Deel 92

314 17 4
                                    

-Blair-

'Wil je erover praten?' vraagt Finn.

Ik schud mijn hoofd. Erover praten is wel het laatste wat ik zou willen. Ik wil het nu gewoon vergeten.

'Thanks voor de friet en de burger. Het is erg lekker' zeg ik.

'Gelukkig maar. Wil je nog iets anders te drinken?' vraagt Finn.

'Doe nog maar een keer hetzelfde. Dat kan ik wel gebruiken' antwoord ik.

'Is het zo erg?' vraagt hij aan me.

'Je hebt geen idee' zeg ik.

'Als je het er over wilt hebben dan ben ik er voor je' zegt Finn.

Ik weet niet wat voor slechts Thomas in Finn zag vroeger maar hij is nog net zo aardig als dat ik me kan herinneren. Hij is super zorgzaam, ziet er goed uit en is beleefd.

'Mag ik anders jou iets vragen?' vraagt hij aan mij.

'Ja natuurlijk'

'Is ehh...heeft...Angelina een vriend?' vraagt hij voorzichtig.

Ik zie dat zijn wangen rood kleuren nadat hij de vraag gesteld heeft.

'Aaaahhhhh' zeg ik vrolijk als ik een veel te grote slok van mijn witte wijn neem.

Hij rolt met zijn ogen naar me.

'Nee, ze heeft geen vriend' lach ik naar hem. 'En volgens mij ziet ze jou ook wel zitten' zeg ik tegen hem. 'Als je wilt kan ik wel wat proberen te regelen tussen jullie. Een date ofzo'

'Zou je dat echt willen doen?' vraagt hij.

'Ja natuurlijk' zeg ik tegen hem.

Finn staart dromerig weg alsof hij al een heel scenario in zijn hoofd laat afspelen.

'Ze is gewoon zo mooi' zucht hij zonder dat hij zich bedenkt dat hij dit daadwerkelijk hardop zegt.

Ik moet lachen en neem nog een slok wijn.

Vier wijntjes later begint de bar steeds drukker te worden en daarom gaat de muziek ook een stuk harder. Ineens hoor ik een bekende stem mijn naam roepen. Drake. Natuurlijk. Ik mag hopen dat die bitch er niet bij is. Als ik Aileen nu zou tegenkomen dan zou ik niet voor mezelf in staan.

'Hoi' antwoord ik.

'Gecondoleerd meis' zegt hij tegen me.

Ik bekijk hem van top tot teen. Hij is werkelijk niks veranderd.

'Dankje' zeg ik tegen hem.

'Hoe is het nu met je?' vraagt hij.

Willen mensen wel echt een antwoord als ze dat vragen? Meestal vragen ze het uit beleefdheid en willen ze niet dat je écht antwoord geeft.

'Kut' antwoord ik. Ik heb geen zin om te liegen en ik heb geen zin om het uit te leggen. Dit voldoet wel.

'Kan ik een drankje voor je kopen? Misschien helpt dat een beetje' zegt hij tegen me.

'De afgelopen vier wijn hebben ook niet veel geholpen' jammer ik.

'Dan moet je waarschijnlijk gewoon iets sterkers hebben' lacht Drake.

'Finn, doe maar twee Goldstrike alsjeblieft' roept hij naar Finn.

Finn knikt van een afstandje en begint de drankjes in te schenken.

'Wel rustig aan doen hè Blair' zegt Finn als hij er eentje voor mij neerzet.

'Jezus, ben je de politie?' lacht Drake.

'Ze heeft een moeilijke periode man. Dus doe niet lullig tegen haar want dan kom ik achter je aan' zegt Finn boos.

Drake steekt zijn handen onschuldig in de lucht.

'Shot je met me mee prinses?' vraagt hij aan me.

Ik knik naar hem en sla het drankje wat naar kaneel smaakt in één keer achterover.

'Wil je er nog een?' vraagt hij.

Ik schud mijn hoofd. Waarschijnlijk moet ik dat niet doen nu. Laat ik daar in ieder geval nog even doorschuiven naar een later tijdstip.

'Zullen we dan maar gaan dansen?' vraagt Drake.

'Ja leuk!' antwoord ik enthousiast. Normaal was Angelina hier de enige die met me wilde dansen.

Drake steekt zijn hand naar me uit en ik volg hem, dichter naar de muziek. Halverwege de zaal stoppen we en beginnen we te dansen. Al snel komt hij steeds dichter bij me waardoor hij op een gegeven moment tegen me aan begint te dansen. Ik laat het allemaal gebeuren. Ik wil dat alles om me heen verdwijnt. Ik wil opnieuw beginnen, maar hoe is dat mogelijk...daar is dit dorp veel te klein voor. Iedereen kent elkaar dus je hebt ook eigenlijk nooit privacy. Een paar shots doen al weer wonderen zodat ik niet te veel hoef na te denken. De enige hindernis die ik mezelf daarmee op de hals haal...is rechtop blijven staan. 

Hoi allemaal, vandaag is het hoofdstuk ietsje korter door de drukte op mijn nieuwe werk. Vanaf morgen kan ik weer uitgebreid gaan schrijven dus de volgende dagen zal het weer wat meer worden.
Vinden jullie het boek nog steeds leuk? Hoe gaat het met jullie? Let me know :)
XxX YukiDreamz

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu