Deel 115

304 20 0
                                    

-Blair-

We houden elkaars handen vast zodat we elkaar niet kwijt raken. We lopen niet al te ver. We blijven in de buurt van het tafeltje en ik voel Thomas zijn ogen branden in mijn rug.

We beginnen allemaal te dansen en al snel merk ik dat het niet onopgemerkt gaat. Mannen denken echt alleen maar met hun lul...

'Kijken jongens altijd zo raar naar je in een club?' vraagt Lara aan mij.

'Hmmh, tsja. Jongens worden snel geil en kijk eens hoe je eruit ziet!' lach ik naar haar.

'Ze heeft gelijk. Het zal je vanavond wel meerdere keren overkomen dat je iemand moet afwijzen' zegt Denise.

'Als Jack ze überhaupt zo dichtbij laat komen' lacht Jess.

Het is zo gezellig met deze meiden. Ik ben stiekem erg blij dat Thomas me heeft uitgenodigd. Dit is precies wat ik nodig had. Even weg zijn van alles.

Ik merk wel heel erg dat Lara dit soort aandacht niet gewend is. Net kwam er ook al een jongen naar haar toe waar ze van schrok.

Op het moment dat diezelfde jongen die net ook al naar haar keek op ons afstapt besluit ik daarom ook voor haar te gaan staan. Lara kijkt me zo angstig aan.

'Hoi' zeg ik tegen de wildvreemde jongen die voor me staat.

'Oh wauw. Hoi' zegt de jongen die niet langer naar Lara kijkt. 'Ik had jou nog niet eens gezien' zegt hij.

'Kom je hier vaker?' vraagt hij.

'Nee ik kom uit een dorpje een paar uur verder op' leg ik uit.

'Daar moet ik dan ook maar eens naar toe, als de vrouwen er daar zo uitzien als jou' fluistert de jongen in mijn oor.

Ik moet lachen om zijn reactie. Het is eigenlijk best wel lief. Hij doet zijn best, en hij ziet er ook niet verkeerd uit.

'Heb je anders zin om met me mee te gaan, dan gaan we even samen naar buiten. Dan kunnen we elkaar wat beter leren kennen' zegt de jongen.

Ik begin gelijk nee te schudden.

'Nee sorry, we zijn hier net en ik ben hier met m'n vriendinnen die ik al een hele tijd niet heb gezien' verzin ik als ik naar de meiden wijs.

'Kom op, ik denk dat we het heel erg leuk kunnen hebben' zegt de jongen.

Oké. Nu wordt hij een beetje vervelend. Kan hij niet gewoon ophouden.

'Nee sorry' zeg ik.

'Je begint wel met me te praten, springt letterlijk voor mijn voeten en dan vind je jezelf ineens te goed om met me mee naar buiten te gaan?' snauwt de jongen naar me.

'Je kan het op z'n minst buiten even komen goed maken' zegt hij.

De jongen legt zijn hand op mijn arm en houd me stevig vast. Hij probeert me serieus mee te trekken. Ik doe een poging om mijn arm los te krijgen wat niet lukt.

'Gast niet doen, laat haar los' schiet Jess me te hulp waarvoor ik haar erg dankbaar ben.

Ineens stapt Denise heel snel opzij. Er loopt zo snel iemand langs haar heen dat ik niet eens door heb wie het is. Hij duwt de jongen zo hard opzij dat hij een paar stappen naar achter moet zetten om zijn evenwicht te bewaren. Als ik opkijk slaak ik een gil omdat ik van de grond getild wordt. Thomas. Hij tilt me op en begint richting het tafeltje te lopen. Als ik omhoog probeer te kijken zie ik dat de meiden achter ons aan komen.

'Thomas zet me onmiddellijk neer' zeg ik als ik op zijn rug probeer te slaan. Callum en Brax kijken verbaasd op als ze Thomas zien aankomen met mij in zijn handen.

'Wat gebeurt daar allemaal?' vraagt Brax. 'Viel iemand jullie lastig? Ik was gewoon met Callum aan het praten en ineens verdween hij. Ik wist niet eens dat hun een ding waren' zegt hij daarna.

'Dat zijn we ook niet' zeg ik geïrriteerd waarna ik Thomas boos aankijk.

Thomas rolt met zijn ogen. Brax moet hardop lachen om de reacties.

Als we eenmaal zitten worden er heel snel glazen op de tafel neergezet. Jack komt naast Lara op de bank zitten en hij pakt haar gezicht vast zodat ze hem aankijkt.

'Wat gebeurde er? Viel iemand je lastig?' vraagt Jack gespannen. Reede komt wat later ook aanlopen en zet de rest van de glazen op het midden van de tafel.

'Nee, niet mij. Of tenminste...die jongen die je in het begin zag, die kwam op ons af gestapt. En toen is Blair volgens mij voor me gaan staan omdat ze doorhad dat ik niet wist wat ik moest doen' legt Lara uit.

'De volgende keer als je wilt dansen ga ik met je mee oké. Niet zomaar weggaan' zegt hij tegen haar.

Het is best wel schattig dat hij zo bezorgd is om haar.

'Sorry en dankjewel' zegt Lara tegen mij.

'No worries, ik had het wel onder controle. Hij was gewoon een eikel' zeg ik. 'Maar ik had mezelf ook wel kunnen redden' voeg ik toe als ik weer boos naar Thomas kijk.

'Je kan zeggen wat je wilt maar ik ga niet niks doen als iemand je zomaar vast pakt Blair' zegt Thomas.

'Groot gelijk' zegt Jack als hij de drankjes begint uit te delen. 'Dat zou ik ook niet laten gebeuren'

'Zie je wel?' zegt Thomas tegen mij.

'Hun hebben een relatie' zeg ik tegen hem. 'Wij niet'

Ik weet niet waarom ik zo boos ben op hem. Het is gewoon frustrerend wat er allemaal tussen ons gebeurd is de vorige keer. En nu is het weer alsof er niks is gebeurd...ik hou het allemaal niet meer bij. Ik weet niet wat hij wilt. Ik weet ook helemaal niet wat ik zelf wil. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu