Deel 38

333 16 1
                                    

- Blair - 

'Wat gebeurde er net? Dat was toch je moeder?' vraagt Angelina als we weer in haar auto zitten.

'Ja, ik ben ehh...een soort van uit huis gegaan. En mijn moeder is er nogal boos over' zeg ik.

'Je bent wat? Wacht wacht wacht...ten eerste: Waarom heb je niks gezegd?!? En ten tweede: What happened?' zegt Angelina.

'Oké...ehm...mijn situatie thuis...je wist altijd wel dat het ik het niet zo fijn vond thuis en dat mijn ouders nooit mensen over de vloer willen. Daarom spreken we altijd bij jou af...'

We blijven stil zitten op de parkeerplaats. Het duurt een tijdje voordat ik alles heb uitgelegd over mijn ouders. Dat mijn vader altijd drinkt en mijn moeder altijd werkt. Dat ik vaak mijn vader moest ophalen uit de kroeg, en hoe hij mijn pols had gebroken. Ik vertel haar alles wat er fout is gegaan. Ook hoe mijn moeder niet de realiteit onder ogen wilt komen. Ik leg ook uit dat ik nu tijdelijk bij Thomas woon. Maar dat ik nu niet wist wat ik moest omdat het nu bij hem ook allemaal verwarrend is voor mij.

'Holy shit meid...Waarom heb je nooit wat gezegd?' vraagt ze bezorgd.

'Ik durfde het niet, ik schaamde me ervoor en ik was bang voor wat er zou gebeuren als iemand ooit naar de politie zou gaan. Ik wilde niet uit huis geplaatst worden en naar een andere school moeten. Dan zou ik jou nooit meer zien, dan zou ik Thomas nooit meer zien, mijn oma...'

De tranen stromen over mijn wangen en bij Angelina ook.

'Lieverd...' zegt ze als ze haar armen om me heen slaat.

'Je had altijd bij me terecht gekund. Ik had het nooit doorverteld als je dat niet wilde. Weet alsjeblieft vanaf nu dat je me echt alles kan vertellen' zegt ze.

Ik knik naar haar.

'Heel eerlijk weet ik niet wat ik erger vind. Je vader die alcoholist is of je moeder die niks doet. Ergens vind ik dat ze beide evenveel schuld hebben. Dit zou een kind nooit mogen overkomen' zegt Angelina.

Ik knik weer naar haar.

'Voor mij voelde het een tijdje als normaal, omdat ik niets anders meer gewend was. Maar als ik dan weer bij jou thuis, of bij Thomas was geweest dan was dat ook weer zo'n reality check van dit is helemaal niet oké. Zeker niet toen ik mijn pols had gebroken en van mijn moeder moest zweren dat ik bij de eerste hulp dat ik niks over papa zou zeggen' leg ik haar uit.

'Weet je wat we gaan doen' zegt Angelina.

Ik kijk haar aan.

'He-le-maal niks. We gaan de hele dag ontspannen. Ik ga mijn oma bellen en vragen of we naar haar huis mogen. Dan gaan we daar samen een paar dagen logeren. Ze heeft een heel groot zwembad en een kast van een huis waar je helemaal tot rust kan komen. Dan gaan we gewoon, weet ik veel, koekjes bakken enzo en allemaal van die oma dingen. Dan hoef je nergens over na te denken. Ik heb genoeg kleding en bikini's voor ons allebei dus daar hoef je je niet druk om te maken' zegt Angelina. 'Zou je dat leuk vinden?'

Ik snik nog van alle emoties maar knik ja naar haar. 'Dat zou fijn zijn' zeg ik.

'En we hoeven het ook niet over jongens te hebben. Want met Chris ben ik ook al helemaal klaar' zegt ze.

'Nee! Echt? Wat is er gebeurt?' vraag ik aan haar. Ik was zo bezig met alles wat er aan de hand was dat ik helemaal ben vergeten om te appen hoe het met haar ging. Ik voel me ineens echt de slechtste vriendin ter wereld.

'Nou, toen we jullie thuis hadden gebracht gingen we nog een stukje rijden en even langs het strand wandelen. We begonnen ook een beetje te zoenen en zo. Daar had ik niks op aan te merken, dat was gewoon fijn. Uiteindelijk vroeg ik aan hem of hij een condoom bij zich had. Weet je wat zijn reactie was?? Zijn reactie was letterlijk: Oh shit, nee de laatste twee heb ik gister gebruikt'

'Neeeeee!!!' zeg ik terwijl ik mijn hand voor mijn mond sla. 'Dat meen je niet?'

'Ja toch wel' antwoordt ze.

'En hij bedoelde niet dat hij hem aan een vriend had gegeven ofzo?' vraag ik.

'Nope, hij zei letterlijk de laatste heb ik gister gebruikt. Dus... Niet eens één ofzo, hij had het echt over twee. Wie weet wat voor gekke ziektes ik van hem zou kunnen krijgen' zegt ze lacherig.

'Oh mijn god wat erg, maar vond je hem dan niet heel erg leuk?' vraag ik aan haar.

'Ik vond hem wel cute en zo maar het is niet dat ik echt heel erg verliefd was op hem. Ik vind het gewoon leuk om te flirten, en ik wil ook wel graag écht verliefd zijn. Maar dat was het niet met Chris. Anders was ik er ook niet zodanig op afgeknapt. Want we appen al een hele tijd en zo dus dan was hij ook niet echt serieus met mij' zegt ze. 'Dus daar was ik snel van genezen'

'Wat heb je toen gedaan?' vraag ik aan haar.

'Ja, nou...dat was misschien een beetje lullig van me maar ik heb hem achtergelaten op het strand en ik ben weggereden. Ik zei dat hij naar huis mocht lopen. Ik was er zo klaar mee. Ik vond het zo'n smerig idee. Als hij het wel bij had dan...ieuw...dan was hij gewoon in me geweest terwijl hij de dag daarvoor het twee keer had gedaan met een andere meid'

'Gatver, nee dat kan echt niet' zeg ik.

'Zullen we dan even naar mijn huis gaan om dingen in te pakken? Dan kunnen we daarna naar oma gaan. Het is wel een uurtje rijden' zegt ze.

'Ik ben heel benieuwd, het lijkt me erg gezellig. Hopelijk vind je oma het niet erg dat je iemand mee brengt' zeg ik eerlijk.

'Nee, mijn oma houd van iedereen. Volgens mij zou je echt zo puur en puur slecht moeten zijn als je het voor elkaar wilt krijgen dat mijn oma je niet aardig vind' lacht Angelina als ze de auto start. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu