- Thomas -
Jett is niet snel genoeg om de bal op te vangen dus hij wordt vol op zijn hoofd geraakt.
'Rotwijf' roep Jett naar haar.
'Ohnee, je gaat me gemene dingen noemen...' zegt Angelina sarcastisch. Ik merk dat Blair haar best doet om haar lach in te houden. Ze ziet er verdomde schattig uit als ze dat doet.
'Waarom ben je hier überhaupt? Zie je niet dat je zwaar irrelevant bent hier? Ik weet niet wie je hier wilde hebben maar ik denk dat we ons prima zonder jou zouden vermaken' zegt Angelina boos tegen hem.
Damn. Ze vertelt wel de waarheid. Ik merk aan hem dat hij boos wordt om haar opmerking maar hij probeert zich in te houden. Hij verdient niks beters dan dit. Deze kerel haalt werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan. Als hij nog één keer zo naar Blair kijkt dan sla ik hem op zijn bek.
'What the fuck, ik was hier al eerder dan jullie hoor' zegt Jett.
'Gast, ik denk echt dat je even moet dimmen' zegt chris als hij, naar mijn idee veel te laat, ingrijpt voor de manier waarop hij tegen Angelina praat.
'Als jij nou had gezegd dat ze iemand mee zou nemen dan was ik ook niet meegekomen om vervolgens mijn tijd te verspillen' zegt Jett als hij naar de kant zwemt en zichzelf naar boven trekt.
'Maat, hoe moet ik dat nou weer ruiken. Blair kan meenemen wie ze wilt meenemen'
'Je weet dat ik haar voor het studeren nog een keer wilde uitproberen' zegt Jett.
'PARDON?' roept Angelina.
In de milliseconde dat ik naar Blair kijk zie ik een geschrokken uitdrukking op haar gezicht.
Dit is de druppel.
'Wat zij je daar?' vraag ik terwijl ik mijn stem zo hard en rustig mogelijk laat klinken.
'Oh je hoort me echt wel big guy, ik wilde even een ritje maken op je meisje op d'r even uit te proberen'
Blair probeert me nog tegen te houden maar ik ben te snel voor haar. Ik sta binnen twee seconde voor die vervelende eikel.
'Probeer het nu nog een keer in mijn gezicht te zeggen ventje' zeg ik.
Ondertussen is er al haast een menigte om ons heen verzameld. Mensen lijken het eerder amuserend te vinden dan dat ze het eng vinden. Ik snap niet hoe dit gozertje het lef heeft om dit tegen me te zeggen maar hij moet nodig op zijn plaats gezet worden.
Hij probeert het niet eens te herhalen. Jett probeert me te raken met zijn vuist. Je merkt aan hem dat hij niet vaak gevochten heeft. Nog voordat hij een oppervlakte raak heb ik zijn pols al vast en draai ik zijn arm om waardoor zijn lichaam mee draait.
'Je hebt verdomme mazzel dat zij hierbij is' zeg ik als ik met mijn andere hand zijn hoofd in de richting van Blair duw. 'Als ik je ook nog maar één keer een blik zie werpen naar haar, dan zal ik niet zo aardig zijn'
Ik hou zijn pols zo strak vast op zijn rug waardoor ik weet dat hij dit morgen nog zou voelen. Ik wil hem niet slaan. Of nouja...dat is een leugen. Ik wil hem niet slaan waar Blair bij is. Ik zou hem héél graag willen slaan zelfs. Jett zegt geen woord meer. Al lijkt het heel even of hij zachtjes sorry stamelt, maar het is niet overtuigend genoeg om er zeker van te zijn. Ik geef hem een harde duw waardoor hij recht voor over in het water valt.
Ik hoor Angelina hard lachen samen met Chris. Blair kijkt een beetje geschrokken, maar het ziet er ook naar uit alsof ze het fijn vind dat iemand het voor haar opneemt.
Volgens mij is er een te lange tijd geweest waarin dat niet gebeurde. Waarin ze het gevoel had dat ze er alleen voor stond. Dat was mijn schuld. Ik kan er gewoon niet bij dat haar ouders haar niet zagen als het lieve onschuldige meisje dat ze was. Ze kreeg veel te jong al veel te veel verantwoordelijkheden omdat haar vader zo graag naar de fles grijpt. Geen enkele tiener hoort een bezopen vader van de kroeg naar huis te moeten brengen. Haar moeder wilt gewoon niet toegeven wat er aan de hand is, maar niks doen is misschien nog wel erger. Ze weet dondersgoed dat haar man een drankprobleem heeft maar ze blijft Blair maar opdrachten geven wat een kind op die leeftijd nooit had moeten doen.
'Zullen we iets anders gaan doen? Ik ben het zwemmen eigenlijk wel zat hier' zeg ik.
'Dat vind ik een goed plan' zegt Angelina.
'Als we dan een bepaald iemand hier kunnen achterlaten stem ik ook in' zegt Blair terwijl ze naar me glimlacht.
Ik haal opgelucht adem, ik was ergens bang dat ze misschien boos op me zou zijn hierover.
Jett kijkt direct naar Chris om te zien wat zijn reactie is.
'Sorry, maar ik weet ook niet wat je hebt. Je gedraagt je echt als een eikel' zegt Chris.
Ik help Blair het zwembad uit. De aanzicht van haar in een bikini doet bijna pijn zo mooi is ze. Hoe kan je hier nou niet naar willen kijken.
'Heb je honger?' vraag ik aan haar.
'Ik lust wel wat' zegt ze als ze met haar grote ogen naar me opkijkt.
Op het gras sla ik een handdoek om haar heen en wrijf ik haar zachtjes een beetje droog.
'Ik weet wel een leuk plekje' zeg ik.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romantiek!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...