Deel 44

325 14 0
                                    

- Thomas - 

Ina kijkt me even aan. 'Wat een mooie naam' antwoord ze daarna.

'Ze is ook erg mooi' zeg ik voordat ik er bij nadenk.

'Jongen, volgens mij ben jij helemaal smoorverliefd op die meid. Denk je echt niet dat je terug had moeten rijden, dat kan je trouwens nog steeds doen' zegt Ina.

'Nee. Of...ja...ik weet het niet. Zij wilde ruimte en ik denk dat ik haar die moet gunnen. Tot ze vanzelf naar me toe komt' zeg ik.

'Ik snap het wel, je wilt jezelf niet opdringen. Als ze uiteindelijk niet naar je terug zou komen dan zou je haar nu ook niet anders kunnen overtuigen' zegt Ina.

'Ik denk, of ik weet...dat ik iets fout heb gedaan. Ik had haar moeten zeggen dat het niet belangrijk was en dat ik er mee zou stoppen als ze het niet fijn vond. Want dat zou ik zonder twijfel voor haar doen alleen heb ik haar laten denken dat dat niet zo is' probeer ik haar uit te leggen.

'Als je maar niet hebt lopen rotzooien met een ander, want dan vind ik je niet meer zo sympathiek' zegt Ina. Ze kijkt me even aan alsof ze probeert te peilen wat ik precies heb fout gedaan.

'Nee. Dat zou ik niet eens kunnen. Er is niemand anders dan Blair die ook maar enigszins mijn aandacht kan trekken' zeg ik.

Ina's gezicht klaart weer op. 'Wat heb je dan tegen haar gezegd?' vraagt ze.

'Ik heb gezegd dat ik het gewoon wilde blijven doen en dat het allemaal niet zo erg is als dat het zou lijken' leg ik uit.

'Zou je niet denken dat ze van gedachte zou veranderen als ze het zelf zou zien. Ik weet niet wat het is maar als jij zegt dat het niet zo erg is als het lijkt...dan neem je haar toch mee. Dan kan ze zelf pas een mening erover vormen. Als het iets is wat heftig klinkt dan heeft ze die ervaring nodig om je te kunnen vertrouwen daarin' probeert Ina uit te leggen.

Ze heeft eigenlijk wel een punt. Als ik haar mee zou nemen dan zou ze zien dat ik elk gevecht win. Maar ik wil het Blair niet aan doen om in dezelfde kamer als Aileen te zijn. Ik weet nu al dat Aileen er een hele issue van gaat maken. Ik heb echt geen zin in al dat gezeik, ik wil niet dat Blair door haar een naar gevoel gaat krijgen. Plus, Drake en zijn groepje zullen daar ook zijn.

'Ik zie dat je over mijn advies nadenkt' zegt Ina terwijl ze me trots aankijkt.

'Ja, dat doe ik zeker. Ik denk dat het een poging waard is. Als ze het dan nog steeds niks vind dan hou ik er gewoon mee op. Ik wil haar gewoon het liefst constant beschermen dus het is een beetje onwennig als ik haar dan mee neem naar zoiets' zeg ik.

Ik klink nu echt als een bezitterige creep volgens mij.

'Ze is geen glazen popje hè jongen. Je kan niet haar keuzes weghalen voordat ze weet dat ze er een mag maken. Dat kan moeilijk zijn, dat begrijp ik. Maar je moet ook vertrouwen hebben dat ze op haar eigen benen kan staan' zegt ze.

'Ik denk dat ik zo maar eens naar huis moet gaan' zeg ik. 'Ik moet nog een uur rijden. Met een beetje geluk ben ik dan nog voor het eten thuis' zeg ik.

'Rij voorzichtig jongen. Ik hoop dat jullie eruit komen en bedankt dat je deze oude vrouw even te woord wilde staan zodat ze zich niet zo eenzaam voelt'

'Bedankt voor het advies. Wie weet komen we elkaar ooit tegen en kan ik vertellen hoe het afgelopen is' zeg ik tegen haar terwijl ik eigenlijk weet dat ik deze vrouw nooit meer zal spreken als ik de deur hieruit loopt.

We nemen afscheid en ik loop de deur door, richting de auto. Ik bel nog even mijn moeder om te laten weten dat ik zo naar huis kom. Alleen. Ze is het volgens mij niet eens met mijn keuze om weg te rijden zonder Blair gesproken te hebben maar veel zegt ze er niet over. Ik hoop dat dit de juiste beslissing is. Ik hoop dat ze terug komt, ik moet vertrouwen hebben daarin.

Ik klink echt als een stukje ellende. Ik heb nog nooit zulke gevoelens gehad voor een meisje. Maar ik weet, en dat weet ik al een tijdje, dat ik mezelf voor een bus zou gooien voor Blair. Zoveel betekent ze voor me. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu