-Blair-
'Wie was dat?' fluistert Denise.
'Mase' zeg ik zachtjes terug.
'Van de club?' vraagt Lara.
Ik knik naar haar.
'Ik kwam hem toevallig tegen...toen alles mis ging' zeg ik.
'Wat hebben jullie allemaal gedaan?' zegt Denise als ze me van top tot teen bekijkt.
'Oh my god, nee niet dat. Het regende heel hard, en ik had een wit jurkje aan wat vreselijk door scheen daardoor. Dus hij heeft me wat kleding geleend. Volgens mij is het jurkje zelfs kapot' zeg ik als ik even rustig ademhaal. 'Ik kwam hem tegen terwijl ik zo in paniek was...en toen viel ik flauw'
'Je bent wat?' vraagt Thomas als hij van de trap naar me toe komt gerend.
'Hé, dit was niet wat we afgesproken hadden' zegt Denise boos in zijn richting.
'Ik kon hem niet meer tegenhouden. Toen hij die auto zag...' zegt Callum.
'Wat is er gebeurt?' vraagt Thomas nog een keer.
Het doet pijn om naar hem te kijken. Ik weet dat hij oprecht bezorgd is, maar hoe kan ik hem normaal aankijken nadat ik weet dat hij nog een keer met Aileen naar bed is geweest. En nog niet eens zo lang geleden. En gister...Ik word misselijk van de gedachte.
'Je hoorde het goed. Ze was in paniek en ze is flauwgevallen. Thank god dat Mase er was om haar in veiligheid te brengen' snauwt Denise naar hem.
'Was ze bij Mase?' vraagt Reede verbaasd.
Ik knik naar hem.
'Zijn dat zijn kleren' vraagt Thomas terwijl ik zijn ogen op mijn lichaam voel branden.
Ik negeer hem en loop naar de keuken. Op zoek naar een kop koffie. Die kan ik wel even gebruiken nu. Denise en Lara komen achter me aan.
'Ik was al aan het zetten' zegt Jess als we de keuken binnenkomen. Kennelijk wist ze precies wat ik nodig had als ik hier aankwam. Ik weet niet wat ik zonder deze meiden zou moeten.
Net wanneer ik aan het genieten ben van mijn kopje koffie komt Thomas weer de keuken binnen.
'Blair, kunnen we alsjeblieft even praten?' vraagt hij.
Hij gaat echt niet ophouden denk ik.
'Praat maar' zeg ik.
'Misschien onder vier ogen...' zegt hij dan.
'Het is hier of niet' maak ik hem duidelijk.
'Weet je zeker...' vraagt Thomas voorzichtig.
'Ze mogen alles horen' zeg ik.
Denise pakt mijn hand vast en door dat gebaar voel ik me iets sterker.
'Blair, ik dacht niet dat ik je überhaupt nog ooit zou zien. Ik had zoveel gedronken...' begint hij.
Ik rol met mijn ogen.
'Is dit het beste wat je kon verzinnen in de tijd dat ik weg was?' reageer ik.
'Blair...zo bedoel ik het niet. Ik...het was gewoon fout. Er is geen excuus voor...Het spijt me zo' zegt hij.
Hij begint weer op mijn gevoel in te spelen en het werkt. Hij zegt sorry, en daardoor wil ik hem vergeven. Zeker na de afgelopen nacht. Ik wil alleen maar tegen hem aankruipen maar ik weet dat dat het laatste is wat ik nu moet doen. Ik wil me niet laten leiden door mijn emoties.
Ik drink mijn koffie leeg.
'Is dat wat je wilde zeggen?' vraag ik. 'Het is laat, ik ben moe, ik moet nog douchen en ik wil naar bed' zeg ik. 'Plus ik had nog beloofd om Mase te bellen voordat ik ging slapen' zeg ik als ik opsta en wegloop.
Zodra ik dat laatste zeg hoor ik dat zijn adem stokt. Ik weet dat het kinderachtig is dat ik dit zeg. Ik zou hem een bericht sturen, en mocht bellen als ik dat wilde...ik probeer hem jaloers te maken. Ik ben gewoon zo boos op hem...en Mase...Mase doet gewoon alles goed.
Ik loop direct naar de logeerkamer. Ik voel mijn telefoon trillen dus ik kijk gelijk naar het bericht op mijn telefoon.
Damn girl – stuurt Denise in een groepschat die net is aangemaakt met alle meiden erin.
Ik trek de deur open en loop naar het bed toe. Ik plof gelijk neer.
(B) Was ik te gemeen?
(L) Ik denk dat dit nodig was. Het is niet oké wat hij heeft gedaan.
(J) We're proud of you babe
(B) Misschien had ik dat laatste niet moeten zeggen
(D) Juist wel! Dan weet hij ook eens dat hij mag oppassen. Je had zijn gezicht eens moeten zien toen je wegliep.
(L) Ik had bijna met hem te doen
(D) Komt omdat jij te lief bent Lara
(L) Niet waar
(D) Echt wel
(J) Als je nog een film wilt kijken na het douchen (en het bellen met Mase ;) ) dan moet je het zeggen. Dan gooi ik Reede wel naar beneden en kunnen we boven film kijken.
(D) Ik weet niet of ik dat bed van jullie durf aan te raken
(J) We kunnen ook op de bank zitten
Ik moet hardop lachen door dit gesprek. Het doet me goed.
(B) Oké, ik ga douchen en bellen en dan kom ik eraan
Ik leg mijn telefoon weg en loop naar de badkamer...waar Thomas op me staat te wachten.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...