- Blair -
Ik vind het zo leuk om Lily mee te helpen in de keuken. Vroeger heb ik dat nooit gedaan. Mijn moeder vond het altijd vreselijk irritant als ik in de keuken kwam als ze aan het koken was. Als ze al aan het koken was. Ik heb al op vroege leeftijd leren koken omdat mijn moeder altijd een late shift in het ziekenhuis werkte. Mijn vader die kan absoluut niet koken, en dat ligt niet alleen aan de drank. Ik was het zat om telkens een diepvriespizza in de oven te moeten stoppen, ik wilde gezond kunnen eten. Dus met aardig wat recepten en hulp van Youtube heb ik zelf leren koken.
Ik kijk gelijk op als Thomas binnenkomt. Hij maakt totaal geen geluid maar op de een of andere manier voel ik dat hij de kamer binnenkomt. Ik kan het niet helpen, mijn hele lichaam reageert alleen al op zijn aanwezigheid. Ik lach automatisch naar hem. Ik zie een blik in zijn ogen waarvan ik niet helemaal weet wat het betekend maar ik krijg het er wel extra warm van.
'Kan ik nog helpen?' vraagt Thomas.
'Je kan Blair wel helpen met wat snijwerk' zegt mijn moeder 'dan help ik je vader alvast met het gourmetstel klaarzetten op tafel en alvast wat naar tafel brengen' zegt Lily. Ze doet haar schort af en geeft het aan Thomas, die het gelijk over een kruk heen hangt in plaats van aan te doen. Lily loopt de keuken uit.
'Als je die niet omdoet dan wordt je kleding vies hoor' zeg ik tegen hem.
'Ik neem het risico wel' antwoord hij als hij naast me komt staan. 'Dus wat moet ik doen?' vraagt hij aan me.
'Je kan wel helpen met de champignons snijden' zeg ik als ik hem een bakje aangeef.
'Ja baas' zegt hij lacherig.
Ik geef hem een klein duwtje waardoor hij nog meer gaat lachen.
'Pas maar op hoor' fluistert hij dicht bij mijn oor.
'Hmm waarvoor dan?' antwoord ik.
Thomas krijgt een speelse lach op zijn gezicht. Hij komt achter me staan en duwt zichzelf tegen me aan als hij voorover leunt om een mes uit het messenblok te pakken. Ik hap gelijk naar adem.
'Daarvoor dus' zegt Thomas.
Ik word duizelig van mijn onrustige ademhaling en leun even op het aanrecht.
'Kan je er zo slecht tegen' lacht Thomas als hij naar me grijnst.
'Nouuuu Thomas...' zeg ik. 'Ik kan het ook niet helpen' voeg ik daarna nog toe.
'Ik ook niet' zegt Thomas als hij zachtjes in mijn nek kust.
Ik voel kippenvel over mijn hele lichaam ontstaan. Ik sluit even mijn ogen, gewoon om te genieten van het moment.
Het gourmetten is zo gezellig. Heel even vraag ik me af hoe het zou zijn als ik ook n zo'n gezin was opgegroeid. Hoe veel positieve herinneringen ik dan zou hebben aan feestdagen, verjaardagen, vakanties...alles. Ik weet ook niet wanneer het fout is gegaan bij mijn ouders. Naar mijn idee houden ze wel van elkaar, maar dan laat je je partner toch nooit zo ver zinken. Misschien durft mijn moeder het zelf echt niet onder ogen te komen hoe erg het daadwerkelijk is...maar je moet dat toch kunnen zien. Ik dacht echt dat, toen pap me van de trap afduwde, dat dat een keerpunt zou zijn. Maar ze probeerde het weer weg te wuiven alsof het niks was.
Lily heeft echt van alles gehaald. Er zijn aardappels, vlees, wat vegetarische opties maar ook eieren zelfs, brie met honing (wat een van mijn favoriete is voor door salade). Als toetje heeft ze pannenkoeken beslag wat we gewoon in de gourmetpannetjes kunnen maken. Ook heeft ze verse aardbeien en slagroom.
Na het eten heb ik echt het idee dat ik ga ontploffen. Het is lang geleden dat ik zo goed heb gegeten. Thomas kijkt me aan met een blik waarvan ik niet zeker weet of het is wat ik denk dat het is. Hij ziet er zo blij en gelukkig uit. Ik durf het geen liefde te noemen, maar hij kijkt wel liefdevol. Ik probeer na te denken over wat mijn eigen gevoelens zijn voor Thomas. Niemand geeft me het gevoel wat hij mij geeft. Soms heb ik het gevoel alsof mijn huid in de brand staat als hij me aanraakt. Ik ken hem al zo lang, ik weet dat ik van hem hou. Ik kan alleen mijn vinger niet leggen op het moment waarop mijn houden van veranderde van liefde voor mijn buurjongen waar ik het altijd gezellig mee had, naar liefde die ik voor hem voel omdat hij me een gevoel geeft wat niemand anders voor elkaar krijgt. De verliefdheid voel ik al vanaf de middelbare school voor hem.
Later zitten we met z'n alle op de bank en ik mag inderdaad de film uitkiezen. Lily begint te klappen zodra ik Pride and Prejudice noem. Ik weet dat zij die film ook geweldig vind. Zelf kan ik er geen genoeg van krijgen. Net als Thomas zucht George en Lily en ik moeten daar allebei om lachen.
Als de film een uurtje bezig is beginnen mijn ogen al zwaar te worden. Het is al half twaalf maar het is zo gezellig dat ik nog niet klaar ben om naar bed te gaan. Thomas zit naast me en ik word wat meer wakker als hij zijn arm om me heen weghaalt. Ik kijk even vragend naar hem op.
'Ik ben zo terug, ik moet even wat doen' zegt hij zachtjes tegen me.
Ik ben in de veronderstelling dat hij gewoon iets te drinken gaat pakken maar als hij opstaat zegt hij tegen zijn ouders 'Ik ben zo terug, ik ben max een uurtje weg'
Wat gaat hij dan doen? Gaat hij toch naar dat feest? Ik wil hem nog vragen wat hij gaat doen maar voordat ik de kans krijg gaat hij al naar de gang om zijn jas te pakken.
Ik twijfel even of ik hem een berichtje moet sturen om hem te vragen wat hij gaat doen. Uiteindelijk beslis ik het niet te doen. Ik wil hem niet tot last zijn, ik kan hem ook gewoon vragen wat hij ging doen als hij terug is. Het duurt toch maar een uurtje.
Ik kan me niet goed concentreren op de film. Ik blijf de hele tijd bezig in mijn hoofd met wat Thomas aan het doen is. Als de film afgelopen is, is Thomas nog steeds niet terug. George kiest nog een film uit om op te zetten. Halverwege de film ben ik zo moe dat ik zeg dat ik alvast naar bed ga.
'Is goed meissie' zegt Lily.
Ik loop naar boven naar Thomas zijn slaapkamer. Ik poets mijn tanden en kijk even op mijn telefoon of hij toevallig een berichtje heeft gestuurd. Als ik in bed lig kan ik mijn nieuwsgierigheid niet tegen gaan. Ik probeer hem te bellen.
Na twee keer overgaan wordt er al opgenomen.
'Hey Thomas zijn telefoon, met Aileen' hoor ik een vrolijke vrouwenstem zeggen.
'Oh ehm, ik ehh, ik ben opzoek naar Thomas. Hij zei dat hij een halfuur geleden al thuis zou zijn' zeg ik twijfelend.
'Aah, jij bent zeker Blair. Jammer dat je er niet bij kon zijn. Volgens mij was jij de reden waarom het nog heftiger was'
Ik snap niet helemaal wat ze bedoelt en ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Wie is Aileen? En waarom neemt ze Thomas zijn telefoon op?
'Maar, ik denk dat hij over een kleine tien minuten klaar is en dan komt hij jouw kant op. Misschien kan je alvast wat handdoeken nat maken en een ice pack klaar leggen' lacht ze. 'Nou ik zie je vast ooit wel een keer, laters meid' zegt ze.
Ik weet niet wat erzojuist allemaal gebeurt is. Ik zit met zoveel vragen in mijn hoofd.Uiteindelijk wint mijn vermoeidheid en doe ik mijn ogen dicht. Ik word evenhalf uit mijn slaap wakker omdat mijn telefoon trilt. Volgens mij probeert iemandte bellen, het zal Thomas wel zijn. Ik weet niet wie mij anders op dit tijdstipnog zou bellen. Door mijn moeheid wil ik alleen maar dat het getril ophoud. Ikzet mijn telefoon op stil en leg hem op het nachtkastje.
Hoi Allemaal,
Misschien merken jullie wat onregelmatigheid in mijn upload tijdstippen. Normaal is dit tussen 9 en 10 uur in de ochtend en de laatste tijd is het af en toe wat later. Ik heb momenteel een griepje (gelukkig geen corona) maar ik lig wel ziek op de bank en slaap slecht. Daarom probeer ik in de ochtend soms wat meer uit te slapen (en dat te combineren met mijn afstudeerproject wat eind augustus opgeleverd moet worden). Hopelijk kan ik snel weer wat meer regelmaat houden in de tijden, ik probeer sowieso dagelijks te uploaden, maar dan weten jullie de reden waarom het nu een beetje onregelmatige tijdstippen zijn. Ook zijn mijn vriend en ik vannacht oom en tante geworden dus het was een lange nacht dus waarschijnlijk slapen we vandaag wat uit.
Ik hoop dat jullie kunnen genieten van het derde deel in de passie op het hbo serie tot nu toe, heel erg bedankt voor alle likes en reads! Ze houden mij ook nu gemotiveerd om elke dag een nieuw hoofdstuk te bedenken en te uploaden. Morgen, zoals elke dag, weer een nieuwe upload :)
XxX YukiDreamz
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...