-Blair-
Ik ben zenuwachtig. Normaal ben ik nooit zenuwachtig voor dit soort dingen. Ik pak een rugzak in met wat kleding, een tandenborstel en eigenlijk alles wat ik nodig heb voor een weekendje weg. Ik ga Thomas zijn vrienden ontmoeten. Ze waren benieuwd naar me. Ik vraag me echt af wat hij allemaal over me heeft verteld. Ik kies ervoor om een korte broek aan te doen, een zwart hemdje en mijn dokter Martens eronder. Het is erg warm vandaag en dit is een van mijn favoriete outfits.
Ik ga met de trein vandaag. Ik voel de zenuwen in mijn buik, maar toch stap ik in de trein. Het is twee uur reizen. Ik doe mijn oortjes in en probeer niet te veel na te denken.
Een uur voordat ik aankom belt Thomas.
'Hey' zeg ik.
'Hey' antwoord hij. 'Ik heb een klein probleempje op werk. Ik moet het even gaan oplossen dus ik weet niet of ik je kan ophalen' zegt hij.
'Oh, oké. Dan ga ik wel met de bus ofzo. Of ik ga nog even naar de stad' zeg ik.
'Weet je het zeker? Weet je, ik ga even iemand bellen. Misschien kan Lara je ophalen' zegt hij.
Nog voordat ik kan antwoorden hangt hij op.
Shit. Wie is Lara? Word ik dan opgehaald door iemand die ik niet ken? Ik weet niet of ik dat fijn vind. Ik begin gelijk helemaal te stressen.
Oké. Even rustig worden. Hoe erg kan het zijn? Ik laat het gewoon gebeuren. Rustig blijven Blair...
Als ik het station uit loop krijg ik een appje van een onbekend nummer.
Hey Blair, Thomas moest snel naar werk dus hij vroeg of ik je wilde komen halen. Ik ben hier samen met Jess. We staan voor het station in een rode cabrio - Lara
Ik kijk even om me heen. Ik zie al een rode cabrio staan. Dat moeten ze vast zijn. Ze klinkt best aardig. Ze is helemaal voor mij naar het station gekomen. Dat is erg aardig. Oké, hoe reageer ik zo spontaan mogelijk...
Jullie zijn geweldig! Dankjewel dat jullie me zo snel kunnen komen halen. Ik loop nu naar buiten, volgens mij zie ik je auto al.
'Hooi, ik ben Blair' zeg ik als ik bij de auto aankomt.
'Hey Blair, ik ben Lara en dit is Jess'
'Heey' zegt Jess. 'Echt gave schoenen zeg!'
'Thanks' zeg ik lachend.
'Wil je je spullen in de achterbak leggen?' vraagt Lara als ze kijkt naar de Nike rugzak om mijn schouders.
'Ja graag' zegt ik. Ik loop naar achter en doe alles in de kofferbak.
'Ga maar voorin zitten' zegt Jess als ze over de stoel heen stapt en achterin gaat zitten.
'Zullen we een terrasje gaan doen tot Thomas klaar is?' vraagt Lara
'Dat klinkt als een top idee. Ik kan wel een drankje gebruiken' zeg ik.
Het valt wel mee. Ze zijn hartstikke aardig. Ik weet niet waarom ik zo bang en zenuwachtig was. Dat was in ieder geval onzin want zelfs de autorit alleen al is gezellig.
We parkeren de auto bij het appartement van Lara en Jess. Thomas heeft gezegd dat hij ons op kan halen.
'Is er toevallig een kans dat we nog even naar een paar winkeltjes kunnen? Ik weet echt niet wat ik anders aan moet doen' zegt Lara
'Ja leuk!' zeg ik 'Ik ben altijd in voor winkelen'
Jess lacht 'ik ook'
Nu ik er over nadenk is dat dus het gene wat ik ben vergeten. Ik heb helemaal geen kleding of schoenen meegenomen om in uit te gaan. Dus dit komt heel goed uit voor mij.
'Sowieso dat Jack gek wordt als hij je in die jurk ziet' zegt Jess tegen Lara als we de winkels uitlopen en richting een terrasje lopen.
'Wie is Jack?' vraag ik.
'Ohja we moeten je echt even vertellen over alles. Welkom in onze soap serie' lacht Jess.
'Waar beginnen we?' lacht Lara als we gaan zitten op een terrasje.
'Dussss' begint Jess. 'Het huis waar Thomas woont, wordt gedeeld door vier jongens: Thomas, Reede, Jack en Callum. Ik heb een relatie met Reede, Denise heeft een relatie met Callum, en Lara...'
'Is een twijfelgeval met Jack' vult Lara aan.
'Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?' vraag ik. Ik ben best benieuwd hoe ze elkaar allemaal hebben ontmoet. Het lijkt zo toevallig, Denise is dus de beste vriendin van Jess en die heeft een relatie met de beste vriend van haar vriend. Ik doe mijn best om gelijk alle namen te onthouden. Ik probeer ze zelfs af en toe even in mijn hoofd op te noemen zodat ik het onthoud.
'Nou toevallig, wonen Jess, Denise en ik allemaal in hetzelfde gebouw. Jess leerde Reede kennen door een verplichte aangepaste schoolopdracht. Daardoor leerde Denise dan weer Callum kennen. En omdat ik niet zoveel mensen hier ken hebben ze mij ook een keer uitgenodigd. Toen waren Reede, Callum, Jess en Denise vorige weekend weg. Ik was bij mijn ouders maar ging eerder terug. En toen kwam ik erachter dat ik mijn sleutels in mijn huis had laten liggen. Ik had gewoon de deur achter me dicht getrokken. Jess had de reservesleutel maar ik wilde hun weekend niet verpesten' legt Lara uit.
'Wat ze wel gewoon had moeten doen, want dat hadden we echt niet erg gevonden' zegt Jess.
'En toen kwam Jack me ophalen zodat ik bij hun thuis kon slapen' zegt Lara.
'En toen is er het een en ander gebeuuuuurrrttt' zegt Jess plagerig.
Ik moet lachen. Het is eigenlijk een heel lief verhaal.
'Ja, ik weet het nog steeds niet hoor. Sinds die foto is alles gewoon een drama. Ik heb hem vanaf dinsdag niet meer gesproken' zegt Lara
'Foto?' vraag ik.
Kennelijk heeft Lara bekende ouders. Er zijn dus serieus paparazzi die haar foto nemen enzo zonder toestemming. Het klinkt best wel heftig. Ik snap dat dat druk kan zetten op een relatie die nog maar net begint.
'Wat belachelijk dat mensen zomaar je foto nemen. Dat is echt zo idioot. Ik zou ze echt een hoek verkopen' zeg ik.
Lara lacht. 'Dat had ik eigenlijk ook gewoon moeten doen'
'Maar wel apart dat hij niks meer heeft laten weten verder' zeg ik.
'Ja en hij is al de hele week chagrijnig thuis' zegt Jess.
'Dus vanavond gaan we hem gewoon lekker negeren en ga jij lekker wijn drinken' zegt Jess tegen Lara
'Dan wil ik best joinen na al het gezeik wat ik gehad heb met Thomas...' zeg ik zonder erbij na te denken.
Kut. Waarom zei ik dat. Wat ben ik toch een idioot. Het floepte er gewoon zomaar uit.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...