazing had Thomas ook zijn shirt uitgetrokken terwijl hij daar voor zijn raam bleef staan. Ik was niet de enige die veranderd was. Thomas was veel gaan sporten en hij was veel breder geworden. Zijn borstkas was veel breder dan ik me kon herinneren. Toen hij begon zijn riem los te maken was ik geschrokken. Maar ik weigerde mezelf te bedekken omdat hij zo arrogant deed. Ik schudde mijn hoofd naar hem en keek hem boos aan. Toch deed hij gewoon zijn broek uit. Ik kon niet zo goed zien wat voor, maar ik zag wel dat hij een boxer aan had.

Toen hij op zijn lip beet was ik het zat. Ik stak mijn middelvinger naar hem om en deed mijn gordijn dicht. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu