-Blair-
'Alleen als jij hetzelfde deed dan' zegt Mase. Zijn stem klinkt laag en rauw waardoor ik eventjes kippenvel krijg over mijn hele lichaam.
Wat gebeurt er allemaal? Ik heb dit nog nooit bij iemand anders gevoeld dan bij Thomas. En toch voelt het...goed?
'Volgens mij ben je weer aan het dagdromen hè' lacht Mase. 'Al denk ik nu wel te weten waarover' zegt hij.
Mijn hart staat even stil. Ik slik.
'Ohja? Je klinkt bijna helderziend' zeg ik tegen Mase.
'Ik heb zo mijn momenten' lacht hij. 'Maar dan had je eigenlijk net zo goed hier kunnen blijven' zegt hij.
'Misschien wel' antwoord ik. 'badolie met vanille geur klinkt wel erg lekker' zeg ik.
'Geloof me, het ruikt heerlijk hier nu. Ik ga de komende dagen naar vanille ruiken' lacht Mase. Ik moet ook lachen.
'Mase' zeg ik.
'Hmh ja?' vraagt hij.
'Bedankt voor het opvrolijken' zeg ik tegen hem.
'Anytime' antwoord hij.
'Het wordt eigenlijk tijd dat ik uit bad ga. Maar dan krijg ik het zo koud' zeg ik.
'Je moet je ook altijd houden aan de "in bad gaan regels"' zegt Mase.
'De wat?' lach ik.
'Heb je daar nooit van gehoord?' vraagt Mase serieus. 'Dat is heel belangrijk hoor' zegt hij. 'Je moet altijd voordat je in bad gaat een handdoek op de verwarming leggen. Als je dan uit bad komt kan je die gelijk omslaan' zegt hij.
Dat is best een goed idee. Daar had ik eerder over na moeten denken.
'Zijn er nog meer "bad regels" waar ik rekening mee moet houden?' vraag ik.
'Zeker. Nooit je kleding aanhouden. Is heel belangrijk' zegt hij.
'Ik denk dat ik daar al aan voldoe nu' lach ik.
'Ja ik inmiddels ook' lacht hij.
De gedachte dat we nu met elkaar aan de telefoon zijn terwijl we allebei geen kleding aanhebben doet meer met me dan ik toe wil geven. Mijn hartslag gaat sneller en sneller. Ik bijt even op mijn onderlip.
'Blair' zegt Mase als ik hoor dat ook hij wat zwaarder adem haalt.
'Hmh' antwoord ik zachtjes.
Ik schrik op door geklop op de deur. Ik kijk even in paniek om me heen omdat ik niet weet wat ik moet doen.
'Wat is er?' roep ik richting de deur.
'Is alles oké?' hoor ik de stem van Thomas zeggen.
Ik heb op een of andere manier het gevoel alsof ik betrapt ben. Alsof ik iets doe wat helemaal niet mag.
'Blair?' dringt Thomas nog een keer aan.
'Is alles oké?' hoor ik Mase zeggen aan de andere kant van de telefoon.
'Eh, ja. Of nee. Ik ehm denk dat ik moet ophangen. Ik app je nog is dat goed?' vraag ik aan Mase.
'Is goed. Vergeet niet na te denken over dat het belangrijkste nu is, dat je doet wat jij wilt hè. Probeer nog te ontspannen vanavond. En veel plezier met film kijken' zegt Mase.
'Dankjewel voor alles vandaag' zeg ik nog een keer.
'Zoveel "dankjewels" zegt Mase lachend.
'Zo veel lieve dingen' lach ik terug.
'Fijne avond Blair' zegt hij.
'Jij ook' zeg ik terug voordat ik ophang.
Net als ik mijn telefoon neerleg zwaait de badkamerdeur open. Ik pak snel een handdoek die ik voor me kan houden. Ik sta gelijk op uit het bad zodat ik me kan bedekken.
'Jezus what the fuck' roep ik naar Thomas als hij binnen staat.
'Je antwoorden niet meer' zegt hij.
'Ik antwoordde twee seconden geleden nog. Ik was even mijn telefoongesprek aan het afronden' zeg ik boos.
'Waarom zei je dat dan niet gewoon?' vraagt Thomas.
'Waarom wel?' reageer ik geïrriteerd.
'Maakt ook niet uit' zeg ik voordat hij iets kan zeggen. 'Je weet nu dat het allemaal oké is'
'Blair...alsjeblieft' zegt hij bijna smekend.
Nee. Ik moet nu sterk zijn. Ik moet niet weer zo makkelijk over mezelf heen laten lopen en maar blijven accepteren wat er allemaal mijn kant op wordt gegooid.
'Nee. Ik wil je niet spreken. Alles is prima. Ik wil dat je nu de badkamer uitgaat en me met rust laat' zeg ik tegen hem.
'Blair...' begint hij weer.
'Nee. Hou op. Hou gewoon op. Als je wil dat ik in deze logeerkamer slaap moet je ophouden. Anders ga ik naar die aan de andere kant van het huis. Of ik ga gewoon nu nog opzoek naar een hotel. Dus echt Thomas. Ik waarschuw je. Hou op' zeg ik.
Hij kijkt me weer even twijfelend aan maar niet veel later draait hij zich toch om en loopt hij terug naar zijn eigen kamer.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Storie d'amore!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...