Deel 108

315 19 0
                                    

-Blair-

'Ohja, jack...dit is ehh. Een goede vriendin van Thomas. Blaire. Ze gaat vanavond met ons mee' zegt Lara tegen Jack.

Ik merk dat zich ongemakkelijk voelt. Ik heb met haar te doen want ik weet zeker dat ik me straks precies hetzelfde ga voelen met Thomas.

Hij schudt mijn hand maar houdt Lara ondertussen in de gaten.

'Leuk je te ontmoeten' zeg ik zo vrolijk.

'Vrienden van Thomas zijn altijd welkom' zegt Jack.

'Even tussen haakjes, vrienden van jou man...zijn ook altijd welkom als ze er zo uit zien' zegt Brax terwijl hij naar Lara kijkt.

Ik probeer mijn lach in te houden. Hij neemt het jaloers maken in ieder geval heel serieus.

'Hou nou toch eens op' zegt Lara, toch wel met een lachje.

'Jouw wens is mijn bevel prinses' lacht hij naar me.

Al snel daarna komen Denise, Callum en Thomas bij ons. Ik voel me gelijk ongemakkelijk.

'Hey' is het enige wat Thomas tegen me zegt. Wat moet ik daar nou weer op reageren?

'Hey' zeg ik terug.

Jess houd me een beetje in de gaten. Ze stelt me voor aan Denise als ze merkt dat ik even stil val bij Thomas en ik ben haar daar erg dankbaar voor.

Brax zegt dat Lara met hem mee kan rijden. De blik in Jack zijn ogen verraadt al zijn gevoelens voor haar. Ik doe mijn best om niet te lachen. Ik bijt zelfs op mijn lip om het te voorkomen.

'Ik ben ook met de auto' zegt Jack net als Lara met Brax meegaat.

'Oke, leuk' zegt Lara

'Zullen we prinses?' vraagt Brax.

'Graag' antwoord ze.

You go girl!

Jack blijft even staan kijken tot Thomas hem eindelijk meetrekt naar de parkeerplaats. Ze maakte in ieder geval geen grapje toen ze vertelde dat het net een soap was. Dan pas ik er perfect in met Thomas.

We komen al snel aan bij het huis...en HO LY SHIT wat is het groot. Ik wist wel dat het om een groot huis ging maar dit is echt bizar. Van binnen is het nog mooier dan binnen.

Als we net op de bank zitten wordt Jack gebeld door Brax. Hij springt gelijk op. Is er iets gebeurd? Er is iets ergs aan de hand want Jack lijkt bijna te schuimbekken aan de telefoon.

Thomas zit een paar plaatsen verderop en we praten nauwelijks. Ik vind het zelfs moeilijk om hem aan te kijken. Gelukkig zitten Jess en Denise naast me, die zich even veel zorgen maken om Lara.

Zodra we de auto aan zien komen schiet Jack naar buiten. Dit kan niet veel goeds betekenen.

Denise, Jess en ik kijken door het raam wat er gebeurt. Reede loopt richting de deur.

Eerst zit Jack geknield bij het portier van Lara maar hij staat vliegensvlug op en raakt Brax vol met zijn vuist.

'Godverdomme Jack' hoor ik Reede zeggen als hij op hen af rent. Hij pakt Jack vast als poging om hem in bedwang te houden.

'CALLUM!' roept Reede als hij moeite heeft om Jack vast te houden. Callum rent langs ons heen en pakt Jack ook vast.

Brax veegt het bloed langs zijn neus weg.

'Jij' zegt Reede tegen Brax. 'Naar binnen, je kan de eerste badkamer boven gebruiken. Daarna gaan jullie praten zoals normale mensen.

'En jij' zegt hij als hij Jack aankijkt. 'Denk nou eens na voordat je je vuisten gebruikt gast. Denk je echt dat dit haar gaat helpen? Je maakt haar alleen maar bang als je zo doet, en ze heeft al genoeg op d'r bordje nu'

We lopen allemaal richting de deur. Lara ziet er bang uit. Mijn hart knijpt samen van de angst op haar gezicht.

'Gaat het lieverd?' vraagt Jess als ze naar Lara toe loopt en een arm om haar heen slaat.

We gaan met zijn alle naar binnen.

Samen met Callum, Denise en Thomas zitten we buiten. Denise is ook heel erg aardig. Ik raak gelijk met haar aan de praat. Daar ben ik blij om want dan kan ik Thomas nog een beetje ontwijken.

Wanneer Reede beneden komt legt hij uit dat Jess en Lara alvast naar zijn kamer zijn om zich klaar te maken en dat ze vroegen of Denise en ik ook kwamen. Daar ben ik heel blij om. Ik kan amper ademen met Thomas in dezelfde ruimte. Ik weet niet waar dit door komt. Waarom is het zo ongemakkelijk? Ik zucht even uit frustratie waardoor Thomas me onderzoekend aankijkt.

Gelukkig haakt Denise haar arm in de mijne en neemt ze me mee naar boven.

De kamer van Reede is...wauw. De hele wand is van glas. Het is zo ontzettend mooi en rustgevend.

Jess vertelt ons wat er gebeurd is. Lara mocht een stukje rijden in Brax zijn auto maar toen ze gingen wisselen van plek waren er ineens weer mensen die foto's van haar maakte en allemaal vragen op haar begonnen af te vuren. Ik heb zo met haar te doen. Dit lijkt me zo kut om mee om te moeten gaan.

'Wil je er over praten?' vraagt Denise als we boven komen.

'Nee. Eigenlijk niet' antwoord Lara.

'Nou, maar goed dat ik dan alvast wijn heb meegenomen' zegt ze als ze een fles wijn omhoog houd.

Ik houd trots de glazen omhoog die ik meegenomen heb.

'Jullie zijn geweldig' lacht Lara.

De wijn gaat er goed in. Ik heb gewoon even wat nodig om niet meer zo gespannen te zijn. Gelukkig valt het niet zo op, of we willen allemaal dat alles wat minder in focus is.

'Zullen we alvast om gaan kleden?' vraagt ik 'Dan doen we daarna make-up en haar'

'Top idee' zegt Jess.

We hebben alle vier onze nieuwe jurkjes aan. Mijn jurkje is rood met een diepe v-hals en zwarte pumps met een rode onderkant.

'Ik twijfel nog steeds over deze jurk' zegt Lara.

'Neeee waarom. Hij staat geweldig' zegt Denise.

'Nou het maakt niet uit welk ondergoed ik aan doe, maar je ziet constant een randje. En is het niet too much?' vraagt Lara.

'Nee, je ziet er prachtig uit' Zegt Jess.

'Als je je druk maakt om dat randje dan doe je je ondergoed toch gewoon uit' zegt ik. Dat is iets wat Cami me geleerd heeft. Hetzelfde geld voor een bh.

Lara kijkt me verbaasd aan.

'Wat? Dat doe ik zo vaak, ik vind die randjes ook niet mooi' zeg ik.

'Alleen niet op de bar gaan dansen dan' lacht Denise.

'Als je het ongemakkelijk vindt dan doe ik wel met je mee oké' zegt Jess. 'Ik heb dat ook pas één keer gedaan ofzo.

'Ik was het sowieso al van plan, want met dit jurkje zie je alles omdat het zo'n suède stofje is' zeg ik.

'Oké, als jullie het doen dan durf ik ook wel' zegt Lara. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu