-Blair-
Mijn hart klopt zo snel dat ik een tijdje stil blijf staan en voor me uit blijf staren. Ik ben voor mijn gevoel nog nooit zo boos op hem geweest. Was ik gemeen? Ik weet niet meer hoe ik op hem moet reageren. De handdoek voelt zacht maar koud aan op mijn huid. Ik begin een beetje te bibberen en droog me daarom snel af.
Ik kijk naar mijn telefoon en zie dat ik een berichtje heb van Mase.
(M) Weet je zeker dat alle oké is daar? Anders kan je altijd hier terecht
De gedachte om weer terug te gaan naar Mase zijn appartement geeft me kriebels die ik niet verwacht had. Ik probeer er niet te veel over na te denken.
(B) Hoe verleidelijk dat aanbod ook is, zeker met de sfeer hier...moet ik het afwijzen. Ik ga lekker film kijken met de meiden met hopelijk een hele hoop wijn.
(M) Ander keertje dan ;) Moet je vroeg weg morgen?
(B) Valt wel mee. Ik denk dat ik de trein rond een uurtje of twee neem. Ik heb niet zoveel zin om te vroeg aan te komen. Ik wil eigenlijk juist mijn moeder ontwijken.
(M) Als je wilt kan ik je naar het station rijden? Kunnen we daarvoor nog wat lunchen.
(B) Weet je zeker dat dat niet veel moeite is voor je?
(M) Anders zou ik het niet aanbieden. Zeg maar gewoon ja :)
(B) Oké, gezellig :)
(M) Tot morgen dan, en niet te veel drinken hè
(B) Hmmh, misschien
(M) Ik app je straks nog wel, dan kan ik merken hoeveel je op hebt.
(B) Tot straks dan
(M) Tot straks
Ondertussen heb ik een joggingsbroek aangedaan. Ik kies ervoor om Mase zijn trui aan te houden aangezien die zo zacht is. Ik app de meiden dat ik eraan kom.
'Beetje kunnen ontspannen?' vraagt Denise als ze me een glas wijn aangeeft.
'Ja' zeg ik zonder verder uitleg te geven.
Het is al twee uur en we gaan nu nog wijn drinken en een film kijken. Op een of andere manier voelt dat zo fijn.
'En...nog gebeld?' vraagt Denise nieuwsgierig.
'Hmmm ja' zeg ik dan.
'Jullie hadden het zeker wel gezellig dan samen?' vraagt Lara.
Ik knik naar haar. 'Het is een afleiding die erg welkom is'
'Ik dacht eerst ook dat Reede een afleiding was. Afleidingen kunnen best wel wat meer worden, zeker als ze er zo uitzien' zegt Jess.
'Weet niet...' zeg ik. 'Het is allemaal...zo veel. Met Thomas. En alles wat er tussen ons gebeurd is'
'Je zegt het soms met zoveel emotie dat ik me zorgen maak dat er nog iets veel ergers is gebeurd is tussen jullie lieverd' zegt Denise.
Het verbaasd me dat het haar opvalt. Dat had ik niet verwacht.
'Is ook zo' zeg ik voorzichtig.
Is het tijd dat ik hier met meer mensen over praat? Met Mase ging het zo vanzelf.
Ik beslis ze te vertrouwen en leg het hele verhaal nog een keer uit. Dit is de eerste keer dat ik erover kan praten zonder in huilen uit te barsten. Oké, er rolt wel een traan over mijn wang maar ik raak niet helemaal in paniek meer. Als ik naar Lara kijk zie ik dat zij ook een traan wegveegt. Denise loopt naar me toe voor een knuffel, waarna Jess het zelfde doet.
'Wat vreselijk dat dat je is overkomen lieverd' zegt Jess.
'Ik zal je nog een keer bijschenken' zegt Denise als ze naar mijn lege glas kijkt.
'Dat kan ik wel even gebruiken' zeg ik lachend.
'Zullen we dan maar een film uitkiezen?' vraagt Jess.
'Alles behalve romcom vind ik goed' zeg ik.
'Misschien moeten we gewoon voor een comedy gaan' zegt Lara. 'Even niks serieus'
'Dat is een goed idee' zegt Denise.
'Oeh ik heb een idee' zegt Jess.
'Ochjeej' zegt Denise.
'Wat nou' lacht Jess.
'Ik ken jouw filmkeuze. Dat betekend meestal niet veel goeds. Dus laat maar horen' zegt Denise.
'Scary movie' zegt Jess.
'Dat vind ik best een goed idee' zeg ik als ik mijn tweede glas leeg drink.
'Wil je er nog een?' vraagt Denise.
Ik knik naar haar en ze schenkt me gelijk weer bij.
'Weet je zeker dat je zoveel wilt drinken' vraagt Lara.
'Normaal zou ik nee zeggen. Maar op dit moment heb ik het nodig' zucht ik.
Ze kijkt me medelevend aan en komt met een dekentje naast me zitten. Ze slaat hem om ons allebei heen.
We lachen non stop tijdens de film. We drinken allemaal te veel wijn. Als het vijf uur is besluiten we dat het tijd is om naar bed te gaan. Reede kwam halverwege de eerste film al binnen en begon zich gewoon uit te kleden waar iedereen bij was. Jess had een kussen naar zijn hoofd gegooid waar hij alleen maar om moest lachen. Om kwart voor vijf riep hij naar Jess dat als ze niet naast hem kwam liggen dat hij haar kwam halen en dat hij dan al zijn kleding uit zou doen aangezien hij de voorkeur geeft aan naakt slapen. Dus toen hij om vijf uur bijna zijn dreigement waar maakte zorgde de andere meiden en ik snel dat we naar beneden gingen. Ik moest wel voorzichtig op de trap zijn aangezien alles om me heen draait.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...