Deel 116

297 18 0
                                    

-Blair- 

Ik pak gelijk de Mojito die voor me staat. Ik neem gelijk een paar grote slokken, ondanks de afkeurende blik van Thomas. Hij kijkt me aan alsof ik bijna iets doe wat strafbaar is. Ik zag echt wel dat hij net al een biertje achterover sloeg dus hij moet zich niet zo aanstellen.

Ik zie Lara voorzichtig een slokje nemen van het drankje. Ze kijkt wat bedenkelijk maar neemt daarna toch nog een slokje.

'Vind je het lekker?' vraag ik als ik naar Lara kijk.

Ze knikt gelijk vrolijk naar me.

Kort daarna komt er ineens een jongen naar ons toe met een dienblad vol met shots. We kijken allemaal even verbaasd als hij zich naar Lara toe buigt als hij de shotjes op onze tafel neerzet. Ze had toch niks besteld?

'Jullie krijgen een rondje van die jongen daar, ik moest specifiek gedag zeggen tegen jou' zegt hij als hij de shotjes uitdeelt. Ik kijk ook naar de jongen waar de medewerker van de club naar wijst. Volgens mij kent hij haar.

'Dat is lief zeg' zeg ik 'Wie is hij?' vraag ik vervolgens.

Lara kijkt nog even zijn kant op. Er staan twee meiden naast hem met kleding die niks aan de verbeelding over laat.

'Niemand, laten we het maar gewoon opdrinken' zegt Lara als ze een shot pak. De jongen kijkt naar Lara en houd zijn glas omhoog alsof hij proost zegt. Lara doet hetzelfde en slaat dan het shotje achterover. Lara geeft een shotje aan mij en ik sla hem ook gelijk achterover.

'Wat moet hij nou weer hier' zegt Jack geïrriteerd.

'Geen idee, ik weet ook niet of dit nu gewoon toeval is of dat hij op een of andere manier wist dat ik hier was' zegt Lara.

We zijn druk met elkaar in gesprek. Het is heel erg gezellig waardoor ik even al het gezeik om me heen kan vergeten. Al besteed ik weinig aandacht aan Thomas en hij aan mij. Lara en Jack zitten wel heel lief bij elkaar. Ik vraag me af of ik ooit zo had kunnen zijn met Thomas.

'Hey goedenavond allemaal' zegt een man in een strak zwart pak. Hij ziet er heel erg netjes uit. Volgens mij is hij van onze leeftijd, of net iets ouder.

Shit. Hij is echt heel erg knap. Een man in pak kan ik op elk moment van de dag wel waarderen. Hij heeft halflang donkerblond haar en het staat hem geweldig.

'Heey Mase, goed je te zien man' zegt Reede als hij hem de hand schud.

'Bedankt voor je hulp trouwens, dat we gelijk naar binnen konden' zegt Reede daarna.

'Geen probleem hoor. Ik hoop dat alles goed is gegaan' zegt Mase. 'Jij moet vast Lara zijn' zegt hij als hij zijn hand naar haar uitsteekt.

'Ik ben Mase, de manager hier bij Crazy Eights' zegt hij.

Dat is dus waarom we gelijk door konden lopen.

'Hi, leuk je te ontmoeten Mase. En inderdaad, dankjewel voor de hulp' zegt Lara tegen hem.

'Mocht er vanavond iets gebeuren ofzo, kom dan gelijk naar mij toe. Dan verhelp ik gelijk het probleem' zegt hij.

'Dankjewel, dat zullen we doen' zegt Reede.

'Voor nu een fijne avond allemaal, ik kom zo nog even wat langsbrengen' knipoogt hij naar Lara. Daarna loopt hij weg.

Ik merk gelijk dat Jack op scherp staat. Hij is wel héél erg jaloers volgens mij. Die gast bedoelt het niet een zo, hij doet gewoon aardig.

'Wat een aardige jongen' zegt Lara als hij weg is. Jack kijkt haar vies verbaasd aan.

'En ontzettend knap' lacht lach ik om de spanning te verbreken.

Jack fluistert iets in Lara's oor en gelijk is de seksuele spanning haast tastbaar aan deze tafel.

Brax lacht naar me als hij ziet dat het mij ook opvalt.

'Zorg je wel dat ze nog adem kan halen man' lacht hij naar Jack.

Voordat iemand nog iets kan zeggen komt Mase terug. Met een enorm dienblad vol met shots.

'Een beetje overdreven, het zijn er dertig. Maar de barman stond er op om er wat extra bij te doen voor Jess' zegt Mase als hij vragend rondkijkt om er achter te komen wie Jess is.

'Dat ben ik' zegt ze terwijl ze een beetje rood wordt.

'Aaaah, is dat diezelfde als de vorige keer' lacht Denise.

'Hmmh' zegt Reede merkbaar geïrriteerd.

Ochjeej. Volgens mij heb ik iets gemist een vorige keer.

'Kom je er niet even bij zitten Mase' vraagt Reede. Jess kijkt hem even verbaasd aan. 'Mase en ik kennen elkaar al een aantal jaar, we deden in het eerste jaar dezelfde opleiding. Voordat hij er mee stopte en hier manager werd' legt Reede uit.

'Nou...heel even dan' zegt Mase als hij een kruk erbij pakt om bij ons te komen zitten.

'Hoe ben je hier gaan werken dan?' vraag ik nieuwsgierig als hij naast me komt zitten.

Shit zeg, hij ruikt ook nog lekker. Thomas schraapt behoorlijk hard zijn keel maar ik beslis hem gewoon te negeren. Hij kan even ophoepelen. Je hebt geen recht op claimerig gedrag als je geen relatie hebt.

'Ik werkte hier eerst als een bijbaantje. Al snel had ik het hier veel te veel naar mijn zin. Ik kon heel goed overweg met de eigenaar. Dus al snel werd ik manager. En nu een paar weken terug vertelde hij dat hij met pensioen wilt gaan. De club loopt ontzettend goed maar hij wilt graag wat meer op vakantie kunnen gaan en eigenlijk stoppen met werken. Hij zegt dat hij een mooi pensioen heeft kunnen opbouwen. Ik ben dus niet meer de manager, maar sinds kort de nieuwe eigenaar' legt Mase uit.

'Wauw' zegt Lara.

'Maat, en je hebt daar niks over gezegd' zegt Reede. 'Daar gaan we op proosten' lacht hij als hij iedereen een shotje geeft.   

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu